HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.23. 07:00 Autótesztelő

Öt (hat) dolog, amit a legjobban utálok az utakon

Tegnap este, a vacsi (pulyka, saláta, mozarella sajt) megvásárlása után, a Tesco parkolójában éppen ittam az enerdzsi drinkemet(nem is akarok sikeres lenni), mikor feltűnt egy csodálatos Hyundai Atos, miközben egyszerre két parkolóhelyet foglalt a maga komoly térfogatával. Én már csak ilyen csöndben, magamban dühöngő őrült típus vagyok, ezért megint csak a vérnyomásomat sikerült felnyomni az egekig. Mindegy, van nekem jó kis saját blogom, szóval kipattant a fejemből a mai poszt ötlete.

A cím egyébként a Pop, Csajok, Satöbbi című könyv alapján született, ami az egyik kedvenc könyvem egyébként.

 

1, Egyszerre két parkolóhelyet elfoglaló tulkok

 

Kezdem is mindjárt a kreténség ezen formájával, ami a Top5 listámon fenn van. Ez a dolog ugyen nem életveszélyes, nem kockáztat vele a barom emberi, anyagi értéket, de mégis nagyon dühítő. Engem például azért dühít ez borzasztóan, mert ez egyértelműen szarik a kocsi tulajdonosa a többi emberre. De úgy zsigerből. Én az élet minden területén utálom az ilyen viselkedést, talán ezért utálom az átlagnál is jobban ezeket az embereket. A probléma egyébként az, hogy hiába szólnék nekik, hogy "figyelj, öreg, állj már be normálisan", egyszerűen nem értik, mi a tök bajom van, amikor a parkoló végén van még szabad hely, és "nepofázzak". Szóval, ezek általában teljesen híján vannak mindenféle IQ-nak, meg EQ-nak, nem érdemes szólni nekik.

 

2, Szabálytalankodó, és mégis nekik feljebbálló köcsögök

 

A fentiektől eltérően ezek nem szimpla birkák, meg szarokrá stílusúak, hanem még agresszívak is. Például, megyek a védett útvonalon, és annyira kidugja a kocsija orrát az enyém elé, hogy csak hirtelen fék + kormányelkapás + duda trióval tudom elkerülni a csattot. Nézek rá kérdően, hogy vaddafakk, erre még ő kezd el bazzegolni, mutogatni, meg erősködni. Egyszerűen nem értem ezeket az embereket. Ha odaintene, hogy sorry, akkor én sem lovagolnék a dolgon, nem lennék még idegbetegebb, meg neki sem kellene a megerőltető felháborodást eljátszani. Én az a típus vagyok, akinek ugyan a pofája elég nagy, ha kell, de a tettlegességet igyekeszem mindenképpen elkerülni, mégha a termetem ezt nem is indokolná. Ezekkel mit lehetne tenni?

 

3, Körforgalomból kifele nem indexelők

 

Ez az állatfaj azért idegesít kifejezetten, mert a kreténségük miatt pillanatok alatt olyan dugót tudnak generálni, hogy nem emberi. Példa erre - ha valaki ismeri - a székesfehérvári körforgalom a nyolcas úton. Állok ott, mint egy bráner, várom, hogy elmenjen előttem az autó, erre egy laza mozdulattal kihúzza a körforgóból a verdát. Ilyenkor persze már késő elindulni, mert jön a következő autó, aki most vagy kikanyarodik, vagy megy tovább a körben. Ezeknek az idiótáknak teljesen hasonló az összetétele, mint a két helyet elfoglaló csoportnak. Az egyik fele leszarja, hogy ott fogsz-e éjszakázni  sorodra várva, a másik pedig annyira böszme, hogy a világát sem tudja. Melyik a rosszabb, ezt mindenki döntse el magában.

 

4, Autópályán következetesen jobbra nem tartók

 

Mit ad isten, ugyan az a két féle embercsoport, mint feljebb. Ez a mutatvány egyébként nemcsak, hogy bosszantó, de még elég veszélyes is. Nem tudok haladni tőlük, és jobbról meg nem vagyok hajlandó előzni. Nem azért nem, mert tiltja a KRESZ, hanem főleg azért, mert baromitra félek attól, mhogy ha elindulok jobbról, egyszerűen letol a francba, és még neki lesz igaza is a rendőr előtt.  Ha valaki kinnfelejti magát előttem, egy idő után kettőt-hármat rávillantok, kiteszem az indexet balra, és várok, hátha eltakarodik. Azért azt még hozzátenném, hogy 140-nél soha nem megyek gyorsabban a pályán, tehát nem vagyok notórius gyorshajtó típus. Van valakinek kulturált jelzése az ilyen ökrök számára?

 

5, Agresszívan seggenbe bújós típusúak

 

Ezek az emberek egyértelműen a kettes kategóriával rokonlelkek. Engem nagyon zavar az, ha egy 2X1 sávos úton haladok, max 110-zel általában, tehát nem forgalmat feltartva, megérkezik valami sürgősségi eset mögém és 30cm-ről tolni kezd. Most nem akarok általánosítani, de Mondeo, Passat, tetves kisárúszállítók bőven akadnak közöttük. Szembe folyamatos a forgalom, előzni nem tud. Kérdem én, mit vár tőlem? Kezdjem el én is nyomni, hogy ő haladhasson? Ez azért is szar ügy, mert a szemből trafizó rendőr az én rendszámmt fogja dokumentálni a másik agressziója miatt. Ezeket kezelni nagyon nehéz úgy, hogy ne teremts veszélyhelyzetet. Én azt szoktam, hogy leszállok a gázról, és motorféking úgy 70-ig, hátha veszik a lapot (nem szokták). Másik, amiért már előre látom, hogy hideg-meleget fogok kapni, az az ablakmosózás. Nem tartom veszélyesnek, mégis figyelmeztetés. Általában be is jön egyébként. Ha van jobb ötletetek, állok elébe természetesen.

UPDDATE - közkivánatra, és a véleményekkel teljes szivvel egyetértve, felteszem az ötös listára a hatodik szereplőt is.

6, Indokolatlanul lassan vánszorgók:

 Ez egy olyan állatfajta, aki tulajdonképpen generálja az ötös számú versenyzőt, mégha az eddig nem is lett volna állat. Számomra is borzasztóan felzaklató, hogy sokan a szürke hétköznapok rohanása kellős közepén nekiállnak krúzingolni mondjuk a nyolcas út kétsávos szakaszán. Teljesen esélytelen előzni, kénytelen vagy vánszorogni mögötte, amig nem kapsz egy új sávot, hogy biztonsággal lehagyd. Ennél a pontnál jön az eset érdekessége, hogy a mindaddig 65-70-nel vánszorgó madár hirtelen megiszik egy redbullt, vagy mit tudom én, és fergeteges 100-110-ra gyorsit, hogy már mindenképpen csak szabálytalanul lehessen megelőzni. Általában én addig jutok, amikor vánszorog, hogy "kurvaanyádménemmész", de megoldásnak ez sem jó. Ötletek?

Ez volt nálam a top öt(hat), de kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Íme az elmaradhatatlan szavazás:

47 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr59676463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.09.23. 08:12:24

ablakmosózás, hátsó ködlámpa felvillantás (ha dupla, akkor hihetőbb :)), motorfékezés.

vagy erre a célra rendszeresíteni egy lángszórót vagy füstgépet a kipufogóhoz :)

napalm 2008.09.23. 11:01:53

előzéskor nem irányjelzés.
forduljon árokba az összes!

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 11:31:03

Kedves Autótesztelő, ne haragudj, hogy ide offolok, de az autózz blogon a balesetnél nem megálló postban született kommentedhez szeretnék hozzászólni, de ott a 154. kommentet valszeg nem fogod elolvasni. Tehát: nekem van családom, feleségem, gyermekem (egyelőre egy, de remélem, hamarosan lesz mégegy), de ha egyszer olyan szituációba keveredek, mint a kommentelő, akkor tutira megállok segíteni neki, ha már volt olyan kedves, és nem jött belém, mert én vagyok az első szemtanú, hogy mi történt, mit csinált az a barom, és ha már ketten vagyunk ott, az ökör is kisebb valószínűséggel fog hőzöngeni.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 11:41:31

És hogy ontopic is legyek: a seggembe belebújósokat én is nagyon utálom, pedig én sem tartom be szinte soha a sebességhatárt, kb. +10%-kal szoktam autózni. Velük azt szoktam csinálni, hogy jobbomat továbbra is a gázon tartom, ugyanazzal a sebességgel megyek (igyekszem), és ballal megpöckölöm a fékpedált. Ettől a sebességem nem csökken, a fék nem fog olyan erőset, de a féklámpa már felvillan. Ilyenkor le szoktak maradni egy kicsit. Ha újra belebújik a seggembe, akkor még egyszer ugyanez, és ha ez sem használ, akkor már a gázt nem nyomva fékezek egy 5-10 km/h-t.
A két parkolóhelyre állókat is utálom, a melóhelyen mindig meg szoktam tanítani az újakat parkolni... :)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.23. 11:55:49

Ja, egyébként nehéz kérdés ez. Én nem hibáztattam a posztirót, mert megijedt, féltette a családját, utána hivta a mentőket. Fene tudja, nem érzem én őt akkora bűnözőnek, mint amennyire a legtöbb kommentelő mocskolja.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 12:04:58

Nem, nem annyira bűnöző. De ha valaki egy váratlan közlekedési szituációtól úgy megijed, hogy csak a gázt tudja nyomni, annak nem való jogosítvány. Én még az út szélén heverő részeg biciklisnél is megállok, hogy megnézzem, csak azért fekszik-e ott, mert részeg, vagy azért, mert elütötte valaki. Persze, ha csak belső sérülései vannak, azt nem látom, de ha elég nyilvánvalóan másfelé áll a keze-lába, mint kellene, az feltűnik...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.23. 12:13:42

Jogos amit mondasz, nem vitás. Én is igyekszem segiteni, ahol lehet, de ha a mérleg egyik serpenyőjében a családom élete, a masikban pedig egy kérdőjel van, nálam a család nyer.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 12:13:49

ON: elég sűrűn használom az M7-es 3 sávos szakaszát, mindig kihúzódom a jobbszélsőbe, ha az üres, és szívbaj nélkül elmegyek a középsőben 100-110 környékén ballagók mellett. Szerintem (lehet, hogy a KRESZ szerint viszont nem :)) teljesen szabályosan haladok ott 130 körül, más szabálytalankodássa miatt nem fogok idegbajt kapni. És nem kezdek el rájukvillogni, mert aki nem tudja, hogy nem jó helyen halad, az azt sem fogja tudni, hogy miért villogok, és akkor még a 70 éves, kalapban vezető mama is elkezd izomkodni az 1.0-ás Swiftjével...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 12:18:08

Én úgy vettem ki abból a postból, hogy az ő oldaláról indult el a madár a pihenőből. Ki tudott volna húzódni a pihenő kijáratába, ott biztonságosan megállhatott volna, és segítséget hív, megnézi, mit tud csinálni. Mondjuk én fel vagyok szerelkezve porral oltóval, biztonsági öv vágóval, tehát egy éppen keletkező tüzet megfogok, egy olyanon, akit csak az öve tart fogva, tudok segíteni a helyszínen. De nem lenne nyugodt a lelkiismeretem, ha meg nem győződnék róla, hogy az adott helyzetben minden tőlem telhetőt megtettem. Nem kezdenék el újraéleszteni, nem kezdenék el sebet kötözgetni, de legalább megállnék, tájékozódnék, hogy ha mást nem, legalább a mentőknek a lehető legpontosabb tájékoztatást tudjam adni...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 12:30:29

És hogy mekkora botorság arra várni, hogy majd az utánam jövő megteszi azt, amihez én gyáva voltam: történt egyszer, hogy a budai alsó rakparton tartottam dél felé. Motorral voltam, de nem vagyok olyan bátor motoros, hogy a folyamatosan szembejövő forgalom mellett elkezdjem előzni a soromat, így szépen csorogtam, meg-megálltam én is a forgalommal, közben nézegettem kifelé, hogy hátha enyhül a szembejövő sor, hogy tudjak előre lépni pár autót. Egyszer csak látom, hogy a szembesávban megáll egy kamion, a sofőr kiszáll, nézelődik. Arra gondoltam, hogy mi a f4szt nézelődik, az előtte lévő kamion is elfért ott a kezdődő szalagkorlát mellett. Kb. 500 m-re lehettem ekkor tőlük. Nah, fogtam magam, szépen óvatosan előregurultam, mégiscsak egy kamion van szemben, ha elindul, és nem vigyázunk, kilapít. Szépen odaérek, nézem a kamiont, ott fekszik alatta egy ember, és nem szerelni készül. Fék, megállok, kesztyű le, napszemüveg le, bukósisak le, kámzsa le, kérdem a sofőrt, mivan. Azt mondta, hogy kiugrott az ürge az egyik szembe jövő kocsiból, ő meg áthajtott rajta az első tengellyel, a traktor hátsó blokkoló kerekei meg gyűrték maguk előtt a madarat. És mondja, hogy telefonáljunk a mentőknek, mert ő a diszpécserét hívja.Ekkor már voltak ott elég sokan, a kamion mögötti teherautó 2 fős személyzetéből is ott ácsorogtak, a fiatalabbik telefonált, kérdeztem is tőle, hogy kit hív, hogy ne ugyanannak telefonáljunk. Ő az anyját hívta. Ráadásul a Batthyány tér alatt volt, a villamosmegálló vagy buszmegálló is tömve, nézelődtek fentről vagy 100-an. Az eset megtörténte után 1-1,5 perccel én voltam az első, aki telefonált a mentőknek.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 12:42:20

Jah, és hogy milyen emberek voltak még ott: az a pár autós, aki a kamion mellett volt, az ott lévő kis öbölbe ki tudott húzódni, hogy odaférjen a mentő, előttük meg állt a dugó masszívan. A következő paraszt meg elindul abba a résbe, amit a többiek a mentőnek hagytak. Nem kicsit anyáztam le...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.23. 12:56:14

Hú de tré ez a sztori amit leirtál, elég hátborsózós.

Hivja a diszpécsert, baszki, nem hiszem el.

Gondolom emberünk meghalt, mire kiért a mentő...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 13:09:03

Nem, még élt, mikor a mentőbe tették, de nem kérdezgettem a mentősöket, hogy mennyi esélye van. Mindenesetre elég sokáig ott álltak, és próbálták stabilizálni.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.23. 14:31:32

Nem szavazok, mert nincs olyan lehetőség, h mind :D

JohnnyB 2008.09.23. 14:50:38

A lőtéri kutyát nem érdekli, hogy téged idegesít az, hogy jönnek mögötted. És mivel a leírt szituban a szembejövők miatt nem tud előzni, ezért a lassítás, meg fékezgetés durva, az ablakmosást nem is minősítem. Valószínűleg megelőz, ha lesz rá lehetősége, akkor lassíts meg fékezz, ha szükséges, kötelességed. Addig meg nézzél előre.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.23. 15:05:55

JohnnyB: lehet jönni mögöttem, a követési távolság megtartásával. Nem kell a seggembe belejönni. Én sem egyből satut nyomok, hanem csak felvillantom a féklámpát, hogy vegye észre magát a paraszt.

JohnnyB 2008.09.23. 15:48:20

Én ezt értem, de semmi nem indokolja a fékezgetést.

A követési távolság a kresz szerint annyi, hogy meg lehessen állni hirtelen felbukkanó akadály esetén is. Ha ő úgy ítéli meg, hogy meg tud állni, hát lelke rajta.

Ha nem megy beléd, akkor semmilyen szabálytalanságot nem követ el, és ok nélkül idegesíted magad. Ha jól tippelek, nem mentek még beléd emiatt

Pityke Őrmester 2008.09.23. 16:19:00

Ezzel vitatkoznék JohnnyB

Egyrészt szabálytalanságot követ elÉ

www.szelpo.hu/dokumentumok/rendeletek/KRESZ_1-1975_II_5_KPM_BM_rendelet.pdf

Másrészről meg kurvára leszarom hogy ő hogy ítéli meg, hogy a 30 centi 130nál elegendő követési távolság. Mert nem az. Engem az nem fog vigasztalni hogy baleset esetén ő lesz a hibás, ha közben meghalt a feleségem meg a gyerekem.

Ezt meg Te sem gondolod komolyan: "Ha jól tippelek, nem mentek még beléd emiatt"

Pityke Őrmester 2008.09.23. 16:21:20

A poszt egyébként jó.

Én pont a fentiek miatt szavaztam a seggbe bújós köcsögökre. A többi inkább csak idegesítő, ez viszont veszélyes.

JohnnyB 2008.09.24. 07:38:17

Bocsi, ma nem vagyok jó kedvemben, és magyarázkodni sem fogok:
parasztok vagytok ti.

Hozzáteszem, hogy mindig megfelelő követési távolságot tartok, viszont az ilyen megnyilvánulásoktól, hogy ráfékezek, és én vagyok az igazságosztó, eldurran az agyam.

JohnnyB 2008.09.24. 07:57:19

Bocs, hogy ugrálok a blogok között, az autózz-ról jövök.

Autótesztelő · hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 07:13:45
"Hát, jó öreg nemzetünkből soha nem fog eltűnni a nevelni akarás sajnos. Nekem csak az a fura, ha a golfos nem volt akadályoztatva, miért zavarta a dolog."

Kapisgálod már?

ipari_fostalicska 2008.09.24. 08:45:29

Na ide is ugyanazt írom. Hiányoltam a következő kategóriát, amire hozok is egy konkrét példát. Egy-kát hónapja még elég sokat jártam Szeged és Pécs között, amibe beleesik az 55 sz. út is. Szeged és Mórahalom között szokott bejönni az a dolog, hogy idősödő néni egy 1.9 TDI Octavia-ban a kormányra simulva stabilan tartja a 70 km/h-t. Na ilyenkor most ő a biztonságosan vezető, vagy én vagyok az agresszív barom, aki sietni akar???
Szal hatodiknak nyugodtan betehetted volna az indokolatlanul lassan hajtót...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 08:57:16

Egyetértek az előttem szólóval. Update-elni a postot, 6. kategóriának berakni... :)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 08:59:49

Johnnykám:

szerintem te itt ne parasztozzál, mindenki normálisan reagált a hozzászólásodra, aminek értéke elég rendesen megkérdőjelezhető.

a seggbe bújás, bármit is mondasz barátom, rohadt veszélyes dolog, és nem vagyok köteles eltűrni. Igyeksem a lehető legnormálisabb módon az ember tudtára adni, hogy vegyen vissza. Nem satuzok előtte, még a fékre sem lépek rá. Jogom van biztonságban autózni, ahogy mindenkinek.

ipari_fostalicska 2008.09.24. 09:11:51

egységben az erő. Autótesztelő, Te is jobban jársz, ha átállsz az erő sötét oldalára :D

Seggbe bújni meg nagyfokú felelőtlenség, én is leszoktam róla.

JohnnyB 2008.09.24. 09:21:53

Bocsi, a parasztozást ti kezdtétek, de amúgy tényleg nem kötelező ide járnom.

Számomra viszont az kérdőjelezhető meg, hogy miért indokolt 6-ost játszani, amikor egy 5-ös megy mögötted.

Illetve azon kéne elgondolkozni, hogy a seggbemászós köcsög, ha az speciel tetves kisáruszállító, akkor azt is látja, ha az előtted lévő kocsi fékez, szóval meg tud állni mögötted. Ha viszont te indokolatlanul lassítgatsz, meg fékezel, akkor (most jön, amit majd be kell idézni az anyázáshoz) megérdemled, hogy belédmenjen.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:28:37

Nézd Johnny,

nem értünk egyet ebben a dologban, és szerintem nem is fogunk.

Lehet, hogy a kisárúszállitó átlát felettem, bár nem hiszem, hogy egy Partner, vagy egy Kangoo annyival magasabb lenne.

Még annyi, hogy én nem ezt játszom folyamatosan, hanem jelzés értékűen, ha már nagyon zavar. És hidd el, az esetek 99 százalékában rájönnek, hogy mi a bajom, és abbahagyják. Szerinted akkor most?

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:36:45

@JohnnyB: erre felénk jellemzően nem a teherautók meg a magas építésű cuccokkal játsszák ezt, hanem az 1.4-es Astrával, 1.0-ás Swifttel, az ezer éves 1.2-es Feliciával a lakott településen belül. Ott tudja nyomni 70-nel, de településen kívül sem képes 75-nél többre. És ha egy ilyen paraszt jön belém egyszer hátulról, akkor a legkisebb gondja az lesz, hogy a biztosítási papírt hogy tölti ki törött kézzel...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:40:30

@Autótesztelő: az előző kommentem kiegészítése a hatos ponthoz: aki lakott településen kívül 60-70-nel tötymörög, az településen belül is nyomja 70-nel, és ha kint sikerült megelőznöd (nem bújtál bele a seggébe, kivártad, hogy szépen, szabályosan megelőzhesd, és sikerül is), akkor bent jobb esetben bele fog bújni a seggedbe, rossz esetben visszaelőz, és kezdődik az egész elölről...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:43:09

Igen, ezeket mondjuk tuti tenyésztik valahol, az ország egész területén megtalálhatóak.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.09.24. 10:17:00

Nem értelek, osztod az észt, és ugyanazokat a hibákat követed el.
Lásd: "seggbebújós" autóknál ablakmosózás, és még lassítasz is. Mi lenne, ha inkább arra játszanál, hogy elengedd? Nem sokkal jobb lenne?
Mennyi idegeskedésed megy el azzal, hogy naponta ezzel foglalkozol?
Nem lenne jobb az ablakmosót jól beállítani (ugyanis annak az első szélvédőre kéne juttatnia a mosószert, nem a tetőre, mögötted jövöre - azt bunkóságnak hívják), és nem nevelni a népet?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 10:24:35

Hm, ki ne találjam mindjárt, melyik csoportba tartozol. Direkt leirtam a szituációt, hogy még a hozzád hasonlóak is megértsék. Haladok a saját tempómban, ami általában kicsit több, mint a megengedett. Emberünk nem tud előzni, mert ezren jönnek szembe. Ennek ellenére mégis tol. Ez nem nevelés, hanem figyelmeztetés, hogy nem érzem biztonságban magam úgy, hogy 30cm-re jön mögöttem.

Más téma, ha valaki indokolatlanul tartja a stabil 70-et, és még nevel is. Nem egy kategória, ne keljen már elmagyaráznom neked.

Ablakmosós hozzászólásodhoz meg csak gratulálni tudok. Tudod, menetszél. Leviszi a szélvédőről, valamint, mivel a fúvóka amúgy is porlaszott vizet permetez, könnyen hátraviszi. Nem bonyolult, gondolkodjál rajta.

2008.09.24. 10:37:57

(trainmodeller csak bejelentkezve).
Ne találgass, írd le, melyik csoportba tartozom, majd azt is, hogy milyen autóval járok, lássuk.

Jelenleg három autót használok tartósan (gyakran), ezen kívül volt még három, de az ablakmosó egyiken sem a hátsó autóra vagy a tetőre mos, és egyiken sem porlasztja (nem kever hozzá levegőt) a vizet. Tudom, sikeres ember nem lehetek amíg nincs porlasztós ablakmosóm.
Sajnálom, akkor inkább mégiscsak töröld a kommentem, úgysem adok Neked igazat, minek is írtam :)

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 10:54:43

@Autótesztelő: rájöttem, hogy van még egy kategória, amit utálok, de valszeg ennek nem lesz olyan támogatottsága, hogy hetedik pontnak beférjen. Szóval: azokat sem szeretem, akiknek nincs pénzük arra, hogy erős autót vegyenek, ezért a mindenféle 1.0-s, 1.2-es, 1.4-es Ticókat, Twingókat, Astrákat, stb. optikailag elkezdik tuningolgatni, meg felrakják a koppány kipufogót, aztáne azt hiszik, hogy attól jobban megy az autójuk, és mindenkivel versenyezgetniük kell. Könyörgöm, ha valakinek nincs pénze versenyautót venni (de legalább egy izmosabb 2 literes gépet), akkor mi a fenéért költ arra, hogy egy 1.0-ás Corsa úgy nézzen ki, mintha? Abból a pénzből lehet, hogy már kijött volna egy 1.6-os is...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 11:22:52

Igen, ez szintén elgondolkodtató. Ez olyan, mintha én a Csinkimet annak idején szárnnyal, meg 16-os kerekekkel szereltem volna fel.. :D

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 11:42:02

Súlyosbító tényezőként még hatalmas pénzekért hangtechnikát is tesznek bele, az egész cucc majd szétszakad, de azért csak bömbölteti...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:21:50

Nyolcadik, bár lehet, hogy sorrendben a második helyre kerülne a seggbebújós mögé: Aki látja, hogy elfogy a sávja, de nem hajlandó beállni a sorba, hanem csak előrepofátlankodik, aztán meg márhúzza a gépet a sorban állókra, hogy engedjék be. Gondolom, az ilyenek a Tescóban is előrepofátlankodnak a pénztárnál, nem állnak be a sorba ott sem...

Budai Zöld 2008.09.24. 12:38:32

Bejgli: az elfogyó sávban pedig igenis végig kell menni és a végén cibzározni. Mert így halad legjobban a teljes kocsisor, és nem frusztrált/kompenzálós/lenyomós típusú vezetési kultúrákban müködik is. Betolakodni, ráhúzni természetesen pofátlanság. De a teszkóban üres kasszához odamenni nem az. Szerintem ebben a kérdésben kivételesen a setét oldalon állsz.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:42:27

@Budai Zöld: igen, valszeg a sötét oldalon állok több száz autóstársammal együtt, és a világos oldalon pedig az a pár pofátlan... Próbáld meg egyszer a Tescóban beelőzni a sort, és bepofátlankodni 20 ember elé. Lehet, hogy nem úszod meg könnyű sérülésekkel a zipzár effektust...

ipari_fostalicska 2008.09.24. 13:06:24

Ha egyszer két sáv visz előre, akkor miért ne használnánk mind a kettőt? Minek birkamód besorolni a megmaradóba úgy, hogy az elfogyó meg százméterekig üres legyen?
Ez a szituáció meg úgyis csak akkor alakulhat ki, ha torlódik a forgalom. Ezzel legalább lehet segíteni a haladást. Milyen érdekes, hogy a zipzár-effektus még a románoknál is működik.
Amúgy meg ez tipikusan az a dolog, amit Te úgysem fogsz elfogadni, mint ahogyan én sem fogadom el a Te Tesco-s példádat, mert abszolút nem megfelelő. Előrepofátlankodás a balra kanyarodó sávból történő egyenesen haladás és a buszsávos téma.

Borbely Szabolcs 2008.09.24. 13:23:18

2 helyen parkolas problematikaja: bevallom, ha tehetem - es nincs "kismamas"parkolo, en is 2 helyet hasznalok a parkolasnal az alabbi meggondolasbol; egyreszt vedem a többiek autojat (es az enyimet is): a parkolok nagy tööbsegeben a helyek eleg szükr vannak szabva, elöfordult mar nehanyszor, hogy visszaerve alig tudtam az ajtot kinyitni, nem beszelve arrol, hogy kisgyerekeket ki-, es beemelni, bekötni szinte lehetetlenseg (nem is beszelve a Maxi-Cosi-rol). Enyhitö körülmeny, hogy mindig tavolabbi helye(ek)n teszem, nem a bejarat közeleben.

Autofil 2008.09.24. 13:38:56

Bocsánat, de az utolsó pont baromság, nincs olyan, hogy indokolatlanul lassan.
Mindig minden indokkal történik.
Bizonytalannak érzi, morg valami a futóműben, gyerek ledarálta a kuplungot, bármi lehet.

90 a megengedett, eddig oké. 70el, 60al, sőt akár 30al (traktor), is teljesen szabályosan halad.
A gáz ott van, hogy nincs tekintettel másokra, és nem segíti elő az előzést minden lehetséges módon, pedig ez elvárható lenne.

Nyáron nekem is volt olyan estem, hogy Pécsről kellett lemennem a Balatonra. A körülmények miatt 6kor már autóban ültem, viszont 9 előtt teljesen felesleges volt odaérnem. (Egyébként 1ó20p alatt meg lehet járni az utat.) Tescoban vettem reggelit, kajáltam, stb, 6:30kor elindultam laza 70el. Ha utolértek, és nem volt lehetőség előzni, gyorsítottam 90-100-ra, hogy ne tartsak fel senkit. Ha volt hely előzni, lassítottam, és elengedtem mindenkit. Sokan nem vágták, hogy bőven elég nekem a 70.
Szigetvár-Kaposvár között beállt mögém egy német rendszámú Audi. 1 huszonéves pár ült benne. Nem villogott, nem dudált, jött mögöttem. Neki is bőven elég volt a 70.

Összegezve: Nem az a barom, aki 70-el megy, hanem aki nem segíti a forgalom többi résztvevőjét ilyen estekben.
Másként fogalmazva: Nem azért barom, mert 70-el megy, hanem mert nincs tekintettel a forgalom többi résztvevőjére.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 13:43:18

Igen, ezt szépen leirtad, pontosan ezzel van a probléma, nem önmagában a lassanmenéssel..

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 13:48:25

Egyetértek az előttem szólóval.

ipari_fostalicska 2008.09.24. 14:10:18

Én is egyet tudok érteni ezzel az érveléssel. Ha az illető jó érzékkel fel tudja ismerni, hogy mikor gátol, akkor rendben is lenne a dolog. Sajnos az általam írt esetben egyértelmű dolog volt, hogy nem az idő bősége, de még csak nem is az úri szeszély miatt volt a 70. Görcsös kormánybakapaszkodás és arra hasalás, valamint mereven előre meredő tekintet. Itt a baj, ráadásul egy olyan útszakaszon, ahol a sok kanyar és a nagy forgalom miatt nehéz előzni. Sok a busz, a teherautó, ezek pedig mind feltorlódnak az ilyen autó mögött. Ha szellős útszakaszon Te 70-nel akarsz menni, engem nem zavar, mert meg tudlak előzni, esetleg megyek mögötted egy pici ideig. Ezért mondom, igazad van. Nem is akarom túlragozni. Autópályán is volt olyan, hogy mivel nem voltam időhöz kötve, nyugisan haladtam 100-as tempóval, de ha előzni kellett, akkor gyorsítottam, hogy ne zavarjak senkit. Ha mindenki így működnek, akkor nem is lenne ezzel semmi baj.
süti beállítások módosítása