HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.25. 13:00 Autótesztelő

Volkswagen Golf IV - olvasói használtteszt

Palkovicsné bejglije küldte az alábbi tesztet, ami rövidebb ugyan, mint az előző, de szintén kielégitő tartalmú.

Enjoy!

 

Modell: Golf IV 1.6l, 16V, 101 LE

 

Szöveges ítélet:

 

Kényszerből ültem bele, cégautóként ez jutott. Elég leharcolt példány volt (az első, utána még kettőbe átültem, mire új autót kaptam), olyan 200.000 km-rel (a három Golfba nagyjából beletoltam 100-110 ezer km-t). Az első, ami feltűnt, hogy marha alacsonyan ül benne az ember. Mintha a földre kellett volna leülnöm, és ezen még a legmagasabb állásba emelt üléspozíció sem sokat javított. A második, hogy a műszerfalnak ronda kék világítása van, ami a ronda zöldhöz szokott szememet ki akarta égetni, még a legkisebbre vett fényerő mellett is (aztán ezt később megszoktam). Tekintve, hogy minden nap mentem vele minimum 100 km-t, havi kb. 7000-et tettem bele, kb minden porcikáját kiismertem a IV-es Golfoknak. A legnagyobb hátrányának azt tartottam, hogy marhára kényelmetlen a vezetőülés, az első hónap után már fájt benne a derekam. Mivel akkoriban meglehetősen tempósan közlekedtem, és igyekeztem a legrövidebb úton eljutni A-ból B-be, sűrűn jártam sokadrendű, magyar állapotoknak megfelelő állapotú utakon, feltűnt, hogy a gép szeret elpattogni az útegyenetlenségeken, rosszabb úton a kanyarstabilitása ezért nem annyira korrekt. Köszönhető ez a viszonylag kis súlyának, és a kicsit feszesebbre hangolt futóművének is. A motorja az 1.6-osok között a leggyengébb a maga 101 lóerejével, meg is érződik a dinamikáján, de azért ha a fogyasztás nem számít, és pörgeti az ember, akkor az átlagos autózókat ott lehet vele hagyni. A belső térkínálata viszont horror. Elöl még csak-csak el lehet férni benne, de a hátsó sor kriminális. Közepes termetű vagyok (180 cm), de mögöttem már szinte nem maradt lábtér, és a gyerek megszületése után a hordozót is csak az anyósülés eléggé előretolásával tudtuk rendesen betenni. Csomagtere a nullától kicsit több, de gondolom, ez más 5 ajtósoknál is így van (legalábbis a 307-esnek sem volt sokkal nagyobb a csomagtere). A kárpitozás legfeljebb átlagos, kicsit kevéssé kopogós műanyagok, de semmi extra. Kívülről nem rossz a design, de csak a kinézete miatt nem vennék ilyet.

 

Üdv: Palkovicsné bejglije

 

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr29680806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ipari_fostalicska 2008.09.25. 13:14:28

Sógornőm élettársának van Golf IV és nekem is feltűnt, hogy hátul mennyire kicsi, ez alatt a csomagtartót is értem.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.25. 14:35:03

Majd kérdezd meg a sógornődet, hogy ugye, milyen kényelmetlen még két személlyel is a hátsó ülés (mármint ha összesen ketten vannak a kocsiban, mindketten a hátsó ülésen - ennél jobban nem tudom körülírni) ;)

ipari_fostalicska 2008.09.25. 20:20:41

Hát nem tudom, mi eddig mindig elfértünk "úgy", bármilyen autóról legyen is szó ;-)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.09.27. 17:58:20

1. időnként nem ártana az enter-t is megtalálni (bekezdésekre osztani az írást, hátha olvashatóbb)

2. megbízhatóság, fenntartási költségek, fogyasztás

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.28. 11:03:38

A fogyasztása horror volt (10 liter körül), igaz, nem releváns, mert cégautó volt, nem én fizettem a benzint, tojtam a fogyasztásra. Éppen ezért a fenntartási költségekről sem tudok nyilatkozni, mert csak szóltam, hogy vinni kell szervizbe, és onnantól már csak az volt, hogy hozták vissza a sluszkulcsot. Annyira nem voltak megbízhatóak a gépek, igaz az első 200.000 km-es volt, de elég nehezen indulgatott hidegben, ráadásul volt benne valami lopásgátló kütyü, ami időnként betojt, de a szerviz marha nehezen találta meg a hibát, a második fiatalabb volt, annak megadta magát a váltója, Székesfehérvártól Budapestig mentem úgy négyesben a sztrádán, hogy keményen kellett húni a váltókart, hogy benne maradjon negyedikben. Egyes-kettesbe és ötösbe nem is lehetett berakni, úgyhogy azt az egy-két lámpát hármasban abszolvátam.
Az enter meg kispolgári csökevény. :D

29 Palms 2008.09.29. 15:56:15

Az első céges autóm nekem is hasonló Golf volt. Az üléssel nem volt bajom, ellenben a kék világítást jóváhagyó egyént statáriálisan kivégeztetném, és a darabjait körbehurcoltatnám a világ VW gyáraiban. A 10 literes fogyasztás érthetetlen, nekem 12 alatt sosem sikerült. De ez nem olyan rossz eredmény, a Golfot követő Bora megevett lazán 16-18-at ugyanilyen motorral. Én is csak áttételesen értesültem a szervízekről, konkrétan a Bora esetében ezt a fogyasztást normálisnak találták egy még kevés km-t futott (40 ezer), szerintük erősen hajtott példánynál. A Golfot 150 ezer km-el kaptam, a bal hátsó ajtó nehezen nyílt. Ha mégis sikerült valakinek kinyitni, akkor nem igazán örültem, mert becsukni is csak sokadik alkalomra sikerült. A szervíz valahogy sosem észlelte a hibát, náluk az ajtót mindig lehetett nyitni is, meg csukni is. Ez végülis így volt, nem az én autóm volt, hátul sosem utaztam, nem erőltettem a kérdést. A váltóval a Borában volt gond, konkrétan egy szép napon leparkoltam a Graphisoft Parkban, majd délután szerettem volna hazatérni. A kitolatás ment is, de a váltó hátramenetben ragadt, és úgy tűnt sosem fog onnan kiugrani. Némi küszködés majd telefonos segítség után a "lökdösni kell az autót, és majdcsak kiugrik...vagy nem" tanácsot kaptam. Eddig már előtte én is eljutottam, egy segítőkész Honda Civic tulaj lelkesen tologatta a Borát a parkolóban, miközben elregélte az obligát "ilyen Hondával nem történik ám" című mesét. Mondtam neki hogy a szakemberek szerint is jó úton járunk, csak várnunk kell az eredményre. Ami jött is, happy end, mindenki hazaért, senki sem halt meg. Kocsi, kulcs lead, autó visszajön, a váltónak márpedig semmi baja. Ezek után már nem éltünk együtt sokáig. A későbbiekben többnyire a saját autóimat használtam. Nem azért mert a VW-k szarok voltak, hanem mert jobban szeretem a sajátjaimban otthon érezni magam hosszú utakon.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.30. 07:46:04

A szervizzel nekem sem voltak túl jó tapasztalataim, hanyagok voltak, nem figyeltek oda, stb. A Mozaik utcába hordták anno a gépet.
süti beállítások módosítása