HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.22. 07:31 Autótesztelő

Autót hitelre?

Jó reggelt!

Egyik kommentelőm kérésére irom ezt a posztot, ami érdekes lehet annak, akinek hitelre vett autója van, vagy hitelre kiván kocsit venni.

Van egy olyan nézet, miszerint hitelt csak olyan dologra éri meg felvenni, ami a későbbiekben hasznot hajt majd. Ezzel vitatkozni nemigen lehet, mert biztosan igy van. Ebben az országban azonban, ahol a havi nettó átlagkereset egy új autónak kb az 5 százalékára elég, meglehetősen nehéz készpénzben összegyűjteni a pénzt az áhitott járműre. Különösen, hogy még nem is beszéltünk a lakásról, rezsiről, megélhetésről, ami azért jóval fontosabb (kellene, hogy legyen), mint az autónk.

Tartja itt egy olyan mondás is, hogy ebben az országban mindenkinek egy kategóriával drágább autója van, mint amit egyébként megengedhetne magának. Ebben is lehet valami, de vajon miért van ez igy?

Induljunk ki abból, hogy a magyar mentalitás ilyen, mindenképpen mutatni akarunk valamit, bizonyitani, de mindenkinek. A szomszédnak, a kollegáinknak, az utca emberének, mindenkinek. Ez adott tehát. A másik probléma az hogy alapvetően a "bank jócsávó, mer' ad", ahogy egyik legjobb barátom szokta mondani némi pikirtséggel a hangjában. És valóban, a bank ad. Mert nem érdekli, nem akar (és nem is kell neki) etikusnak lenni, ő profitot termel.

Igy ezzel akét dologgal már a technikai feltétele megvan, hogy beleülhessünk a kiszemelt autóba(legyen az új, vagy használt). Sokan aztán ezzel a laza mozdulattal be is teszik a kaput egy életrer, ami az anyagi helyzetüket illeti.

Nem tudom, ki hogyan gondolkodik, én annak idején eldöntöttem, hogy ha autót veszek, akkor a havi törlesztőrészletem nem haladhatja meg a nettó fizetésem tiz százalékát, valamint nem vaszek fel 6 évnél hosszabb lejáratú hitelt (mondjuk, akkor még nem is volt hosszabb). Ez eléggé be is korlátozza a lehetőségeimet, de ez van. Akkor cserélek autót, ha annyi önrészt össze tudtam gyűjtögetni, hogy a fenti feltételekkel egy jobb autóba ülhessek, mint az előző volt. Ez eddig egyszer sikerült is..

Egyébként nem tudom, kell-e szót ejtenem az olyan jellegű hirdetésekről, ahol azt kiabálják ránk fennhangon, hogy "az első évben a törlesztőrészlet csak 1Ft..." stb. Aki ennyire hülye, hogy ilyenbe belemegy, annak gratulálok. Meg annak is, aki az önrészre személyi kölcsönt vesz fel.

Fontos dolognak tartom még megemliteni azt, hogy nem mindegy, hogy új-, vagy használt autóra veszünk fel hitelt. A használt esetében magasabb a hiteldijmutató, mint az újnál.Gondolom, banki kockázat, meg ilyesmi miatt. Ezt ellensúlyozhatja azért az új autó jelentős értékvesztése, amit, ha valaki újat választ, mindenképpen be kell nyelnie.

Én mégis inkább az új autóra teszem a voksomat, lehet emiatt fikázni, meg kiröhögni, ez nem fog bennem megváltozni. Az új autónál nekem az a fontos, hogy legalább három évig sokkal pontosabban kalkulálhatóak a havi kiadások. Van ugye a törlesztő, a kötelező, a kötelező szerviz és a casco. Nem kell számitani olyan meghibásodásra, ami miatt mélyen zsebbe kell nyúlni, mert ugye a garancia..

Apropó, cascó. Aki hitelre vesz autót, az a legtöbb esetben azt jelenti, hogy egyébként nincs annyi pénze a bankszámláján, hogy kifizesse egyben az autót. Ha a vásárláskor nincs, akkor valőszinűleg később sem lesz, ha az autó önhibából összetörik. Márpedig, ha összetört, ellopták, bármi, akkor már a bank nem lesz annyira jó csávó, mint az elején, hanem küldi a requestet, hogy fizessél mostan, sokat. Valószinűleg engedi a további részletfizetést, de nem valószinű, hogy lesz annyi pénzünk, hogy emellett egy másik autót is fizetgessünk. Szóval, aki a havi 5-6 ezer forinton akar spórolni, nem jól teszi.

Végül, még annyi jut eszembe, hogy ha hitelre vásárolunk, soha ne felejtsük el, hogy a törlesztőrészletekből ugyan úgy lehet alkudni, mint a kocsi vételárából. A kereskedő jó kis jutalákot kap a kihelyezett milliókra, szerintem érdemes megpróbálni farigcsálni belőle.

62 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr24675234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 07:50:57

Várom a kommnteket, hogy nektek milyen tapasztalatotok, vagy történeteitek vannak hitelügyben.

nagyzee · http://www.autoskamera.com 2008.09.22. 08:18:52

Nos, a hitelre vásárlás nálunk kényszer. Az összegyűjtött pénzből max használt autót lehetne venni, de ki az a bátor, aki ebben az országban ilyet meg mer tenni. Itt ugye népszerű sport a kilométerórák visszatekerése, óriási rizikó ilyesmibe belemenni. Marad tehát az új autó. Persze itt az értékvesztés eszméletlen nagy, de ez KÉNYSZER, így persze sokan erejükön felül vállalják be a hitelt. Egy ilyen bizonytalan helyzetben könnyen borul a kassza. Elég egy árfolyamingadozás és a frank alapú hitel törlesztőrészletek megugrik 5-10 %-ot. Néha ez lefelé is igaz.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 08:23:42

Igen, én már fizettem havonta 17-et, de 23-at is.

Egybként a fent emlitett limit nálam azért 10% csak, mert ott van még a lakáshitelem is. Ha az nem lenne, akkor olyan 20-25% lenne a plafon.

A szallito 2008.09.22. 08:43:31

Uj autot venni (hitelre vagy anelkul) csak annak eri meg, aki minimum 6, de inkabb 8-10 evig megtartja. Nyivan a magas kezdeti ertekvesztes miatt. Aki hasznaltautot vesz, az nagyobb kockazatot vallal, de joval gyakoribb, pl 3-4 evenkenti cseret is megengedhet maganak jelentos anyagi veszteseg nelkul. Hasznaltautot persze nehezebb hitelre venni, de nem lehetetlen. A legdragabb hitelek egyebkent is a nem akcios gepjarmufinanszirozasi hitelek, ezekben a kereskedonek adott nagy jutalekokat is ki kell fizetni.

Sztem ha valaki nem tud minimum 50 szazalek kezdoreszletet kifizetni es a maradekot 3 even belul torleszteni, az igazabol nem engedheti meg maganak az adott autot. A magam reszerol en azt tanacsolnam, hogy aki nagyon ra van szorulva az vegyen hitelre autot, fizesse vissza az osszes tartozast, hasznalja tovabb az autojat, amig osszegyulik annyi hogy a kovetkezot mar keszpenzre is meg tudja venni. En mar evek ota egy osszegben, kp-ra veszek hasznaltautot, honaprol honapra gyulik a penz a kovetkezo autora amit a addig is tudok kamatoztatni, ahelyett hogy torlesztoreszleteket es azok kamatait kelljen fizetnem.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 08:50:02

Igen, ez egy teljesen jó hozzáállás. De mondja meg nekem valaki, miért kell hagyni azt, hogy a reklámok miatt a sok idióta elássa magát. Miért nem lehet ezt szabályozni? Ha már egyszer az ország fele idióta, nem lehetne esetleg művelni, felvilágositani őket államilag? Ja, hogy a bankok zsebében van az állam? Én kérek elnézést..

:)

balage 2008.09.22. 12:47:30

szallito: a hozzászólásodat azzal egészíteném ki, hogy "és nem autózik sokat".

Nem kekec, csak kérdés: melyik új autó bírja ki komolyabb (értsd : a gatyádat is rá kell költeni) szervizek nélkül 6-8 évig évi 30,40,50,60 vagy több km-t ?

balage 2008.09.22. 12:49:44

Én egyébként a hitel limitet az adott időre eső értékvesztéssel állítottam szembe, magyarul, ha kiszallok az autóból ne legyen kevesebb pénzem (autó aktuális értéke - banki hitel maradéka), mint az önerőm. Ezt csinálom egy ideje, bevált.

Nyilván fontos, hogy mi az elviselhető törlesztő részlet is.

Matteo 2008.09.22. 13:05:39

Eleve a nagy buta többség (igen, akik a választásokat is eldöntik) fel sem fogja, hogy egy új autó költségei nem csak a hitel törlesztőrészleteit jelenti. Ha mondjuk 25 rongy a törlesztő (ami baromi kevés, rengeteg a futamidő, kamat...), akkor alaphangon még egyszer ennyit rá lehet számolni és akkor még alig van benne benzin.
Ha autót "muszáj" venni (ugye miért is muszáj ez egy más történet) akkor is pénzügyileg a lehető legjobb a használt, akár 5-8+ éves is. Sajnos kellő hozzáértés sem garancia, hogy olyat fogsz ki, amit még 3-5 évig használni tudsz, nagyobb kiadások nélkül...

Levi 2008.09.22. 13:10:10

Vannak azert mas helyzetek is. En pl. nemreg egy 15 eves autot csereltem le egy 3 evesre, az "uj" aranak harmadat fizettem ki kp a tobbi 5 eves reszletre (25-30e kozotti ingadozassal), kozben vagy a reszlet vegen szeretnem eladni es akkor ujat venni, most egyszeruen nem volt eleg penz egy ujra, a regi javitasi koltsegei pedig majdnem voltak annyi az utolso evben mint ennek a reszletei, az oreg egyre kevesbe birta az atlag evi 30e km-eres terhelest. Ami biztos, 10 ev folotti autom nem lesz tobbet, hacsak nem egy 1970-es Dodge Challenger hemi :)

Autofil 2008.09.22. 13:19:44

Én most tavasszal selejteztem ki a 8 éve vásárolt Uno-t, 24 éves volt szegényem.
Vettem egy 1992-es Temprát 280 000 km-el. 120 ezerért. Átriatás után szerelőnél:
Motor: Hengerfejtömítés, injector pucolás, olaj, víz, szűrők, vezérműszíj-szett, tömítésekek csere. Generátorban csapágycsere, önindítóban csapágy + szénkefék csere.
Kuplung csere
Váltóban olajcsere, rudazat csere
Futóműben:csapágyak, gömbfejek
Fék: komplett csere: Tárcsák, dobok, betétek, olaj, vezeték (réz+gumi)

Kérem szépen, ezután mi tud benne több százezerért tönkremenni?

Vettem rá 4 db vadiúj 4 évszakos gumit: nem járok hegyre, 95%-ban város. Amit télen takarítanak. Nyáron sem száguldozok.

Végösszeg: 380 000.

Összes költésem: 600 000 alatt.
Ez kb. 3 havi nettó fizetésemnek felel meg.
Szerintetek kitart 8 évig, ahogy az előző kitartott? :)

Havi 40 000+ törlesztő? LOL, annyiból minden évben elviszem az asszonyt 10 napra Spanyolországba.

(Ui. szándékosan nem hasonlítottam össze más autómárkákkal, típusokkal. Ilyen típusú válaszokkal ne fárasszatok, mmmkey?)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 13:24:07

Autofil:

értem én ezt, de nálunk az a helyzet, hogy technikailag egyátalán nem értek az autókhoz, és azért azt valjuk be, egy huszoniksz éves kocsiban bármikor, bárhol megadhatja magát valami alkatrész. Nekem nincs időm vesztegelni az út mellett, hozzá nem értően, azt pedig pláne nem szeretném, ha a csajom rohadna le valahol vele kiszolgáltatottan. Legyen az az öreg autó bármennyire jól karbantartott, annyira soha nem lesz megbizható, mint egy új(abb).

mad 2008.09.22. 13:28:36

Hitelre venni bármit, ami nem hoz pénzt, vagy nem növekszik az értéke (pl. ingatlan) eleve bukó, ezt nyilván nem kell magyarázni. Ergo a kisebb és a nagyobb rossz között kell választani, tehát a "megéri-e?" kérdésre a válasz helyből csak "nem" lehet.
Új autót hitelre venni főleg bukó az értékvesztés miatt, kivéve, ha szénné használod, és azt feltételezzük, hogy egy csomó minden elromlik rajta, amit gariban megjavítanak. De a sok km. miatt 3 év alatt a harmadát fogja érni. Ha nem vagy cég, és nem tudod leírni, bukó. Akár többmilliós pár év alatt. Megéri-e? Persze nyilván az autó értékétől is erősen függ a dolog.
Gyengébb használatra (évi 10ekm) bőven jobban megéri egy 3-5 éves használt is, persze ki kell fogni. Illetve első szériába márkától függetlenül sohasem belevásárolni.

papszi 2008.09.22. 13:34:40

Személy szerint kicsit másképp számolok: nem törlésztőt, hanem, hogy ténylegesen hány forintba kerül egy kilométer.

Ebbe azt veszem bele, hogy 6 év alatt, amíg tart a hitelem megyek kb 100e kilométert, megnézem mennyi az értékvesztés, üzemanyag, kamat, biztosítás, alap szerviz, ill. még ráteszek egy kicsit (amit ugye sose lehet tudni) és szépen elosztom a havi kilométeremmel.

a fenti módszer persze ízlés szerint finomítható tovább.

szóval kapunk km-enként egy (szerintem valósabb) értéket, az alapján pedig ha több a havi kiadás mint a nettó fizunk negyede, akkor 0, ha kevesebb akkor 1 a válasz a kérdésre, hogy kell-e az az autó.
(tényleg havi EGY HETET azért járok be, hogy legyen autóm???)

nekem az a tapasztalatom, hogy látszólag hasonló törlesztőknél (+stb) egészen elképesztő különbségek is lehetnek ha így számolgatunk és ha már lapátoljuk ki az ablakon a pénzt mindenképp, akkor lapátoljunk kevesebbet.

kolnor 2008.09.22. 13:40:31

Elöljáróban, 25 éve van autóm, most a 9.-et nyűvöm. Nagy 7 személyes 4 éves japán. 2 évesen vettem kicsit több mint az új árának a feléért, kp-ért. Azóta csak olajcser. Az előző autóim is hasonlóan jöttek, de mindig jobbak és jobbak lettek. 10 éves Skoda S100-zal kezdtem. Soha nem vettem hitelre.
Megátalkodott ellensége vagyok a hitelfelvételnek. Rajtam ne keressen egy bank sem. Ha nem lenne rá pénzem vennék egy 15éves mondjuk R19-et, 250e.-ért. Mint ahogy vettem is az asszonynak. Két éve gond nélkül jár vele.
Aki képes megvenni egy vasdobozt, hitelre, és évekik kinyögni a borzalmas részleteket, az soha nem fog jutni egyről a kettőre. Minden pénzbeli fejlődését elviszi a bank, az avulás, stb.
Az új autóra meg kötelező irdatlan pénzeket költeni a szervízben sűrün, mert különben elvész a garancia. És persze nem csinálnak vele semmi értelmeset. Olajcseréhez meg elég 6 általános is.
Akkor vennék új autót, ha én nyertem volna meg a hatoslottó 3milliárdját. De elvi okokból talán még akkor is meggondólnám.
Az vegyen fel hitelt, akinek a vásárolt cucc (esztergagép, teherautó, stb.) többet hoz, mint amibe kerül a kölcsön. Hitel= új suzuki, plazmatévé, stb. - nyomorgás. bocsánat.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 13:42:51

papszi:

egyértelmű. Csak hol vannak a hozzád hasonló emberek, akik elgondolkodnak a dolgokon?
A városban, ahol élek, van egy igazi lepusztult lakótelep. Csak K-s, meg L-es rendszámokat látni.. Szörnyű.

Tandem 2008.09.22. 13:43:51

Autofil: ok, valahol igazad van. 380 ezer pénzből van egy autód.
Viszont van egy dolog, amit ritkán említenek meg a használt vs. újautó dilemmakor: mi van, ha karambolozol?
Elég megnézni az EuroNCAP honlapján, hogy akár 1998-2000 táján is még mennyivel kevésbé voltak biztonságosak az akkor gyártott autók...
El lehet képzelni, hogy egy 15-20 éves autónál mi lenne a törésteszt eredménye... Manapság pedig már lényegében a 4 csillagos minősítés az alap. Pont most fontolgatják a szigorítást, mert már ciki, hogy minden autónak 4-5 csillagot ad az EuroNCAP

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.22. 13:47:08

én egy távol-keletit vettem nemrég, 12 éves, jó állapotú, 165000 km. átírással 600 volt. kipufogó rezgéscsillapítót (5000 FT), kellett cserélni (egy szombati nap házilag), meg ablaktörlőgumi. zöldkártyán csont nélkül átment. motor jó. jövőre műszaki... fékeket előző tulaj nemrég cserélte, jók. hátsó telók, kerékcsapágyak valószínű cserések, 10E/db, azaz szumma 40E. vezérműszíjat, görgőket nem cseréltem, műszaki előtt megnézem, ha kell +10. ezek a tervek jövő decemberig. ez összesen 60E alatt van. nem havi 30...

qma 2008.09.22. 13:49:50

Én is vettem egy kocsit 50% önrésszel, 3 éves hitel 15-20 közt a törlesztő. Ezzel csak az volt a gond, hogy rejtett hibás így most perelhetek és vehettem újat..
Az önrészem 15%-ra zsugorodott, a havi törlesztő 25-30-ra nőtt és a 3 évből 6 lett. Hmm fini, úgyhogy éljeneke az új kocsik!!

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 13:51:11

qma:

pontosan ugyan ettől félek, azért új-autózom.

Adrienn 2008.09.22. 13:52:28

most adtam el egy 11 éves hondát. hitelre vettem annak idején. majdhogynem elhanyagolható a havi részlet az egyéb költségek (szervíz, javítás, kerékcsere, benzin, matrica, biztosítás) mellett. itthon az a baj, hogy aki ki tudja pengetni a havi 25-30-at, megveszi az autót, akkor is, ha a többi nem megy mellé, utána meg már foggal-körömmel ragaszkodik a kocsihoz... az vegyen autót, aki fenn tudja tartani, ami persze egyre nehezebb. egyszerűen nem hiszem, hogy létszükséglet mindenkinek az autó, családonként minimum 2...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.22. 13:55:40

törésteszt :) hehehe. ha a biztonságérzet miatt vennék kocsit akkor 10 millió alatt egyikben sem érezném magam biztonságban...

márpedig az mo-on eladott autók 90%-a ez a kategória. sőt 70%-a szerintem 5 misi alatti. az én 12 évesemben benne van az abs, a 2 srs légzsák, míg a fapados oplel, suzuki, stb-nél mindíg feláras a légzsák a klímával együtt. tehát az új autók jelentős részében nincs is ilyen.

Lal 2008.09.22. 13:58:21

A poszt teljesen korrekt, én részemről ugy fogalmaztam meg 19-20 évesen a pénzügyi életem alapjait jelentő mondatokat, hogy fogyasztási célból tilos, befektetési célból szinte kötelező eladósodni. Jártam is 3 évig egy 500e forintos autoval és utána is csak olyat vettem amit készpénzben ki tudtam fizetni.

Tandem 2008.09.22. 13:59:37

"fapados oplel, suzuki, stb-nél mindíg feláras a légzsák "

Ez nem igaz, széria a 2 légzsák és az ABS is.

"az új autók jelentős részében nincs is ilyen"

Minden új autóban van ilyen, EU előírás.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 14:00:05

Nem vagyok benne biztos, de azt hiszem, hogy az ABS meg a vezetőoldali légzsák már mindegyik új autóban széria.

Egyébként, Torpedó, szerintem a te autódnál inkább a tizenkét éves szerkezet rejti a veszélyforrást. Tudtad például, hogy a légzsákot 10 évente ki kellene cseréltetni a 100%-os működés érdekében? Te kicseréltetted?
És nincs azon a kocsin egy kisujjkörömnyi korrózió sem, ami egy ütközésnél már más, mint annak idején a gyárban?

Packard 2008.09.22. 14:00:31

Autót vásárolni mindenképpen bukó, mert folyamatosan veszít az értékéből. A hitel csak egy finanszírozási kérdés, ami további veszteséget okoz.

Szerintem egy dolgot kell nagyon figyelembe venni, ha nem akarod futamidő vége előtt eladni az autót: a használati idő alatt az eladási ár (várható értékcsökkenést belekalkulálva) soha ne menjen a tőketartozás értéke alá, akkor nem lesz gond. Nincs annál gázosabb, amikor egy 6 évre finanszírozott Suzukiból (vagy akármi más) 3 év után akarsz / kell kiszálni, és a kocsi eladása után még elő kell teremteni a súlyos százezreket a maradék tőketartozásra...

Tandem 2008.09.22. 14:03:40

"az én 12 évesemben benne van az abs, a 2 srs légzsák"

Az önmagában kevés, hogy van benne légzsák. Érdemes megnézni egy-két régebi típusnál, hogy mit ért a légzsák... önmagában nudlit

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 14:04:38

Egybébként ajánlom megnézés céljából a Fiat Seicento töréstesztjét... Elég sokkoló.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.22. 14:14:28

bocsesz. ha 2 légzsák már széria akkor én tévedtem. az abs-t tudom hogy széria.

nem nem tudtam hogy ki kéne cseréltetni 10 évente a légzsákot. de akik most veszik a kocsijaikat 0%-al, 10 évre azok sem tudják, és 10 év múlva nem is fogják :). De ez nem szerkezeti veszélyforrás. veszélyforrás az ha olyan szar a felfüggesztés, hogy kiesik a kerék...

korrózió? kiskörömnyi a motorháztető sarkán felveredött kö miatt lepattant festéknél. úgy vélem ez nem oszt nem szoroz.

nyilván nem romhalmazt vettem, szóval alapos keresgélés után megfelelő autót vettünk.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 14:16:10

Értem én, Torpedó, hogy mit irtál, nem is vitának szántam a reakcióm.

Egyébként, ember nem lesz, aki kicserélteti a légzsákot a kocsijában. :)

100% 2008.09.22. 14:25:04

új ató nem éri meg, mert veszít az értékéből.
hogy is volt ez nálam, vettem egy használt golfot 2.5millióért, majd 2év után eladtam 1.7m.... pedig hogy az mennyire tartja az árát meg jó meg minden. (drága tojotás, aki 1.5m ajánlott érte, ha készletről veszek új autót, köszönöm....) Ez idő alatt csak a motor a váltó a kupling a fék, műszaki, zöldkártya ami befigyelt. mind olyan tervezhető dolog, amire kapásból volt pénzem (köszi anyu)

persze következő autóm is használt volt a fent említett tojotás miatt, de azt mennyiért is vettem?
3millió plusz hitel, meg kamat, így cakkumpakk került 3.5m-ba. most hogy végre ki lett fizetve. Ez ugyan fiatalabb, meg jobb, baja ennek is van, de 2m felett ez se menne el már most. de negyedik éve húzza az igát, és még kell is neki, mert most nincs felesleges egy két millám a bankok számára. Inkább fizetem a becsületes mesterembert.

Az autó folyamatosan veszíteni fog az értékéből. A hitel meg folyamatosan drágítani. Amikor eladom a mostani autóm, nekem nem az alap vételárhoz mérten veszít az értékéből, mert ott volt a hitel is. Kész röhej, hogy drágábban veszek autót, mert nincs pénzem...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.22. 14:28:08

én sem vitázni akarok. :)

mondjuk engem úgy tanítottak vezetni, hogy ne foglalkozzak azzal milyen biztonsági cucc van a kocsiban. legyen becsatolva az öv, és ne legyen biztonságérzetem 16 légzsák esetén sem (sok ember úgy érzi a légzsák megvédi mindentől, és emiatt sokkal vagányabban, ész nélkül megy)! úgy vezessek hogy ha bármi van meg tudjak állni, ki tudjam kerülni, stb.

mondjuk az is biztos ha szembe jönne velem valami, hacsak nem kamionnal megyek, biztosan inkább az árokba mennék (vagy szántóföldre opcionálisan), minthogy frontál legyen.

de nem szeretném kipróbálni. azt sem hogy milyen a 10 évesnél idősebb légzsák hatékonysága... (ez az egyetlen olyan funkció ami nem tudtam tesztelni vásárláskor)

papszi 2008.09.22. 14:29:39

A "bukó" szó helyett inkább azt mondanám, hogy annyiba kerül a közlekedés autóval.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 14:30:54

Torpedó:

ha tesztelted volna, lehet, hogy az eladó elég ferde szemmel nézett volna rád.. :D

dorog 2008.09.22. 14:37:20

Szerintem hatalmas téhitek vannak itt a fejekben, sok ember nem gondolja át eléggé, hogy mit is tesz.

Előszöris. Új autót annak érdemes venni, akinek annyi pénze van, hogy nem tudja mire elkölteni.
Teljesen mindegy, hogy milyen autóról beszélünk, az új autók értékvesztése borzalmas, brutális, halálos. Persze erre sokan rávágják, hogy ők nem akarják 2-3 évesen eladni, csakhogy abba nem gondolnak bele, hogy mi lenne ha inkább ők vennének 2-3 éves használt autót? Mennyit is spórólhatnának vele? Egy átlagos kisautó esetében ez minimum ~1-1.5 millió Ft minuszt jelenthet! És ez csak az alap, erre jön még, hogy kevesebb vételárra kevesebb hitelt is kell felvennie, akár rövidebb futamidőre is, így nem csak a vételáron, de még a hitelösszegre fizetett kamatokon is spórólhat az ember (érdemes kiszámolni, hogy egy-egy új autóra összesen mennyit fizet ki az ember kamatokkal együtt). Ha így nézzük, máris 1.5-2 millió a spórólás egy átlagos autó esetében (drágább autóknál persze még több).
Az, hogy ne lehetne normális allapotú 2-3 éves autót találni, ostoba tévhit. Ésszel kell keresni, nem bedőlni az első eladónak,(végképp nem a kereskedőknek, sőt eleve nem tanácsos kereskedésben vásárolni) az autót állapotfelmérésre vinni (ha rossz az autó, már az állapotfelmérés meglebegtetésétől is kibújik a szög a zsákból, sőt többnyire a visszatekert órát is bevallják erre!), okosan kérdezni, utánanézni a tipus hibáinak (pl Totalcar népítélet). Higyjétek el, kiderülnek az esetleges turpisságok, sokadszorra csinálom. Persze valamennyi rizikó mindig van, de most gondolkozzon el egy kicsit mindenki: Mikor kell egy átlagos kisautóra 1.5-2 millió forintot elkölteni? Iszonyúan bele kell nyúlni ahhoz, hogy valaki egy pár éves használt autóval összességében többet fizessen ki mintha egy új autót vett volna. Megjegyzem, nekem évek óta felső kategóriás autóim vannak (persze csak használtat veszek) és ezekre sem költöttem el még közel ennyit sem, pedig az alkatrész árak egy kicsit mások mint mondjuk egy Suzukinál. És persze a vételárón is lényegesen többet spóroltam mint 2 millió.

Szóval szerintem érdemes elgondolkozni ezeken, én azt gondolom, hogy akinek eleve nincs 1-2-3 millió forintja a bankszámláján, az ne dobjon ki 1-2 millát pusztán arra, hogy új autót vesz, ami persze addig új amíg ki nem gurult vele a szalonból. Egy luxusautó esetében még-még esetleg megértem (egyébként nem értem meg :-)), ha valakinek derogál, ha használtat kell venni, de egy kis autónál amit az ember arra vesz, hogy eljusson A-ból B-be, nehogymár ez számítson, főleg ennyiért, főleg úgy, hogy nem dúsgazdag valaki?!
Jó néhány tehetős ismerősőm van, akik bőven megtehetnék, hogy a legújabb A8-ast megveszik kp-ra, mégse teszik, mert minek? Én is ezen az állásponton vagyok, minek fizessek milliókat egy ígéretre, amikor ugyanazt megkapom sokkal-sokkal olcsóbban is?

Magára a hitelre visszatérve, bizonyos esetkeben kifejezetten jó üzlet is lehet a hitel, a nemrégiben bevezetett beépített cascós konstrukciókkal. Ez persze főleg drágább autók esetében áll fenn, ahol egy sima totálkár/lopás casco is havi 30-40.000 Ft-ra jön ki a legolcsóbb biztosítónál is, viszont beépített cascóval ezt meg lehet úszni pár ezer forintból és ha az ember okosan veszi fel a hitelt, akkor még kamatokkal együtt is kevesebbet fizet ki összesen, mintha kp-ra kifizeti az autót és a hitelkonstukcióval azonos ideig fizetné rá a cascót.

Szerintem a legfontosabb, hogy az ember ne ugorjon bele az első ajánlatba amit elé csapnak és gondolja végig, hogy valójában mire van szüksége és valójában mit kap a pénzéért.

Az Élő Legenda (törölt) 2008.09.22. 14:42:34

Hitelre vett autó sem feltétlenül "bukó". Azt fizeted meg a hitel költségével, hogy most tudsz autózni, nem pedig 6 év múlva, amikorra összegyűlne a pénz. Hasonlóan a lakáshitelnél.
Az, hogy ez pénzügyileg milyen kimenetelű játék, az más lapra tartozik. Egyébként, ha egyszer belősz magadnak egy havi törlesztőt, akkor 3-4-5 évente beszámítatva a kocsit egy újba, havi annyiért (+ persze az induló önrész, amelyet egyszer be kell nyomni) mindig új kocsival közlekedhetsz. (Plusz benzin, biztosítás).

Z 2008.09.22. 14:47:03

Sziasztok,

Igen, tényleg elég furcsa nézni az embereket, ahogy önelégülten mindenki beücsörög az új, max 1-2 éves autóba, viszont egyszerűen nem hiszem el, hogy ebben az országban mindenki 300+ nettót keres, hogy bevállalhasson egy havi 50es törlesztőt. Én 25 éves vagyok, és 250 nettó mellett van egy havi 17es törlesztőm, megeröltetőnek nem mondanám, 2x nyaralunk, sielünk a barátnőmmel és a boltban meg bírom venni a rozskenyeret meg a kicsit jobb minőségű termékeket, éljük az életet és véleményem szerint sok ember ilyen alapvető dolgokkal spórolja meg a havi törlesztőt és ül be önelégülten az 5-6 millás hiteles ótóba, de amikor tankolni, meg kirándulni kell, akkor arra már nem marad, és marad a hétvége a tv előtt...

Hitel szempontjából nagyon nem mindegy melyik bankról van, nekem a M*rkantillal van szerződésem, ha bárki bármilyen gépjárműhitelt vesz fel, messze kerülje el őket. De nagyon.

dorog 2008.09.22. 14:53:29

Legenda: azért a lakáshitel nem ugyanaz. Az ingatlanok értéke jó esetben még emelkedhet is, de a legrosszabb esetben is csak kicsit veszít az értékéből, míg egy autó ára drasztikusan csökken minden év elteltével, de a legdurvábban pont az első pár évben. Ha csak kigurulsz a szalonból már az minimum 500 000.
Hitelt szerintem csak max 3-4 évre éri meg felvenni és úgy is minimum 20-30% önerővel, így még értelmes keretek között maradhat a kamat.

Answers 2008.09.22. 14:55:38

Szerintem kocsit csak cégre, maxi hitelből szabad venni és leköltségelni az egészet.

shared folder 2008.09.22. 15:00:20

szerintem a providentnél kell autóhitelt is felvenni. Nekem minden hitelem tőlük van, sikeres ember vagyok.

Az Élő Legenda (törölt) 2008.09.22. 15:02:28

Dorog: Igen, ezért mondtam, hogy pénzügyileg más kérdés a dolog. Sokszor autót nem befeketésre és lakást sem mindig arra veszünk, hanem azért, hogy autózzunk / lakjunk.
Az ingatlan árak pedig néha eshetnek is (lásd a mostani mizéria az usában...)
De abban igazad van, hogy itthon az ingatlan általában elég jó értékmegőrző befektetés.

User1 2008.09.22. 15:03:23

Persze, mindenkinek más a stratégiája, nekem az, hogy csak használt autót veszek, lehetőleg a családból, rokonságból. Persze az autót jól kell ismernem. Piaci átlagáron veszem meg, a netről határozzuk meg az átlagárat. Ami a jó benne, hogy van egy nagyobb kezdő összeg és működik a részletfizetés. A bankokkal ellentétben, ha bármikor több pénzem keletkezik, csökkenthető a futamidő, ráadásul kamatmentes:)

2-ik autóm van így (6 éves), az elsőt 12 évig használtam.

Új autót nem vennék, nem szivesen tárolok több milliót az utcán.

Az Élő Legenda (törölt) 2008.09.22. 15:04:58

Answers: költségelni bevételből lehet. Ha nincs pénzed mindegy milyen machinációval nem tudsz belőle autót csinálni.
Ha van, akkor persze lehet azon számolgatni, hogy hogyan számoljuk el, ilyen szempontból általában jó dolog a cégautó, de azért már koránt sem élünk a 15 évvel ezelőtt virágzó "elköltségelem" korban.

dfghertzrkz 2008.09.22. 15:15:32

nálam egyszerűbb a dolog: amikor asszonyt erről kérdeztem, azt mondta: "meg vagy hülyülve, autót részletre??? banknak pénzt, Dunába vizet?" :-)
szóval nálunk ez "tilos". :-)

/viszont lakásokat veszünk hitelre, minimum önrésszel, és kiadjuk őket -a bérleti díjból fizetjük a törlesztést /

Kangörény 2008.09.22. 15:21:08

Szerintem mindenkinek igaza van, aki gazdasági szempontból megközelítve arra jut, hogy nem érdemes új autót hitelre vásárolni.
De:
Ha csak az vásárolna új autót, aki nyugodtan megengedhetné magának, akkor a használtautó vásárlók kitől jutnának a használt autóikhoz?
Magyarország elég hosszú ideig volt a nyugatról behozott használt autók temetője. Biztosan ez kellene nekünk?
Én akkor vettem új autót, amikor eluntam, hogy havonta kell szervízbe járnom ilyen-olyan piszlicsáré hibák miatt.

Andie 2008.09.22. 15:21:16

Én ugyan nem hiteleztem, hanem lizingeltem a kocsit, mert Bnőm a Rafinál dolgozik, és volt egy kis kedvezmény a lizingdijban.
A 4 éves Volvo S60 2.4T 3.500.000.- ft-ért cserélt gazdát, ebből kapásból kidobtam 1 millát, a maradék 2.5-öt lizingeltettem 3 évre úgy, hogy vállaltam újabb 1 millát 1 év elteltével. Tehát végülis 1,5 millát kaptam "kölcsön" 3 évre, havi kb 45.000 ftos törlesztőre (azért kb, mert svájci frank alapú, és volt már 42, meg 46 is). Namost ez 1.620.ezer a végén, tehát 3 év alatt 120at "fizettem rá" erre a "hitelre".
Az más kérdés, hogy akkorra (jövő május) már mennyit fog érni a kocsika. Már most lehet 2,5-ért kapni ilyet.
Ez nem új kocsi tehát, és szerintem a 3,5 milla simán kimegy egy vadiúj sutyukira is (nem ismerem pontosan az árukat, lévén elvből nem állok szóba ilyen kategóriájú autóval). Egy új volvó, saab, merci, stb árát meg nem tudom egyelőre kifizetni (10-15 milla). Még sumákolással sem (szlovák rendszám, offshore cég, stb)

Namost tehát ez egy 4 éves autó volt 70ezer km-rel, egy új suzuki áráért. A fizum 10%-át meghaladta ugyan pár százalékkal, de ha hozzávesszük páromét is, akkor bőven nem. Az elmúlt 2 évben 40ezer km-t tettem bele, és a kocsival SEMMI baj nem volt, még csak egy ablaktörlőlapátot sem kellett extra cserélni. (a szokásos éves szerviz persze befigyelt, kb 100.000 ft értékben), plusz amit én extra ráköltöttem (felni, gumi, gps, stb).
Bizom benne, hogy a márkának, a minőségi alkatrészeknek köszönhetöen (nomeg hogy én az a fajta vagyok, aki nem munkaeszköznek tekinti az autót, és ütivágja, hanem igenis vigyázok rá, óvom, a gödröket kerülgetem, garázsban tartom, stb) remélem, hogy még jó 2-3 évig nem is lesz probléma főalkatrésszel, drágább dologgal.
Nem tudom, hogy egy kisebb kategóriás autó, aminek az új ára 3,5 milla körül van, meddig problémamentes, de olvastam már pár véleményt, topicot, anyázást. Persze ott is van 1-2 szerencsés széria. De ha még az is problémamentes 5 évig, akkorse ugyanaz kiszállni az egyikből, vagy a másikból.

A másik gondolathoz: felháboritónak és szégyenletesnek tartom a 200-400%-os THM-et hirdető reklámokat, ajánlatokat. Sajnos még mindig rengeteg ember van, aki nincs tisztában ennek a jelentőségével, felelősségével. Tudom, mert énis, párom is bankban dolgozunk. Szegény kispénzü ember, megrokkanva a számláktól, adósságoktól, lakáshiteltől, stb bedől az "elromlott a mikró?"-t csacsogó bájos mosolyú hölgyikének, és veszi fel a hitelt uzsorakamatra, sőt, még annál is arcátlanabb kamatra. (régen ugye a zsidókat leköpködték, akik 100%-os kamatra adtak pénzt)
Én büntetném, és betiltanám ezeket a reklámokat, és a mögöttük lévő termékeket hirdetö bankokat is. Emberi életeket, családokat tesznek tönkre vele. Még a 25-35%-os THM is brutál tud lenni 2-3 év alatt, nemhogy a tizszerese... rémes...

dfghertzrkz 2008.09.22. 15:23:56

Andi, majd pár év múlva érdekelne a Volvód, ha eladóssorba kerül... :-)

macardos 2008.09.22. 15:35:41

Teljesen értelmetlen erről vitázni egészen addig, amíg nem vehetem meg a mobile.de-ről az autómat. Ha egyszer eltűnik a regadó, végre valós képet kaphatunk arról, hogy egy piacgazdaságban kinek érdemes új vagy használt autót vásárolnia, kp-ra, vagy részletre.
A jelenlegi torz viszonyok mindenesetre nem kedveznek egyik megoldásnak sem.

Katka 2008.09.22. 15:39:19

Mondjuk aki km óra állás alapján méri fel a műszaki állapotot, az meg is érdemli hogy faszra húzzák orálisan. Használt autó esetén kurvára irreleváns hogy hány km-t futott. Az a lényeg, hogy mennyire tartották karban, ill. adott típusnak milyen betegségei léteznek. Utóbbinál meg kell vizsgálni ezeket a pontokat. Az első pontra egy állapotfelmérés választ adhat. Innentől túl nagy meglepetés nem jöhet.

dorog 2008.09.22. 15:41:54

Kangörény: Tökéletesen igazad van, ezért én hálás is vagyok neked és a hozzád hasonlóan gondolkódóknak, köszönöm, hogy kifizeted helyettem az új autók értékvesztését :)

Egyébként ismeretségi körömben végzett nem reprezentatív felmérés eredménye szerint, többnyire azok vesznek új autót, akik a "használt autó" kifejezés alatt csak az egykori 20 éves zsigulijukat tudják elképzelni, abba nem gondolnak bele, hogy azért igen lényeges különbség van egy 3 éves és egy 20 éves használt autó között.

hirtelendi 2008.09.22. 15:44:22

Hát megint egy a hiteleken, eladósodáson való nyavalygás. Anélkül persze, hogy a valós helyzettel tisztában lenne a bejegyzés írója, meg a legtöbb kommentező is.
1. Magyarországon a lakosság csak töredékannyira van eladósodva, mint Nyugat-Európában, és ennek az adósságnak is jóval nagyobb része jobb minőségű, főleg ingatlanfedezetű adósság, mint nyugat-Európában. Az arányosítás PPP-n van, tehát nem játszik be, hogy "de ott többet keresnek"
2. A fentiekből következően a fogyasztási vagy gépkocsihitelek aránya sokkal kisebb mint arrafelé, így a bebukás aránya és veszélye is.
3. Különösen feltűnő, hogy az összes gépkocsihitelek közül a korai lezárásúak csak 205-ot tesznek ki, amiknek több mint fele önkéntes lezárás.
4. Nem lehet és nem is szabad egy szabad piaci alapon működő társadalomban az emberek mellé rendőrt vagy gondolatőrt állítani, hogy visszatartsák őket a kockázattól. Mindig, mindenhol lesznek hülyék, ez ellen nem is lehet, és nem is kell védekezni. nem a pár bedőlt gépkocsihitel veszélyes, hanem subprime piacokon való piramisjáték, ahhoz meg semmi köze az egyszeri muksó autóhitelének.
5. A hitelek a gazdaság mozgatórugói, akár tetszik akár nem, mindannyian abból élünk, hogy a van fogyasztás, és az növekszik, a hitelek ezt évszázadok óta gyorsítják ezt, a növekedés jólétet, és további fogyazstást indukál, ez egy spirál, amiben vannak ugyan visszaesések, de ezek sohasem a kőkorszakba dobnak vissza bennünket, sőt rendszerint a ciklus kezdeténél magasabb szinte áll meg a visszaesésé, és egyre rövidebb. természetesen ettől az egyes emberek súlyosat bukhatnak, de átlagban a bukás egyre kisebb. nincs mód ennek megakadályozására. megkísérelni kidobott pénz, erőforrás pocsékolás lenne, és vissza is vetné a növekedést.

A hitelek kockázatosak, van amelyik kevésbe, van amelyik jobban. Az autóhitelek, még a legvadabbak sem veszélyesek, ha ésszel veszi fel az ember. Akinek nincs esze, az meg úgy járt.

Pityke 2008.09.22. 15:45:27

En 1 eve csereltem le a 4 eves ujszeru automat egy most 13 eves, az elozo onreszenek felet sem ero, rozsdasodo, 200.000 km-es Rover 620-ra. Nem a penz kellett es nem is fogtam ki egy extra jo peldanyt, de osszesegeben jol jartam (es nem csak azert mert ezen nincs hitel).

Mindezt azert tettem, mert egy okos embertol hallottam (Bodo Shaffer), hogy az autod erteke ne legyen tobb a 2 havi netto bevetelednel. Nem azert mert esetleg az a penz kell neked ami most az autodban all (bar jobban jarsz ha csak lekotod a bankban), hanem ez naponta pofancsap es eszedbe juttatja, hogy mekkora sz*rban vagy. Ha naponta beulsz egy 300.000Ft-os, szakadt, 20 eves Opel Kadettbe, amihez nem adtak ajandek legkondit es telen esetleg meg a futese sem mukodik, akkor minden nap a borodon erzed, hogy nem keresel meg annyit amennyit kene. Igy van eselyed arra, hogy ne ess bele a jolet hamis illuziojaba, amibe olyan sokan masok a futott uleses, zonas klimas sokmilios autojukban ulve, amit a havi 150 nettobol torlesztgetnek.

Nekem ez az egy ev eleg volt arra, hogy megduplazzam a havi nettom es ma mar a Rovert egy havi penzembol is megvehetnem. Most azt tervezem, hogy megjutalmazom magam egy ujabb autoval. Egy 10-12 eves BMW-re gondoltam, amit a Magyar netto atlagkereset negyszeresebol talan mar megengedhetek magamnak....

otromba 2008.09.22. 15:48:57

Autótesztelő!

(Sajnálattal) tanusítom, hogy egy rendes autóban 14 éves korában is hibátlanul működik a légzsák. :(
Egyébként én is inkább használtautó hívő vagyok, pont mert utálom a hiteleket. Egyszer volt új autóm (50% önrész + 5 év hitel). ÉLetem legboldogabb pillanat volt, mikor 3 éves korában ellopták. Véget ért a koplalás. Buktam rajta iszonyú sokat, de még így is fellégeztem.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.09.22. 16:02:41

hirtelendi:
A hitel minôsége nem a hitelfelvevô szempontjából jó, amikor ingatlan alapú, hanem a bank oldaláról. Egyrészt azért, mert az ingatlanfedezetet a hitelfelvevô nem hagyja veszni, másrészt azért, mert a bank többszörösen be van biztosítva.

Ebbôl valóban következik, hogy kevésbé lehet eladósodni látszólag, hiszen az ingatlanjaid értéke véges.

A piacon lévô pénz árát valóban a hitelek kockázata adja meg, pontosan ez látszik az autóhitelek és az ingatlanhitelek, illetve a fedezetben eltérô hitelek ára közötti különbségben. Azonban azt te is látod, hogy van a piacon nagyon drága pénz (amit említettek 200% fölötti THM), amik nagyon kockázatosak, ugyanis teljesen fedezetlenek.
Hasonlóképpen a credit history hiányából fakadóan a hitelkártyák hitelei is nagyon magasak, ugyanis gyenge minôségû adatbázisokból dolgoznak a bankok a kártyák felajánlásánál, így a kockázatuk igen magas.

Nem hiszem, hogy a helyzet valóban rózsás lenne. Személyes példaként említeném, hogy a bank jóváhagyott olyan hitelt számomra, aminek a havi törlesztôrészlete meghaladta az igazolt jövedelmemet. Ezek alapján vajon mi állhat a jó minôségû hitelbírálat hátterében?

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.09.22. 16:03:58

ehh:
hitelkártyák hitelei is nagyon magasak
helyett
hitelkártyák kockázata ebbôl fakadóan az áraik is nagyon magasak

Autofil 2008.09.22. 16:42:17

Autótesztelő · hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 13:24:07

Mobiltelefon. Taxi. 1 havi törlesztőből is rengeteget el lehet járni.
Én sem vagyok autószerelő. A mechanikus dolgokkal nincs baj, de pl. a gyújtáshoz már az Unoban sem mertem hozzányúlni.

Ugyanakkor szerintem egy modern új autóval is ott lehet maradni az ú szélén, egyik pillanatról a másikra. Új autú -> nem lehet baj, ez szerintem hamis illúzió.

Tandem 2008.09.22. 13:43:51
Jeleneg 600E-ben van az autó, de tavasszal lesz még rádobva 100. (Lengéscsillapítók, kipufogó.)
A balesetet nem lehet előre tervezni. Ezért baleset. Ugyanúgy meg lehet halni egy 20milliós autóban is, mint egy 50 ezresben. Sőt, még autó sem kell hozzá, elég ittas állapotan leesni a lépcsőn.
És igazából ugyanúgy vagyok vele, mint mindenki más körülöttem: szuperül vezetek, nem lehet baj. :)
(Éjszaka egyszer már mertem 70el menni éjszaka, városban, sikeres vagyok? :D Na igen, haza is kell érni az asszonyhoz.)

Elek 2008.09.22. 17:36:37

Ha jól tudom, ilyen uzsorakamat csak Magyarországon van, ha valaki használt vagy új autót akar (mer) vásárolni banki részletre. Ráadásul Európa normálisabb felében (értsd: többi országában) a törlesztőrészlet nem úgy van összerakva, mint nálunk, hogy először a kamatot fizeted alig valami tényleges hitelrészlettel, hanem egyenletesen van elosztva az egész hitel a hozzátartozó kamattal. Kiszállni is könnyebb, mint itt. (Nem biztos, hogy így van, én is csak hallottam ezt. De egyrészt hajlamos vagyok elhinni, másrészt bankban dolgozó ismerőseim állításai. Nem is szimpatikus a munkahelyük.)

A szallito 2008.09.22. 22:42:33

balage:
"a hozzászólásodat azzal egészíteném ki, hogy "és nem autózik sokat".
Egyetertek, kimeletes hasznalat mellett, ma kb 200-250e km lehet egy kozepkategorias auto varhato, nagyjavitas nelkuli elettartama.

"melyik új autó bírja ki komolyabb (értsd : a gatyádat is rá kell költeni) szervizek nélkül 6-8 évig évi 30,40,50,60 vagy több km-t ?" Ezt nem tudom mert en nem hajtok ennyit az automba, es plane nem tartom meg ilyen sokaig. Erre a kerdesre a taxisok tudnak a legjobb valaszt adni sztem. A cegek ilyen magas evi futasteljesitmenyek mellett 2-3 ev utan szoktak eladni az autokat, 60-80e km-re tekert orakkal. A taxisok egy resze 120-160 ezernel adja el az autot meg jo allapotban (kevest vagy sokat tekerve az oran), nagyobb reszuk pedig akkor, amikor az auto erezhetoen elerte muszaki elettartamanak a legveget.

aGinger · http://aginger.blogspot.com/ 2008.09.23. 11:26:19

Nem tudom, ki hogy van vele, én még úgy nőttem fel - pedig nem vagyok vénasszony :) -, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér...persze ez manapság már nem így van, különben pangana a lakáspiac is, de az autó szerintem ez a kategória. Van egy 19 éves Uno-m, megláttam, megszerettem, hazavittem (tudom, mázlim volt, mert ismerőstől szereztem). Félévente rá kell költeni pár tízest, a havi kötelezője 3500, ha nem tolom ki a szemét, 5 litert "zabál", és bármilyen alkatrészt megkapok hozzá, olcsón. :) Mivel Pesten használom, eddig kétszer sikerült megtörni, ez belefér a féléves büdzsébe (és még a biztosító is fizet :)). Isten ments, hogy ezekre az utakra és ezek közé a vezetők közé új autót vegyek!

Kovács 2008.09.24. 20:53:05

Azért ahogy itt olvasgatok, rá kellett jönnöm, hogy elég sok ember veregeti a saját vállát és/vagy nyugtatja magát mennyire ügyes volt a vásárlásnál. "2 éves autó az új ár harmadáért" stb.....
Azért az az ár nem véletlen (korábban szarrá tört, romjaiból újjáépített verda, non-stop taxinak használt gányok).
Továbbá ne a listaárból induljunk már ki. Listaáron ki vesz autót? Én a 7,5m autót 5,9m-ért vettem. Másfél évesen árában el tudom adni (konkrét vevő volt rá). Akkor a két évesen harmadárú autók milyen fostaligák?
A kocsihoz 3m hitelt vettem fel. Balfasz vagyok? Nem hinném. A 3m ugyanúgy megvolt, mint az önrész, csak befektettem. Hitel 6%-os THM. Befektetés kb. 12-14% éves hozam. Max ha a CHF árfolyama a teljes futamidő alatt kedvezőtlenül alakul, akkor kevesebbet nyerek a bulin, ha jól alakul az árfolyam, akkor extra profit:)
Garancia 4év. Kötelező szervíz 20-30e Ft + olaj és 4 éves koráig más semmi.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 20:56:04

Kovács,

elég jól rátapintottál a lényegre. Én is hasonlóan gondolkodom.

Kovács 2008.09.24. 21:07:19

Akkor már nem vagyok egyedül:)
süti beállítások módosítása