HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.24. 07:00 Autótesztelő

Milyen legyen egy friss jogsis első autója?

Az én első autóm semmiképpen sem felel meg így utólag a most elképzelt autónak. Egy csodaszép, bilikék Cinquecento volt, de annyira imádtam mégis, hogy hihetetlen. Megbízható volt 9 éves létére, nem fogyasztott sokat, ha kellett, vitte tartósan a 130-at. Semmi más nem számított akkor. Lássunk is egy fényképet a konkrét autóról:

Ez volt a számomra érzelemmel teli intró, most jöjjön az, hogy miért írom ezt a posztot.

Az utóbbi időben elég sok olyan baleset történt, ahol fiatalok, nagy teljesítményű, gyors autókkal odavágták magukat, és jól meg is haltak páran. Engem elborzaszt a tudat, hogy egyszer, ha odajutok, elveszthetem a mondjuk 17 éves fiamat azért (is), mert nem a megfelelő autót választottuk ki neki jogsiszerzés után. Egyébként persze, nem kell egy ilyen fiatal srácnak egyből autó, de sok fiatal megkapja, tehát maradjunk ebben.

Mi is számomra a jó választás?

Biztonság:

Az elsődleges szempont az az lenne, hogy a sofőr tapasztalatlanságából adódó elég esélyes, kisebb-nagyobb koccokat lehetőleg nagyobb sérülés nélkül ússza meg. Meglátásom szerint az autók passzív biztonságával érdemben a 90-es évek közepén, de inkább végén kezdtek el foglalkozni sikerrel. Az hogy egy autó biztonságos, nálam azt jelenti, hogy nem lehet tagja a szupermini kategóriának, két légzsákot, ABS-t tartalmaz. Mivel nem akarunk túl nagyot bukni, igyekszünk minél olcsóbban a minél megffelelőbb autót megtalálni. a korai('98-'99) légzsákos kisautóknál ritkán volt jelen az ABS, az is inkább csak a japóknál. Ez a könnyű kasztni miatt kilőve. Marad tehát a nagyobb, alsó-közép kategória.

 

Menetdinamika:

A balesetben, amiben a múltkor fiatalok haltak meg, egy nagyon biztonságos, ámde nagyon erős autó játszotta a szerepet (Szentendre). Én azt gondolom, hogy az autóhoz, amit választunk, elég az adott kategória olyan motorja, ahol már nem vánszorog, de nem ad kifejezetten versenyautó-érzetet. Ez akkor legyen 1,6B. Ez az a motor, amiben talán van némi tartalék, de nem sarkall menőzésre. (Tudom, arra sarkall az 1,4, 60 lóerős Astra is hülyegyerekek keze alatt, de remélem a gyerekemnek majd talán több esze lesz).

 

Kategória, motorizáltság, felszereltség meg is van, nekem van is egy pár tippem a konkrét márka-típusra vonatkozóan:

1, http://www.hasznaltauto.hu/2139849_skoda_octavia_1999

2, http://www.hasznaltauto.hu/2080665_mitsubishi_carisma_2000

3, http://www.hasznaltauto.hu/2337609_renault_laguna_2000

Aki megmondja, hogy hol készült a kép az első kocsimról, az nyert egy pár hangszórót, valamint egyéb irását kiteszem a blogba külön posztként. Ne hagyjátok ki, mert sose lesztek hiresek ti se... :)

96 komment


A bejegyzés trackback címe:

http://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr33678277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 08:23:10

Nem rossz a Carisma, sőt, de tulképpen bármelyik hasonló adottságokkal rendelkező japán megfelelne (kivéve természetesen az itthon gyártottat)...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 08:29:23

Igen, irhattam volna még 323-at, Corollát, és a nagy, egykori kedvencemet, a Carina E-t.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 08:31:34

A Carina eggyel nagyobb kategória, az a mostani Avensis elődje.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 08:35:10

szrintem a kép a kocsidról egy PARKOLÓBAN készült. köszönöm, köszönöm. ide a nyereményt :D

az autóknál is azt kéne megjátszani mint a motoroknál van. a fokozatosságot. pl frissjogsis ember 3 évig csak 100 ló alatti kocsit vezethet, utána bármit. igaz 100 ló alattival is fel lehet kenődni a falra.

ipari_fostalicska 2008.09.24. 08:35:45

elég szűk a választási lehetőség. Tulajdonképpen csak egy kategória, plusz a Fiat. Én mindenképpen valami gyengécske szekeret vennék a gyereknek (bár még csak másfél éves). pl. 206, Fabia, stb. Ezekkel nem vadulhat annyira, viszont ha baj van, azért megóvják. A 206-nál saját tapasztalat. Azt hiszem, hogy egy nagyobb autó, pl. Octavia 1.4 MPI még túl korai lenne egy gyereknek, akinek az apja veszi az autóját.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 08:39:13

Természetesen rengeteg a lehetőség, ez ugye az én véleményem volt. Én mindenképpen ekkora méretű autót vennék a fiamnak, önmagam megnyugtatására is. Ennek ellenére nekem most egy egy éves Fabiám van, teljesen jó, állitólag biztonságos is. Játék a gondolatokkal.. :)

Torpedó, ott a pont, bár én egy kicsit konkrétabb helyre gondoltam volna :D

ipari_fostalicska 2008.09.24. 08:55:35

egyetértek Torpedóval. A fokozatosság elve sok emberéletet megkímélne. Én tisztában vagyok azzal, hogy ha nem 25 évesen, hanem 18 évesen szerzek jogsit, akkor valszeg még faterom 4 ütemű Trabijával is felcsavarodtam volna egy fára, mert akkor hülye voltam.

nagyzee 2008.09.24. 09:02:59

Na, én meg azt mondom, minek még egy autó a családba csak azért, mert a gyereknek jogsija van...Azzal nem tud járni, ami jelenleg is rendelkezésre áll? Én évekig használgattam apám Wartburgját, nagyon rendes volt tőle, hogy kölcsönadta, vigyáztam is rá.Aztán amikor saját autót vettem, azt végre nyugodtan összetörhettem. Meg is tettem mindkettővel, majd vettem egy olyant, amit nem merek összetörni, mert már így is ráment a gatyám.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:11:06

Nem tudom, nekem például apám nem szerette odaadni a Carismát (most buktam - elfogultság), és ha néha oda is adta, láttam rajta, hogy nagyon félti, tök rosszul van, és emiatt aztán én sem élveztem a vezetés, mert folyamatos volt a para, hogy "nehogyvalamibajlegyenám".

Szóval, én ebből indulok ki. De kinek hogy alakultak a friss jogsis évei.. :)

ipari_fostalicska 2008.09.24. 09:15:45

Nagyzee ebben is igazad van, de itt most konkrétan a kérdés volt az, hogy HA VENNÉL, akkor milyet vennél. De mégegyszer mondom: igazad van, csakhát erre megy a világ. A gyereknek hamarabb van telefonja, minthogy a számokat és a betűket ismerné. Lehet ki is fejlesztem a bébimobilt, amin a gombokon nem számok és betűk vannak, hanem színek. Aztán majd a gyerek tudja, hogy Toncsika: piros-sárga--kék-sárga-zöld--lila-lila-szürke.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:31:21

@Autótesztelő: nekem apám mindig nyugodt szívvel adta oda a járgányt, pedi nagy becsben volt tartva élete első nyugati autójaként, mert mindig normálisan, nyugodtan vezettem. Igaz, 1.3-as volt, leginkább csak lejtőn gyorsult, mi meg az Alföld közepén laktunk... De rendszeres volt, hogy hétvégén a haverokkal autózgattunk a faluban össze-vissza. Ökör csak később lettem, mikor sok vezetéssel járó munkám lett, de sem előtte, sem akkor, sem utána nem törtem össze semmit és senki, magamat sem. Azóta megnyugodtam, a sebességhatárokat csak a szabsért határ alatt lépem túl, ahol kell megállok, ahol kell, megyek.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:35:21

Szerintem nálunk az lehet a gond, hogy apám sem vihette soha a Zsigulijukat anno, és ez rögzült benne.

Én sem karamboloztam soha önhibámból, viszon már ketten is nekem jöttek. Egyik 500kárt okozott, a másik megtotálkárt. Szóval, nem egyszerű az utakon.

dapol 2008.09.24. 09:44:49

Nekem Carismám van, ugyan az a kategória, mint a Carina. Imádom, ahogy ezt a batárt viszi az az 1.6-os motor. Eddig bárki mellém ült azt kérdezte, hogy hogy van ebben még mindig erő. Persze gyerekkel a hátam mögött nem jaszkarizok. Az első kocsim agy Yugo 55 volt, 1.3-as motorral, 18 évesen kaptam. Egyszer majdnem meghaltam benne, azóta óvatos vagyok.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:48:11

Hál' Istennek eddig mindig elkerültem a barmokkal való találkozást, mondjuk az is tény, hogy pl. ha látom, hogy valaki előttem úgy kezdi előzni az előtte haladó(ka)t, hogy nem belátható az útszakasz vagy jönnek szembe, akkor én fékezek, nehogy én is belekerüljek az ütközésbe, meg nagyon figyelek a keresztutcákra, stb. Nyilván ez sem garancia, de azért kerültem már el így balesetet, hogy a másik volt az ökör...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:56:19

@Autótesztelő: a fotó nem a veszprémi állatkert perkolójában jészült?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 10:13:27

Nem, de a város az stimmel. Veszprém, na, mellik parkoló. Ingyenes, azért oda álltam.. :D

ekkerjoz 2008.09.24. 10:26:44

Fiat Punto I.
Légzsákkal.

DS 2008.09.24. 10:51:40

Nekem ez volt az első autóm:

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=84211

Toyota Corolla 1,8 DX - 1986

legjobb, csak az idő vasfoga megette meg időközben bővült a család... :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:17:02

veszprém, komakút tér, a sztk előtti parkoló.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 11:19:17

Torpedó megnyerte a hangszórót, meg a postolási lehetőséget! Gratula..... :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:19:40

kurva sokat segített palkovicsné a várossal. a büdös életben nem jövök rá. én nem szoktam ott parkolni, hujuj, milyen mutatványokat szotak ott a nők :)

én a VMK parkolóba megyek, ha ingyen akarok. vagy a plázába. de 4-ig meló van, mindíg megoldom hogy 17 után érek be, és akkor mindenhol ingyen van

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:25:12

meg az is segített kiatlálni, hogy környékbeli vagyok. ha nyíregyházán készült volna hozzá se tudtam volna szagolni. sose jártam ott.

majd kitalálok valami jó posztot egyszer. írok egy tesztet a kocsinkról, vagy nemtudom. nincs nagy írói vénám, lehet hogy mégsem jó ötlet :D

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 11:27:30

Mindenképpen jó ötlet lenne részedről a posztirás, mrt alapvetően tényleg autós tesztekkel szeretnék foglalkozni a blogban elsősorban. Csak nekem nincs annyi autóm, hogy minden napra irjak egy tesztet.. :D

Viszont, holnap reggel az első igazi olvasó által küldött tartósteszttel nyitjuk a napot.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:32:46

tartóstesztet nem tudok írni, mert még csak 4 hónapja van meg a kocsi.
de így 5000km után is van már fogalmam róla. vagy ha nagyon tartós teszt kell akkor apu '76-os 1200-es zsigája :D

cziczmiczpindur 2008.09.24. 11:36:14

Ha a gyerek akkora lenne, és pénz is lenne rá, egy kis, nem baj ha hazsnált Volvot vennék neki. Kis (1.6?) motorral, - feltételezésem szerint biztonságos - kasznival, körbekörbe légzsák, semmi csilivili.

Sityu 2008.09.24. 11:37:00

Tok jo lenne ha mindenki aki letette frissen a jogsiat, egy honapig gyalog es/vagy bringaval jarna. A friss kressz tudasal a zsebeben azzonal vagna milyen katasztrofalisan gusztustalan fergek az autosok, es nyilvan akinek ez szemet szur az kesobbiekben is empatikusabb es talan elozekenyebb lesz meg akkor is talan mikor mar telejsen elustult, elgyengult gepesitett paraszta satnyult.

Ezt javaslom friss jogsisnak ha ez sikerult, utana kezdettnek valami kisseb autot, egy nem tul leharcolt corsat mondjuk, -persze szigoruan legkondi nelkul, ne legyel pennye masok karara nem szep dolog- hogy kevesebb helyet foglalj es vegyel el a normalisan kozlekedni vagyoktol mind parkolasnak, mind haladasnal.

Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com/ 2008.09.24. 11:38:22

Annak idején apám nyugodt szívvel adta ide a 25 éves Daciát.

Első autónak ideális: száguldozás nuku, ellenben lehetett ütni-vágni; nem volt nyakleves, ha meghúztam a parkolóban.

lackó 2008.09.24. 11:39:34

Egyiket sem venném meg a gyereknek, anno én is magamnak vettem meg spórolt pénzből a Citroen AX-et és tökéletes volt tanulni. Ennél több nem kell.

Kis autó, kis köbcenti, ne legyen új, ne legyen bivaly, A-ból B-be jusson el, tanuljon meg vezetni.

Grafithuszár 2008.09.24. 11:39:38

Hát szerintem erős túlzás egy friss jogsisnak felső-közép kategóriás autót venni. Akkor már inkább valami alsó közép Pl Astra Focus ilyesmi, de méginkább egy Opel Corsát, vagy valami hasonlót képzelnék el (Opel-hez van egy csomó alkatrész a bontókban, szóval valamivel olcsóbbjavítani mint egy Mitsu-t vagy egy Renault, vagy Skoda-t)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:42:02

ja én nem vennék a gyereknek kocsit. dolgozzon meg érte. vegyen régi használtat, és becsülje meg hogy benne van × idő kemény meló. akkor majd ésszel vezeti, és vigyázni fog rá.

addíg hajtja az enyémet. ami mivel nem az övé, szintén ésszel fog hajtani.

ha felnő, és ésszel képes felfogni hogy hogyan kell vezetni, és pelyva sok pénzem lesz akkor kap valami vagán verdát.

beleske 2008.09.24. 11:42:27

Mercedes-Benz W124 E230
A VAS

bervas · http://t1projekt.blog.hu 2008.09.24. 11:46:19

Csak aszondom, Swift, magyar, első szériás. Igénytelen, kis fogyasztású, és köztudottan papírból van. Tudja a kölök is, vezesse ésszel. Ha meg töri, minden sarkon van hozzá alkatrész.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 11:48:51

@Autótesztelő: mivel volt szerencsém (és néha szerencsétlenségem) ugyanabban a kategóriában 3 féle autót is huzamosabb ideig nyüstölni, előbb-utóbb megírom mind a háromról a tesztet, csak egyelőre kommentnél hosszabb írásműre nincs hangulatom, de összeszedem magam.
Amúgy én sem vagyok veszprémi, de egy korábbi kommentedből arra tippeltem, hogy te sűrűn jársz arra... :)

lackó 2008.09.24. 11:50:49

Ja, kopogjuk le, 8 éve vezetek, de eddig csak kétszer tört az autóm: egyszer egy parkolóban kitolattak, amíg várakoztam, hogy váltson a lámpa, behorpadt a kasztni elől, de belülről egyet ráütöttem és máris kiegyenesedett, egyszer pedig az udvaron a lagzi után unokatstvérem úgy gondolta, nyitott ajtóval is lehet tolatni egy fákkal szegélyezett kertben...így lett az ajtóm 18fokban nyíló, de a kalapács ezen is segített, úgyhogy másnap el tudtunk indulni vele Jesoloba. Ennyi.

Felső-közepes autót most vennék, családapaként. Jelen gazdasági helyzetben akkor már családosként: Xantia, Marea, Civic Aerodeck, Galant...szerintem.

óvatos szuzukis 2008.09.24. 11:52:07

Az én történetem a következő:
2003 decemberben szereztem jogsit, 25 évesen. 2004 tavaszán a nagyszüleim döntöttek úgy, hogy autót vesznek nekem, mert autó és gyakorlat nélkül a jogsi nem sokat ér. Adtak 1 milliót, én még hozzátettem 250 ezret a saját keresetemből, és vettem egy 1999-es Suzuki Swift Sedan-t 1.3 GLX (ABS, 2 légzsák, elektromos stb..) tehát egy jól felszerelt darabot, akkor volt benne 45.000 km.

Miért volt jó így mindez?
Mert:
- ennek Suzukinak köztudottan nem a legjobb a féke, a kasztnija, és így a töréstesztje sem - így ennek tudatában nem száguldoztam.
- egy ilyen sedannal nem igazán lehet felvágni, így az sem fordult meg a fejemben, hogy vagánykodásból a csajok előtt ostobaságot kövessek el
- meg az 1.3 motor, bár jól megy és jól pörög, azért nem egy versenyautó, még városban sem, hát még a pályán..

Persze lehet, hogy mindezek mellett az is számított, hogy nem 17-18 éves dúvad kamasz voltam, és bár már elég régóta vágytam arra a szabadságra, amit egy saját autó biztosít, talán már tudtam, hogy vigyáznom kell rá, mert ha összetöröm nem lesz belőle másik. Meg belőlem se.

Most 30 vagyok. Az autó azóta is megvan, egyszer törtem meg egy kicsit az oldalát, gyakorlatilag álló helyzetben, figyelmetlenségből, és nem száguldozásból.

Tudom sokan nem Suzuki pártiak, de olcsó, nagyon megbítható, elvisz mindenhova, és spec az enyém a klímát leszámítva minden akkor kapható extrával rendelzik. Ajánlom.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 11:53:44

@bervas: a törés nem feltétlenül saját hibás, 20-szal kukaelsodrás lehet csak. Ha komolyabb tempóval belemegy egy ökör, a Suzukiban jelentősen kisebb az esélye. Javaslom a Lánglovagokon megtekinteni a Suzukis baleseteket, mikor nem Suzukival találkoztak. Jellemzően a másik kocsiban ülők könnyebb sérülésekkel ússzák meg, mint a Suzukisok. Még a 206-os is megeszi a Swiftet...

Paó 2008.09.24. 11:58:19

5 éve van jogsim, friss vagyok még vezetési tapasztalatokból rendesen,sajnos ritkán hajtom a faterom 2.2-es honda kombiját. (16 éves kocsi)
rajta vagyok már rendesen a saját első megvásárlásán, 350E. forint lehet körülbelül a csúcs, amit kitudnék adni rá.
Körkérdés lenne: kinek mi a véleménye a következő típusokról:
96'os Punto vagy Bravia
Suzuki Szedán
vagy tipp, egy ismert jappó autómárkára ?
Danke,danke a válaszokat.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:01:47

lackó:

Marea, Civic Aerodeck ezek szerintem nem felsőközepes autók. A Galant igen, Xantia talán..

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:03:52

Nekem volt egyes Puntóm, nagyon szerettem.

ekkerjoz 2008.09.24. 12:04:24

A Suzuki jó választás lenne, mert igénytelen, és elnyűhetetlen.
Viszont rommá lehet törni, nincsenek energianyelő zónái, ha törik, akkor ízzé-porrá megyen, sajnos. Mint a Szamara, Dacia, II. Golf, régi Seat, régi Skoda (VW konszerne előtti kivitelek).
Volt erről egy angol film, de sajnos nem találom, éppen ezt a kérdést járták körül, és a Fiat Punto, Citroen Xsara, Opel Astra jött ki győztesen a 2000 font alatti árú kocsik közül, ebben a sorrendben. Gyakorlatilag a NCAP törésteszthez hasonlót csináltak minddel.
Ha valaki megtalálja, tegye már föl, valamelyik autóklub, meg biztosító forgatta, olyan 5-6 éve.

smalljudge 2008.09.24. 12:04:57

Nagy autó, kis motor kombinációra szavazok.
W124 200d vagy 200b. Nem erőgép, de haladni elég, balesethez elég nagy, olcsó fenntartani és lehet még találni elfogadható állapotú példányt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 12:05:10

paó: accent! én nem bántam meg.

olaszt nem vennék, első szériás puntót pláne nem (nekem nem tetszik). braviat vezettem már, fura volt, nem állt kézre a váltó, viszont tetszetős. suzuki én nem vennék, nem tetszik, meg elvből (munkatársamnak van azt mondja gazdaságos, strapabíró).
accent: szép, olcsó (suzuki árban), gazdaságos, NAGY, jó állpotút kell venni, mert az alkatrészek drágábbak a suzukinál. sokkal.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:10:04

JA, Accent jó tényleg, kollegámnak van egy '96-os. Légzsák(!) van benne, meg klima.

Törni nem tudom, hogy törik.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:11:40

@Paó:

pl itt van egy: www.hasznaltauto.hu/2128770_toyota_starlet_1994

vagy egy másik: www.hasznaltauto.hu/2336001_toyota_corolla_1993

vagy egy harmadik: www.hasznaltauto.hu/1092308_mitsubishi_colt_1996

Sok időt nem szántam rá a keresésre, rákukkantottam, de én a helyedben ilyesmiben gondolkodnék...

ekkerjoz 2008.09.24. 12:13:46

A nejem cégautója volt Fiat Punto I. 340000 km-t ment vele gond nékül négy év alatt, aztán Punto II.-t kapott, aminek 70000 km-nél vezérműszíj szakadása volt (nyáron), két héttel később meg a hátsó felfüggesztés tűgörgős csapágyait kellett cserélni.
Az első puntót rendesen összerakták, de ezt csak azok tudják, akiknek volt ilyen.
Végülis, első jogsinál nem biztos, hogy szempont, milyen a stílusa az autónak, legyen megbízható, és biztonságos. Szerintem.

gabor78 2008.09.24. 12:14:49

Bar nem szorosan kapcsolodik a temahoz, de 9 eves FEHER octavia, 170000 km- el tuti visszatekert.

Elso autonak pedig amiket felsoroltal, szerintem mind rossz. Ahogy mar mas is irta, elso auto tipikusan a swift. Konnyu vezetni, konnyu parkolni, konnyu fenntartani, es a gyerekben rogzul hogy magaba bizzon, ne a vasba meg a legzsakokba.
Egyebirant nekem friss jogsival Skoda120 jutott, nem csalogatott szaguldasra :)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:17:49

Én leirtam a posztban, hogy miért választanék a fenti autókból.

A Swift kifejezetten jó vétel, de nem lennék nyugodt, ha azzal járna a gyerekem.

liluuu 2008.09.24. 12:24:07

szervusztok:)
A friss jogsimhoz a család egy 15 éves lancert hagyott rám, 1.6-os, 90 lóerő. Szerintem pont elég - igazából még ezeket az adottságait sem merem egyelőre kihasználni:D A lényeg, hogy méretileg meg mindenhogy közepes, nekem nagyon tetszik.
Alkatrész-beszerzést meg remélhetőleg nem kell mostanában megoldani...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:24:58

A Suzuki ellen csak egy példa: www.langlovagok.hu/html/galeria/2469.shtml A bal elejükkel találkoztak, a Suzukis meghalt, a Peugeot-s "csak" súlyos sérüléseket szenvedett.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 12:27:46

enyém is 96-os, ebben is 2 lufi+klíma. nem izomautó, de városban fickós. fúú meg tetőablak. én azt nagyon imádtam már gyerekként is :)

ha valaki szeret bütykölni, akkor 2107-es lada is jó vétel lehet első autónak. olcsó, házilag szervizelve nagyon olcsó. fogysztást be lehet lőni 8 alá. (egyszer kell rendbetenni, aztán full igénytelen - 96-os az utolsó széria ami magyarosrszágon forgalomban van.)

ixub 2008.09.24. 12:28:45

Korban árban kategóriában én '98-as Nissan Almera-t vennék, van belőle dupla légzsákos (barátnő is egyben marad), szinte elnyűhetetlen (Totalcar - Népítélet), immobilizer+AC alapáron benne van, szép példányokat ki lehet fogni úgy 1,2-1,3M körül. Én is majdnem azt vettem, de közbe jött egy sokkal jobb ajánlat igaz drágábban, de visszautasíthatatlan. Amúgy az első autóm egy 25 éve Corsa volt. Sokat nyűttem, míg össze nem törtem. Nem voltak már igaziak a fékjei és reggeli párás taknyos időben jött egy villanyoszlop, vagy is nem jött csak a bal első fék full satuzott a jobb meg nem és kidobta az orrát a vill. oszlopra amitől keresztbe álltam az úton, szerencsére nem jött senki szembe így sértetlenül szálltam ki belőle, de szegény menthetetlen maradt.

Karón Varjú 2008.09.24. 12:44:48

Hát, nekem nem volt saját autóm, nem is volt baj. A család Renault Traffic kisbuszán csiszolgattam jogosítványos vezetni tudásomat. Ennek számos előnye volt:
- nagy volt
- lassú volt
- nagyon kellett benne figyelni
- egy idő után nem volt alapjárata
- egy ideig nem volt fékje rendesen (pumpálni kellett)

A legutolsót persze mai fejemmel már felelőtlenségnek tartom, viszont ránevelt, hogy hogyan kell úgy vezetni, hogy ne nagyon legyen szükség hirtelen fékezésre.

Az azóta eltelt 11 évben összesen egyszer kellett valóban vészfékeznem, akkor egy őz ugrott ki elém éjszaka. Pedig legalább annyit vezetek, mint a magyar átlag.

Kicsiolasz 2008.09.24. 12:52:06

Üdv! Én 23 évesen szereztem jogsit, mert addigra tudtam összeszedni a $ét rá, hogy ne kelljen időközben szüneteket tartani. A családban egy '96-os Swift Sedan van, tulajdonképp ez volt az első autóm, mert utána én vezettem mindenhova. Tényleg egy nagyon megbízható, igénytelen, olcsó autó. A biztonság terén nyújtott hiányosságait elismerem. DE! Én biztos ilyent vennék a gyereknek, csak légzsákkal. Ebben meg lehet tanulni vezetni. Én most tervezem egy IIIas Golf vételét. Remélem nem kell csalódnom.

Paó 2008.09.24. 12:52:11

@Palkovicsné:
Köszi a tippeket, )
a két Toyota típusra, korra, anyagra nézve megfelelőnek tűnik, de a konkrét képek paráztatnak.) viszont a Micu korrektnek tűnik, utánna olvasok mennyire rakhatták össze anno. Bár nemértem hogy a micu 96'os és mért C-vel kezdődik a rendszáma a nála régebbi másik kettő pedig E és I-vel. v
Megint kérdeznék, jogos-e a parám hogy kereskedőtől cinkesebb autót venni mint magánszemélytől úgy általában.?

CernaGeza 2008.09.24. 12:52:33

Lehet hogy megköveztek érte, de egy gyereknek, friss jogsival én biztos valami öreg harcost adnék, legyen ütöttvert, legyen olcsó, mint ahogyan az első kocsik szoktak.

Ráadásul ha azon megtanul vezetni, utána már mindent tud majd.
Volt egy iskolatársam, aki a pappa nagy Saabját vezette kezdetektől fogva, majd lett neki egy dízel Uno-ja, szervó és minden nélkül.

Nagyon nem értette a dolgot amikor használni kezdte.. Merthogy ugye, azzal kellett volna kezdeni az egészet

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 13:00:44

@Paó: az autóvásárlás jobb esetben úgy megy, hogy az ember alaposan körülnéz az eladó autók között.
A magánszemélytől való vétel és a kereskedőtől való vétel között az a különbség, hogy a kereskedő (ha ő megvette valakitől) kell egy év szavatosságot adjon a használt autóra is a PTK 308.§ (4) alapján. Ha megvan a szervizkönyve, vezetve van rendesen, a legutolsó bejegyzés egy évnél nem régebbi, és szakemberrel tudsz menni, akkor mindkét helyen ki lehet fogni nagyon jót is, és nagyon szart is...

Szabika 2008.09.24. 13:02:36

Egy jófajta 1.6-os Escort ?

storyline :) 2008.09.24. 13:03:22

"Autótesztelő · hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:17:49 Én leirtam a posztban, hogy miért választanék a fenti autókból.

A Swift kifejezetten jó vétel, de nem lennék nyugodt, ha azzal járna a gyerekem. "

Szerintem picit túl van reagálva a swift porrátörési hajlandósága. Nekem első autóm swift volt, megpróbáltam értelmesen vezetni, tehát nem okozni sajáthibás balesetet. Innentől már azért elég jó az esély a túlélésre, legalábbis az, hogy valaki autóbalesetben végezze be, az esélye marginális.

Ha most kellene régebbi, és jó autó, amibe elég ha jobb oldalon befér egy csaj, akkor 3ajtós golf IV, audi a3 fele nézegetnék, lehetőleg Németo.ból magánimportban behozva.

aFx 2008.09.24. 13:14:00

a Carisma jó autó. 90 ló, 140nm, tehát főúton már biztonságosan lehet vele előzni (magarul van benne kraft, ha kamiont kell). nekünk van egy kb 10 éve. kicsit magas építésű, a katasztrófa magyar utakhoz képest kemény rugózású, a váltó pedig a franciáktól van, tehát nem kapcsolható két ujjal. na meg a bal lábadnak nincs lábtartója. ezek lennének a negatívumok mind:) közlekedni vele egyszerű, bár a kuplung-gáz szinkronizálást a delikvens gyorsan meg fogja tanulni, nagyobb gázzal kettesben is el lehet forgatni (hétvégén nekem megint sikerült:))... budapesten is elég nagy ahhoz, hogy indexel és némi gázpöccentés használatával nyugodtan tudj sávotváltani.

és elég nagy ahhoz, hogy a gyereket komolyan vegyék. illetve figyeljenek rá. és elég jól van hangolva a kipufogó, hogy vész esetén a motorhanggal is lehessen közölni, hogy vigyázz, mert jövök.

mondjuk én friss jogsival a Carismát csak ritkán vezettem -anyám nagyon féltette:)-, gyakorlatilag egy 89es Galanton tanultam vezetni.. 1.8 8V 90ló, kb ugyanannyi NM... de cserébe nagyobb volt, szervo se volt benne (szűk helyre parkolni imádtam... ja nem), alacsony volt az építése, szóval a padka is felejtős volt, cserébe ráfeküdt az útra, 18 évesen két ujjal lehetett kapcsolni a váltóját, hatalmas és kényelmes volt valamint eszméletlenül feküdt az útra, annak ellenére, hogy a rugóia rövid út ellenére is szépen tüntették az úthibákat. ja meg elég egzotikusnak, nagynak és gonosznak nézett ki, hogy amikor elrohadt 15 évesen a középső kipufogódob, akkor mindenki nagyon előzékeny legyen, hiába csak az alapjáratot akartam tartani (képzelhetitek hogyan ment pár lóval kevesebbel... igen, sehogy:D).

egyébként a Carisma utódja egy V40es volvo lett, ami egy időben testvérmodellje is volt (amíg a Lancer nem vette át a szerepét a 90es évek beli Galantok orrával)

egyébként kérdezd meg, ő mit szeretne...

ZZ · http://hitel-ebs.blogspot.com 2008.09.24. 13:15:24

Kezdésnek mindeképp egy kis, alacsony fogyasztásút, pl. Ford Fiesta..max 2-300e forintért

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 13:17:02

aFx:

igen, ugyan ezek voltak a mi tapasztalataink is a Carismával. Én azon talutam meg vezetni, amikor apám mellettem ült.

A váltója tényleg elég ratyi egyébként.

Jam 2008.09.24. 13:17:31

En elso nap amiko megkaptam a jogsit osszetortem az autonkat, annyira orultem a papirnak, h szaguldozni kezdtem es leesett egy kis eso, es hus mar az ut szelen is volt.. Eleje nem sok maradt, pedig csak 70 loero volt. Azota 250 loeros a gepem, levezettem 500 ezer km-ert es nem volt balesetem. (pedig versenyzek is) Megvolt a tanulo penz :D

Cs 2008.09.24. 13:19:50

120-es Skodát neki! :) Az igazi első autónak való. Megtanul vele, a kölök figyelni a forgalomra, nem lehet csak úgy erőből autózni. Tökéletes utcai harcos. Kicsit megkarcoltuk? Ki nem sz@rja le! Széttörtük az elejét? 40.000 forintból meg van csinálva. Lőerő sincs benne, igaz légzsák se. Valamit valamiért :)

1-2 év ebben és után megtanulja az ebadta kölke értékelni jobb autót :)

Autofil 2008.09.24. 13:20:05

Q mindegy mit veszel neki. Tegyél egy kamerát bele, ami a műszerfalat figyeli, és mondd meg neki, hogy hétvégenként átnézed a felvételeket, és ha olyat látsz, ami nem tetszik, akkor járhat gyalog.

Vidd el vezetési tréningre is. Többször.

Látni fogod, hogy hogy vezet, kibújni nem tud.
Ha már teljesen megbízol benne, vehetsz neki akár 400+ lóerőt is.

acws 2008.09.24. 13:31:55

2000-2001-es Ford Focus 1.6 16V
Megbízható, elég biztonságos, a motorban van némi tartalék ha mondjuk be kell fejezni egy előzést. Alkatrész és szervizárak elég alacsonyak. Elég jó a futóműve, hogy tolerálja egy kezdő vezető hibáit.

Thorwald 2008.09.24. 13:34:18

www.hasznaltauto.hu/2393445_honda_accord_1999
Honda accord 1.6os motorral.
Mondjuk konnyu teherrel ez is ugrik sztem.

redriot 2008.09.24. 13:45:47

Gyereknek első autót? Vmi olcsó, régi vasat. Lehetőleg ne túl ritka típust: törés esetén így nem lesz gond hozzá bontott alkatrészeket találni, és olcsón javítható.

Hyundai Pony, Corolla, Nissan Sunny uccsó generációja, ilyesmik. Civicet, bukólámpás 323-ast ne erőltessük: ezek már sportos gépek, és nagyobb a valószínűsége, hogy ki van taposva a belük.

borla 2008.09.24. 13:47:48

Tőled idézek: "A balesetben, amiben a múltkor fiatalok haltak meg, egy nagyon biztonságos, ámde nagyon erős autó játszotta a szerepet (Szentendre)."
Szerintem a biztonsági öv játszotta a főszerepet...
Neveld meg a fiad. Nekem apám mindig odaadta az Wartburgot - pedig akkoriban a kocsi még nagy szó volt -, és soha nem törtem össze.
De konkrét ajánlatom is van: 1 M körüli árfekvésben biztonságos és elfogadható fogyasztású diesel terepjárókat (pl. Pajero) lehet kapni.

De tényleg szüksége van saját autóra?

Bambano 2008.09.24. 13:47:55

Ha biztonságos autót szeretnél, olyat veszel, ahol a kasztni torziós merevsége nagy. Pl. Opel Astra G, ami 1.6-os motorral egy eléggé bevált darab.

Octaviát biztosan nem vennék első autónak, lagunát dettó, ahhoz ez a két autó túl nagy.

Fóka még jó ötlet, honda nem, mert azok széttaposósak, ne szokja meg a gyerek, hogy 5000-en kell pörgetni a motort, azt szokja meg, hogy nyomatékból és lendületből autózunk. Az accord egyébként is nagy, civicet kellene, ha már honda.

Fabiat soha, abból annyi hulladék példányt láttam... Se központi zár, se kormányszervó, se rendes motor, semmi. isten óvja a fabiásokat.

redriot 2008.09.24. 13:48:09

A kicsit lepattantabb autónak megvan az az előnye is, hogy az első, saját pénzen vásárolt autóját majd jobban meg fogja becsülni a gyerek, ha egy gyengébb darabból ül át.

Bambano 2008.09.24. 13:48:27

ja, és ha autóvásárlásos kérdésekről van szó, a prohardvernek van milyen autót vegyek fóruma....

gyia 2008.09.24. 14:02:59

ford fiesta mk3 1.3i = 60LE

-kicsi 3.8m (könnyebb vezetni)
-no ABS, szervo: vezetni kell, nem bízni
-régi: nagyon nem kell rá vigyázni
-teljesen forgalomképes
-olcsó

dakrgin 2008.09.24. 14:03:05

Ford Escort, 1.6-os, utolsó sorozatból, erősen ajánlott a témakörben. ABS, légzsák stb van benne, biztonságilag meg annyi, hogy júliusban a 4-esen nem adta meg az elsőbbséget egy balfék és belevágódtam oldalról a kerekébe (szóval a tengely miatt egy elég kemény részbe), és habár gazdasági totálkáros lett az escort, én egyben, pár horzsolással kiszálltam belőle. Béke poraira (amúgy).

Vodor 2008.09.24. 14:09:55

Pao,

OFF

nem tudom olvasod-e még a fórumot, de szimplán hangulatvásárlás esetére én ezt ajánlanám:

Mazda 323F
www.hasznaltauto.hu/2235939_mazda_323_1993

Gyönyörű!

Azt nem tudom, hogy az egyéb paramétereknek (biztonság, első kocsi stb.) hogy felelne meg, de én ilyesmit vennék 350rugóért.

zs 2008.09.24. 14:18:14

MERCEDES 190D

Lunitari 2008.09.24. 14:19:30

Új Suzukit kell venni, az megeszi töréstesztben Peugeot vagy Seatot...saját tapasztalat..mindkettő szarrá ment, nekem meg lett egy pici lyuk a lökhárítón :)))

pvclacika 2008.09.24. 14:24:10

LADA 2105, esküszöm, tanulóautónak tökéletes!

lius 2008.09.24. 14:25:26

Első autó... nekem természetesen szőke nőként sajátos elképzeléseim vannak az ügyben, igaz ami igaz, nem az általatok felsorolt tipusok közül került ki az én első autószerelmem. Egy kombi mondeoval kezdtem és folytattam kisebb-nagyobb megszakításokkal 5-6 évig és el kell, hogy mondjam, tökéletesebbet el sem tudok képzelni. Miért? Mert ha egy kombi mondeoval megtanul a gyerek (főleg ha lányka szegény) parkolni Budapesten, akkor nem lesz könnyű a jövőben zavarba hozni. Azóta két másik kontinensen éltem és közlekedtem az általam gyakran vezetett járművek között Range Roverekkel, Bömösökkel és a Mergákkal. Egyikben ülve sem jöttem zavarba a közlekedési szituációktól. Talán mert megszoktam a méreteket. Én a gyerekemnek nem vennék mást, csak nagy autót. Sőt. Nem is ültetném másba. Legyen az kopott, fényes, újabb, régi, de legyen neki tömege és a többi közlekedő bizony vegye észre. Ugyanakkor félreértés ne essék, nem vennék neki 0 km-es szaloncsodát, még ha éppen megtehetném, akkor sem. Az első egy-két évben ugyanis a hölgyek és urak előszeretettel kenegetik a vasat a kapunak, a falnak, a parkolóház kijáratnak stb. Arra meg minek?

Liberté_73 2008.09.24. 14:25:43

Renault Clio-II 1.4
(98LE, ABS, légzsákok és még "spécizni" is lehet szépre)

szobatars 2008.09.24. 14:26:42

Anno egy 16 éves, külső kilincses Skoda 100 volt az első..
:-)

degec 2008.09.24. 14:27:00

egy parkoloban keszult a kep!

Nyertem-e?

greg don\\\'tdrinkwine 2008.09.24. 14:29:19

Én egy öreg Volvót vagy Saabot vennék. Kemény karosszéria, nagy fogyasztás, hogy megtanulja ha nem nyomja kevesebbet fogyaszt. Kár, hogy sokan vannak az úton olyanok akik úgy gondolják jogsi nélkül is tudnak vezetni. Igaz olvasni sem tanultak meg :-(. Aztán jönnek a német presztizsautóval és letolnak az útról.

Trabi33 2008.09.24. 14:30:17

Hát nem tudom... Én 17 évesen, amint lehetett megszereztem a jogsit. Most vagyok 26, levezettem több mint 70000 kilométert és még koccanásos balesetm sem volt. Bátran merem mondani, hogy jól, ésszel vezetek. Ezt hogyan lehetett elérni?
2T Trabantot minden kezdő vezető segge alá. Higyjétek el, egy 2T trabiban az ember 100-szor meggondolja minden manőverét, haladni lehet vele, parkolni lehet vele, olcsóért javítható, alap műszaki tudást ad mindenkinek.
Nekem bejött! :)

Liberté_73 2008.09.24. 14:32:48

"Volvot vennék neki. Kis (1.6?) motorral" - na ez a nemigaz. az 1,6os Volvok (S40, V40 ből van ilyen) olyan gyalázatos szarok, hogy szégyent hoznaka Volvo névre.

sejk 2008.09.24. 14:37:41

Mit szólnátok egy Lada Samara 1.5-höz? :) Elég olcsó, 75LE és van benne anyag is.

aFx 2008.09.24. 14:52:27

1.6os V40es volvo koránt sem rossz. bevásárlóautónak, meg keverni a környéken anyámnak tökéletes... belefér az a kutya macska gyerekek nagybevásárlás, kényelmes, 50et remekül tudja tartani (svédeknél ez fontos, a 180/400as Saab9.5 turbo is finoman tudja az 50et, nem akar minden gázra 70re ugrani a városban), előzni elég erős, kényelmes (na azért a galant még mindig jobb volt...igen, imádtam:)), nagy. bár a fenekét én 4 hét után is csak hellyel-közzel éreztem (slashback carismánál azért lényegesen jobb a kilátás hátra). a váltójával sem volt semmi komoly bajom, bár azért picit lehetne pontosabb is.

egyébként valami nagyobbon nem gondolkodtál? mazda5, galant, ilyenek... nagyok, annyira nem erősek, méreteikből adódóan biztonságosak, egzotikumok (tehát egy átlagember nem fogja őket felismerni, szal nem presztízsmodellek). alapvetően városi keverésre talán kevésbé jók, de ha pár kmnél többet kell menni, akkor talán jobb választások.

swift, accord, 323, a86 és hasonló kistömegű ámde rendesen motorizált méregzsák kerülendő:)

twk004 2008.09.24. 14:55:22

Üdv!

Tipp: 2000-es Skoda Felicia 1.3 GLX. Dupla lufival, bár mondjuk ABS és klíma nincs benne. Ellenben haladós a 68 pacijával, és fillérekből fenntartható, mert sok 120-as kompatibilis alkatrésze van. Ha nem az elektronika döglik meg, mert az horror ... A biztonsága jobb a Swiftnél, és a kisebb autókénál (Matiz, Tico, stb.), méreteivel könnyű parkolni. Szerintem ideális első autó.

aFx 2008.09.24. 14:56:59

ja, Skoda Feliciát _semmiképpen_. 1.9 dízellel ha utánnaddobják sem. betonkemény kuplung (=városra alkalmatlan), nulla nyomaték, katasztrofális váltó (a carismáé ahhoz képest egy álom), avagy hosszú úton, de legalább baromi pontatlanul, és a nyomatékszegénység miatt dízel létére is lazán fulladozik.

ipari_fostalicska 2008.09.24. 15:21:22

aFx, akkor azzal volt valami probléma. Én hajtottam 1.9 D Skoda Pick Up-ot, közel 100000 km-en keresztül. A váltó valóban lötyögős és hosszú az útja, de hogy nyomatékszegény lenne? Nem tudom, nekem elég jól ment. Már bőven 200000 km felett is erős volt (önmagához képest). Nem úgy, mint a Fabia Combi 1.9 SDI

degec 2008.09.24. 15:42:57

nem vennek neki semmit.
tanuljon, majd dolgozzon, meg erte.
es majd tudja ertekelni. max segitenek neki valami csajozos kaparost venni:-)

cziczmiczpindur 2008.09.24. 16:25:31

A kis volvo védelmében: soha nem volt új kocsim, a történet: 127-es fiat, 306-os peugeot, 2.0-s rover, mindegyikkel volt gond, nem kevés. Most használt S40-es, már 8 éves, megbízható, nyugodt, masszív, igazi autó.

valaki 2008.09.24. 21:52:22

Fényképkészítés helye: Tabánalja?

Egyébként kezdő vezetőnek átlagos 1,4-es autó simán elég, de még 1,2-es is.
Az 1200-as kereklámpás Zsigából is ki lehetett hozni 180-at, mentem ilyennel (mitfárerülésben, Miskolcon; a vezetőülésben meg a szerelő, akié a verda volt, és egyben rallyzott, de ekkor csak tesztelte, mit hoztunk össze aznap, mi ketten, igaz, én még csak tanuló voltam). Na jó, mondjuk ott a passzív védelmi rendszer nem volt épp túl erős, viszont a hátsókerékhajtás minden előnyét tudta. Szerettem (bár nekem sosem volt, de én voltam az, aki nem ivott, úgyhogy sokat vezettem másokét :-)

B.GY. 2008.09.24. 22:55:02

Én a gyerekemet majd csak 20 évesen engedem el jogsira.Egy gyereknek nincsen félelemérzete.17 évesen nem érett a közlekedésben való részvételre.Addig járjon bkv.val.Amúgy nem vennék neki semmilyen kocsit.Járjon az enyémmel.Aztán majd vesz olyat magának amilyet akar.Már ha megtanul vezetni.Én egy R5 turbót nyúztam amikor meglett a jogsim.Életben maradtam:)Óvatosan jártam vele mindig.Nem is halt meg a turbó.

wamz 2008.09.25. 08:02:55

Ha saját magamból indulok ki, akkor jogsi 18 évesen volt, saját autó meg 10 év múlva jött össze (1,4 Xsara, ezzel nem állatkodsz :) Jó, nyilván ez nem nevelési, leginkább anyagi dolgokon múlott, helyesebben még azon sem, ha azt veszemalapul, hogy hitelre gyakorlaitlag pénzkreső korom óta vehettem volna autót, egyszerűen most kellett és kész.

Mindemellett frissjogsis gyereknek sztem nem normális, ha saját autója van, frissjogsis gyerek egy darabig vezessen kísérővel. Amúgy én a 97-02 között gyártott Corollára szavaznék, de legyen benne ABS meg legalább 1 lufi (akkoriban ez még extra volt). Páran említettétek a Carinát, az is kurva jó, csak kicsit nagy egy kezdőnek, az nekem kéne :) Helyesebben inkább Avensis I kéne, de ez most itt OFF.

AnalfaBela 2008.10.07. 16:11:36

Fiat uno turbo ennyi.... Erő van dögivel biztonságra meg nemfutja abból amit eddig összeszedtem diákként.......