HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.26. 07:51 Autótesztelő

Totális impotencia

Lassan évfordulót ünneplünk, ugyanis egy éve lesz már annak a balesetnek, ahol szeretett első autónk totálkáros lett. Ebből az évfordulóból kifolyólag születik ez a poszt, melynek célja a magyar rendőrség és biróság totális impotenciája, nemtörődömsége. Ne rohanjunk előre ennyire, nézzük a sztorit a kezdetektől.

2006 decemberében a párommal megleptük egymást egy új autóval Karácsonyra. Ez a kocsi volt az első új autónk, egy Suzuki Swift. Örültünk neki, szerettük, vigyáztunk rá, mentünk is vele jó sokat.

1. eset

2007 augusztusában hazafele tartottunk Budapestről Veszprém megyébe. Elég jó kedvünk volt, mert akkor derült ki, hogy felvettek egy céghez, ahova már régen vágyakoztam. Egy sima 2X1 sávos úton haladtunk, mikor utolértünk egy három autóból álló konvojt, akik oyan 65-70km/h körül haladtak. Forgalom nem nagyon volt szembe, de mivel kanyargós szakasz volt, beálltam negyediknek. Haladtunk olyan 10-15 kilométert, mire kinálkozott egy kb 2km hosszú egyenes szakasz. Kicsit kivártam, hátha az előttem autózók közül valaki megindul, de nem tették. Ekkor index, vissza 3, padló, Az első autót megelőztem, már a második mellett jártam, mikor elkezdett áthúzódni a sávba, ahol én előztem pont. Hiába dudáltam, emberünk szépen kezdett betolni az árokba, és mikor már nem volt hova hüzódnom, hagytam, hogy nekem jöjjön. Hiába fékeztem, már nem tudtam eltűnni mellőle. Nekemjött, repültek a tükördarabok, megütötte a hátsó futóművemet, szitált a kocsim, de nem szálltunk el, aminek azért eléggé örültem. Megálltunk mi ketten, meg az autó is, akit először leelőztem. Aki nekem jött, kb 70 éves, remegő kezű faszi (erről majd lesz szó egy másik posztban), természetesen nem ismerte el a hibáját.

Kihivtam a rendőrséget, de azok a szerencsétlenek ide oda irányitottak, mert megyehatáron történt a baleset, egyikük sem akart helyszinelni. Kb 5 hivást inditottam különböző kapitányságokra, mire a fehérvári végre rászánta magát, hogy bevállalja a helyszinelést. Vártunk rá 2, azaz kettő darab órát. Mikor kiért, egyből láttam, hogy ez itt nem nagyon akar papirozni, mert egyből igy kezdte:

-Magát megbüntetem, mert nekiment a másik autónak (az öregnek mondta)

-Magát meg két dologért büntetem meg, az egyik, mert gyorsan ment, a másik, mert egyszerre akart leelőzni három autót. (mondta nekem)

Ekkor tartottunk ott, hogy  apárom az ingemnél tartott fogva hátulról, nahogy nekimenjek a kis flegma buzinak. Elmagyaráztam, hogy nem volt sehol traffi, tehát nem tudja mennyivel mentem, de amúgy pont kilencvennel. A másik, nincs olyan sehol a Kreszben, hogy nem előzhetek egynél több autót.

Na, ekkor meggyőztem, és nekiállt helyszinelni ezen a szép augusztusi estén...

2008 februárjában fizetett a biztositó, egy akkor már másik baleset miatt totálkáros kocsira. No comment.

2. eset

2007 ősze. Még mindig nem kaptunk semmiféle papirt a yardról, hogy mi a vége az augusztusi dolognak, de hát nem volt mit tenni, közlekedtünk az enyhén lezúzott jobb oldalú autóval.

Épp elkezdődött a munkaidőm, mikor csörgött a telefonom, a párom hivott. Felveszem, mire elég sokkosan, sirva hiv, hogy összetört az autó megint. Na, mondom fasza, mondta, hogy itt fáj, ott fáj, hivott már rendőrt, de kinyilt a légzsák is, és füstöl a kocsi eleje, meg tök összevissza beszélt. Apámat hivtam, hogy menjen helyzetet jelenteni, mert nem értem a szitut. Ki is ment, hivott, hogy nem adták meg a jobbkezet a páromnak, egy az egyben kihajtottak elé balról, neki fékezni sem volt ideje szinte (fél méter féknyom maradt csak). Nem kell izgulni, mert már jönnek a rendőrök.

Na, ebben aztán semmi köszönet nem volt. Kijöttek, átlagéletkor kb 22, rágózva, októberi borús reggelen napszemüvegbe töketlenkedtek ott flegmán lekezelően. Lecseszték a még mindig sokkos páromat, hogy ők minek lettek kihivva, ha elismerte a srác a felelősségét. Mondta apám nekik, hogy azért, mert sérült a párom, valamint kitörött egy beton keritésoszlop is a balesetben. Nagy nehezen, végig parszt módon viselkedve lehelyszineltek.

Másnapra kiderült, hogy a párom nyolc napon túl gyógyult, hiába volt bekötve. Innentől fogva már nem szabálysértés a dolog, hanem bűncselekmény. Okozó félnek (de beirnám ide a nevét, cimét, telszámát) több sem kellett, visszavonta a nyilatkozatát a felelősségre vonatkozóan, hiába ismerte el egy nappal azelőtt a rendőrök előtt is. Mert ebben a szemét országban ezt is megteheti. Kért szakértői vizsgálatot is, mely bebizonyitotta, hogy a párom nem hibázott semmiben, 45-47km/h-val közlekedett. Ez még mindig nem volt elég a dolog lezárásához, ment az egész paksaméta a biróságra. Ez volt 2008 januárjában.

Azóta szerintetek van bármi válasz, döntés, satöbbi? Azóta szerintetek mi van a Suzukival? Fizetem a részleteit, pedig már egy éve nincs használható állapotban.Megnyugtattak, hogy majd mindent visszakapok, ha döntött a biróság.

 

Kérdem én, tisztelt rendőrség! Miért fáj az, ha dolgozni kell? Miért fáj, ha épp nem a traffi mögül kell röhögni a lúzeren, aki 70 helyett 86-tal ment egy egyszámjegyű főúton? Miért én vagyok a köcsög, ha rendőrt hivok egy baleset után? Miért kell szopatni az adózó átlagpolgárt? Ha egyszer is eltakarodnátok rendesen dolgozni valahova, akkor rájönnétek, hogy mit jelent az igazából. Engem hasonló hozzáállással rég elküldtek volna bárhonnan. JA, hogy az versenyszféra, az meg állami? Nincs több kérdésem, Biró Úr!

Kérdem én, tisztelt biróság! Mit kell ülni egy ilyen egyértelmű ügyön mostmár majdnem egy éve? Miért kell szivatni az adózó átlagpolgárt? Nem lehet, hogy azért vannak leterhelve a biróságok, mert az ilyen piti, egyértelmű ügyek is ott kötnek ki? Nem lehetne elgondolkodni? Ha egyszer is eltakarodnátok rendesen dolgozni valahova, akkor rájönnétek, hogy mit jelent az igazából. Engem hasonló hozzáállással rég elküldtek volna bárhonnan. JA, hogy az versenyszféra, az meg állami? Nincs több kérdésem, Biró Úr!

 

46 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr52682273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.09.26. 09:01:57

Igazából először nem a hatóságokon kéne számonkérni a faszságukat, hanem a vétkes félen. Ha egyszer elismeri a károkozást, miért vonja vissza?
Hiszen azzal indít el egy végenincs folyamatot, először a bűnvádi ügyet kell lezárni, azután kerülhet sor a polgári perre, ahol majd esetleg valamikor kötelezi a bíróság a károk megtérítésére, beleértve a lízingköltséget, és a személyi sérülés okozta vagyoni károkat. Ha addig elvonja/feléli a kielégítési alapot, magyarul nem lesz olyan vagyona, ami fedezné a kárt, akkor igazán nagy a veszteség.
Ezért van angolszász területen azonnali rendőrbírói tárgyalás, nem sokat tökölnek a vétkessel, fizet, vagy guggol. Fizetnek.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 09:06:17

IGen, tehát a törvényi szabályozás a szar. Egyébként a kötelezője lesz az majd, ami fizetni fog, úgy tudom.

Próbáltam egyéként beszélni vele szép szóval, hogy gondolja már meg, mit okoz nekünk ezzel, de leszarta. Amit azért sem értek, mert céges a kocsi, amivel volt. Tehát neki nem került volna semmibe, csak a büntibe.

Lehet, jól meg kellett volna agyalni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.26. 10:56:53

Kár, hogy nem lehet kettőt szavazni, mert nálam az apeh és a politikusok holtversenyben vannak. :)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.09.26. 11:06:58

Gondolom az öreg bácsinak MÁV-os volt, hogy ilyen lassan fizetett a biztosító.
A rendőrök meg sajna lusták dolgozni, mert minden faszságot 2 oldalban kell papírozni, ezért már a komoly ügyekre sincs kedvük. Kicsit (nagyon) csökkenteni kéne a bürökráciát, környezetvédelmi és társadalmi szempontból is sokkal jobb lenne mindenkinek.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.09.26. 11:07:33

Minden ország olyan törvényekkel rendelkezik, amilyet megérdemel. Megmondták már: el lehet menni! Alternatíva: részt kell venni a törvényhozásban, a választásban, minden részén ott kell lenni. Civileket a parlamentbe!

belekotty 2008.09.26. 11:18:15

1értelmű hogy a politikusok a legnagyobb köcsögök. Rajtuk állnak a törvények és ők felügyelik az APEH-et és a rendőrséget.

ludmilla 2008.09.26. 11:18:46

El is megyünk! Még egy levél az APEH-tól és itt sem vagyunk.... Itt csak szívás van, vagy a piros sapkánk miatt, vagy a sárga miatt...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:19:42

Tzimisce:

A bácsi Allianzos volt hálistennek. A rendőrségen pihizett az ügyem, a biztositó egyből fizetett.

bőmbácsi 2008.09.26. 11:22:12

"... és mikor már nem volt hova hüzódnom, hagytam, hogy nekem jöjjön"
Aham. azt is elmondtad a buzirendőrnek, hogy te fékezés helyett dudálsz, meg lehúzódsz? Hogy nem tettél meg mindent a baleset elkerülésére? Kérdem én, tisztelt buzigyerek!

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:25:41

Tisztelt bőmbácsi.

Amikor te mész mondjuk 100-al, a bácsi nyolcvannal áthúzódik úgy, hogy a te kocsid orra az övé előtt van már, nincs időd, holyed akkor át lassulni, hogy visszaférj mögé.

Egyébként is okos mondat ez:
"Hogy nem tettél meg mindent a baleset elkerülésére?"

Ja, direkt le akartam magam löketni az útról, hátha meg is halok, vagy valami.

Rendőr-e vagy úgy véletlenül?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:26:24

holyed akkor át lassulni = helyed akkorát

ommm 2008.09.26. 11:39:57

1x1 sávoson
hogy előztél?

Elek 2008.09.26. 11:40:45

Hát, ha van 20 km/órás sebességkülönbség kettőtök között és mögötted senki, akkor simán ki kell védeni egy ilyen balfék tatát. Főleg, hogy látod, mit csinál és még arra is van időd, hogy dudálj, lehúzódj. A jobb lábad le kell venni a jobb oldali pedálról és rátenni a középsőre, ennyi. Az autód megáll/lelassul és nincs baleset. Max egy kicsit ideges leszel a vakdede miatt, de egészben maradsz te is és az autód is.
A rendőrök lassan dolgoznak? Nem szeretnek dolgozni? Ez egy kicsit általánosítás, nekem főleg jobb tapasztalataim vannak velük, bár ott is van nem oda illő, az is biztos.
A jogszabályaqink meg olyanok, amilyenek. Nézdd meg, kik alkotják!

Tightend 2008.09.26. 11:41:55

Most őszintén, ki megy el rendőrnek? Ha megfejtetted kitalálod azt is miért ilyen a morál.

Ly 2008.09.26. 11:42:58

Költői kérdés, nem kell megválaszolni: most akkor 90-nel vagy 100-zal előztél?

Amúgy sajnállak, kitartás!

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:45:22

omm: :D 2X1

Elek: Mivel a kocsim már előrébb volt jóval az övénél, hiába fékeztem, húztam le jobbra a kocsit, már nem fértem mögé.

Inkább a kocsi közepénél találjon el, minthogy kipörditse a hátulját.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:46:24

Százzal egyébként. Óra szerint, ami lehet 90-100 között bármennyi.

koekavics 2008.09.26. 11:48:32

Néhány észrevétel:

- A vétkes fél biztosítója majd beszámítja a Suzukid amortizálódását, vagyis nem az újkori értéke után fog fizetni.

- Nem lett bejelentve a hiteleződnek, hogy totálkáros lett a kocsi? Nem lett a forgalomból kivonva? Ilyenkor azonnal követelik a hitelösszeg fennmaradó részét (a teljes hitel visszafizetését), hiszen a hitel tárgya és egyben az első számú biztosíték megsemmisült.

- Fentiekből következően kifizetsz egy új autót, aminek nem fizeti meg a teljes árát a vétkes fél biztosítója. Buksz az üzleten. (Ráadásul még egy használt autód sem marad.)

- Ebben az ördögi helyzetben látom én a magyar jog egyik hiányosságát.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 11:49:49

koekavics:

de, le lett jelentve, csak a fennálló összegre kértem és kaptam részletfizetést. Igy értve izetem a részleteket.

tom hagen 2008.09.26. 11:49:57

"A jobb lábad le kell venni a jobb oldali pedálról és rátenni a középsőre, ennyi."

Fú de kib..tt okos itt mindenki utólag! Na de nem baj, biztosan hamarosan nektek is lesz jogsitok és majd rájöttök hogy az életben a fizika erősebb Chuck Norrisnál.
Egyébként milyen lett az év végi bizi? Volt ősszel pótvizsga? Na nyomás tanulni okostojások!

kérdés 2008.09.26. 11:52:30

Most 100-zal vagy 90-nel mentél? Vagy a 100 csak a példa kedvéért, véletlenül jutott eszedbe?

kérdés 2008.09.26. 11:53:37

bocs, csak most látom a többit :-)

ketyosz 2008.09.26. 12:05:43

Kár, hogy midre nem lehetett szavazni, mert nem nagyon tudok különbséget tenni...

Pista 2008.09.26. 12:14:41

"index, vissza 3, padló"

Ilyen sz.rul megy a Szuzi, hogy csak 100-ig gyorsult fel ? :-)))

béla 2008.09.26. 12:16:32

bőmbácsi, volt már ugy valaha is az életben hogy igazat adtál valakinek, vagy te mindent mindig pontosan tudsz akkor is ha ott sem voltál és soha nem is tévedsz? Nem vagy te politikus?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 12:16:32

Pista,

ja, mert közben be volt húzva a krézi.. :D

ÁVH néző 2008.09.26. 12:21:53

Már megbocsáss, de remélem, nem gondolod komolyan, hogy bármi jót vársz egy olyan "rendőrségtől", amelyik a nép agyonverésére létrehozott kommunista terrorbanda egyenes leszármazottja! Demokráciában magától értetődő szolgálatot és védelmet a nép számára, és nem ám egy diktátor iránt. Szerinted van ezeknek bármi fogalmuk arról, hogyan kell azt csinálni? Majd amikor végre létrejön egy igazi, demokráciához méltó rendőrség, és a nép elzavarta ezeket, ahogyan 1990-ben kellett volna, akkor lesz értelme a kérdéseidnek.

garand 2008.09.26. 12:22:20

Igen, ilyen az amikor az embert az ág is húzza mások hülyesége (2. esetben már aljassága) miatt, de azért ezt a szentséges versenyszféra-rohadt állami szféra vagdalkozást talán kifinomultabban is lehetett volna, ugyanis az állami szférás is pont ennyit szív ha hasonló történik vele... Az igaz, hogy a hozzáállásukon némelyeknek lehetne változtatni az "államiszférában" de ez szintúgy igaz a magasságos versenyszférára is (pl: ha a versenyszférában dolgozok attól még nem kell az úton is versenyezni, főleg nem olyan autóval amit nem arra találtak ki + nem tudom ki, hogy van vele de nekem jórégen még a fejembe verték a bizalmatlansági elvet is ami arról szól, hogy akkor is figyelj oda ha neked van elsőbbséged mert egy kereszteződés attól, hogy te szabályosan közlekedsz mindig is veszélyes hely marad). Ennyi, elnézést....

ÁVH néző 2008.09.26. 12:23:02

Már megbocsáss, de remélem, nem gondolod komolyan, hogy bármi jót vársz egy olyan "rendőrségtől", amelyik a nép agyonverésére létrehozott kommunista terrorbanda egyenes leszármazottja! Demokráciában magától értetődő szolgálatot és védelmet a nép számára, és nem ám egy diktátor iránt. Szerinted van ezeknek bármi fogalmuk arról, hogyan kell azt csinálni? Majd amikor végre létrejön egy igazi, demokráciához méltó rendőrség, és a nép elzavarta ezeket, ahogyan 1990-ben kellett volna, akkor lesz értelme a kérdéseidnek.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.26. 12:24:47

Nekem is van egy hasonló sztorim.
Helyszín: Sokadrendű út padkája, szitáló eső, kocsi az árokba fejen, én ülök az árok szélén, várva a mentőt és a rendőrt.
Történt, hogy haladtam hazafelé, és a hatalmasan jól karbantartott és jól felfestett (értsd: 50éve nem nyúltak hozzá, festést meg akkor látott, amikor Józsi bá oda boritotta ki a maradék festéket a vödörből) és egy oda nem illő vizátfolyáson a kocsi kiegyenesítette a kanyart. Lényeg a lényegben, hogy árok fogás, nekem a vállinszallagom szakadt el, az utasomnak meg betört az orra. Szerencsére a mentősök értek ki előbb, így egész gyorsan összelapátoltak minket az árokpartról.
Kiér a kedves helyi szerv, majd a nyitott mentőautó-ajtó mellett jó hangosan odaszól az egyik mentősnek, hogy "Már megint ezek miatt a hüje részeg barmok miatt kell megáznom!" Szerencséjére a mentősök már korábban telenyomtak fájdalomcsillapítóval, különben lehet nagyon csúnyákat mondtam volna neki. Persze első dolga az volt, hogy a számba nyomta a szondát, majd kérte az irataimat. Azok persze valahol ott pihentek a szántásban. Erre beírta a jegyzőkönyvbe, hogy jogosítvány nincs. Ekkor még alá akarta iratni velem, hogy elismerem a felelősségemet. Persze, mondtam neki, hogy nem ismerem el, hiszen egy rohadék vízátfolyáson csúsztam meg, nem pedig magamtól szálltam az árokba, és különben is, legalább menjen egy kört a lámpájával a mezőn, akkor meglesz a jogsim.
Később a kórházban tudtam meg, hogy a rendőr nem kereste meg a papírokat, hanem szegény szüleimnek kellett végigtúrni a mezőt lámpa nélkül. A kórházban már egy másik jegyzőkönyvvel találkoztam, és szerencsére egy másik rendőrrel. Azon a papíron már volt jogosítványom, és a baleset okaként az útviszonyok voltak feltűntetve.
Az ügy végén persze engem bűntettek meg 30.000 forintra, mert "Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladtam, ezért relatív gyorshajtást követtem el"

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 12:25:53

garand, igazad van.

de én konkrétan ezekre a szervekre céloztam, amikor a közszférát emlegettem, nem kivántam mocskolni más, egyéb dolgozót.

Egy egészséges bizalmatlanság mindenkiben megvan szerintem, kiben több, kiben kevesebb, de mindenre nem tudsz sajnos felkészülni.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 12:27:45

Pcmg.

Sajnos mindent rá tudnak hózni a relativ gyorshajtásra. Ez van.

gsc 2008.09.26. 13:06:48

Angliában meg Hollandiában minden közlekedési kihágás a bíróságra megy ha rendőr intézkedett. Ott is leterheltek, de valahogy mégis döntés születik 3 hónapon belül. Lehet hogy a jogrendszer nincs tele kiskapukkal? Vagy a törvény egyértelmű és csak egyféleképpen lehet értelmezni? Lassan ideje lenne bevezetni az írásbeliséget Magyarországon...

Tuvalu 2008.09.26. 14:00:29

Második esetnél a vétkes fél elismerte hibáját, de mivel párod 8 napon túl gyógyult (illetve másnap ezt prognosztizálták), ezért bűncselekmény lett a dolog.

Tudom, hogy én mindig nyuszi vagyok, de nem lehetett volna itt azt mondani a dokinak, hogy legyen már mégis 8 napon belül gyógyuló?

Már úgy értem, hogy miután kiderült, hogy a vétkes a szabálysértést vállalja, a bűncselekményre meg már el fog kezdeni trükközni?

Ebben a helyzetben, bármennyire is megsérült a párod, kicsit úgy tűnik, hogy ha lenyeled az érthető bosszúvágyad, akkor a vétkes is jobban jár, meg ti is, és senki kárára.

Lehet hogy tisztára rossz a gondolatmenetem, de azért felvetem a kérdést, mert látom itt vagy, és válaszolsz.

Üdv

ipari_fostalicska 2008.09.26. 16:23:47

Tuvalu: bár nem én vagyok a megszólított, de valahogy úgy képzelem el, ahogy velem is történhetett volna. Megtörténik a baj, másnap orvos, aki megállapítja, hogy nyolc napon túl gyógyuló. Igen? Akkor bűncselekmény. Mindegy, rendben, legalább ott a papír, hogy elismerte az ember a felelősségét, így nincs a pénz az ablakban. Talán a károsult nem is tudta, hogy a genyó visszavonhatja a felelősség vállalását. Én is beleszaladtam volna ebbe a dologba szerintem. Tudom, sikeres nem lehetek, meg naív hülye vagyok. A lényeg, hogy itt már mindenki játszhatja az okosat, hogy mit kellett volna csinálni, meg mér nem gondolta már előtte két nappal, hogy majd az öreg ráhúzza a kormányt. Akinek volt már balesete, az tudja, hogy gondlokozni van a legkevesebb idő. Az ösztönök és a kisebb-nagyobb rutin, nameg persze a reflexek dominálnak ilyenkor.
Másrészről azért sem ítélkezhet itt senki, mert leírni a baleset körülményeit lehetetlen egészen pontosan.

Tuvalu 2008.09.26. 17:05:27

ipari:
Jó, jó, ezt én is értem. De az írásból úgy jön le, hogy másnap derült ki a 8 napon túliság, és másnap vonta vissza a vétkes fél a nyilatkozatát (emiatt). Ezért kérdeztem rá a dologra, mert nem állítom, hogy én helyesen jártam volna el, de ha közlöm a taggal, hogy mivel 8 napon túli, ezért bűncselekmény, mire visszavonja a vallomását, akkor a fejemen két dolog futhat át: 1. A kurva anyád paraszt, vissza akarod vonni? Rendőrök előtt tetted, evvel csak nem mászol ki a slamasztikából, mert tényleg a csajomnak volt elsőbbsége. 2. A kurva anyád paraszt, evvel én is sokkal problémásabb helyzetbe kerülök, ha azt mondom, hogy visszamegyünk a mai napon felkeresett orvoshoz, hogy legyen szives a mi saját kérésünkre módosítani a szakvéleményét (a leírás alapján nem volt teljesen egyértelmű a sérülés mértéke), mert különben velünk csesz ki, akkor kedves vétkes fél fenntartja-e a vallomását, és egyszerűbb az ügyintézés nekem.

Gyanítom, hogy az első verzió volt, de pont azért nem észosztásilag mondom ezt, hanem kérdezve, mert magam is el tudok képzelni olyan helyzetet, hogy pl a hölgy emiatt nem tudott mondjuk munkába menni objektíve, és evvel kapcsolatban meg igenis kellett a 8 napon túlisági papír.

ipari_fostalicska 2008.09.26. 17:43:00

Tuvalu: okés, értelek. Így megfogalmazva igazad van, és értem azt is, hogy miért gondoltad a "beszéljük meg, hogy nyolc napon belül" dolgot. Sajnos az a legrosszabb, hogy visszavonhatja a felelősségét az ember, ha úgy érzi. Persze velem is előfordulhat még akár ma is, hogy figyelmetlenségből hasonló balesetet okozok és akkor lehet, hogy megtenném magam miatt. Érdekes lenne a vétkes fél gondolatmenete is.
Ez alatt azt értem, hogy ha alapvetően is egy "én megyek, mer nekóm löhet oszt majd úgyis a kapcsolataim megoldják" akkor igen, a kurv@ anyját. Ha azonban elismerte mertr amúgy egy rendes, becsületes ember, majd kiderült, hogy bűncselekmény és beszart, de megkérdezett egy ügyvédet és eszerint járt el, akkor megint két különböző dolog.

És a végére: az észosztással kapcsolatos mondandóm nem Neked szólt, hanem azoknak, akik a képernyő előtt mindig tudják, hogy mi a helyes megoldás. Aztán persze sokszor az ilyenek mennek 45-tel a belső sávban, vagy az M7-en folyamatosan középsőben...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.09.26. 17:51:37

Tuvalu: Az orvos sem hamisíthat ilyenkor, ezen felül az ügy pl. ott is kiderül, hogy mennyi időre van a sértett kiírva.

Ilyenkor kell elmondani annak aki okozta, hogy ezt rá is fogják bizonyítani, és nagyon nem jó neki, ha a tárgyaláson te is megjelensz, mert onnantól az időmúlás nem enyhítő körülmény lesz, és bizony az ő ilyen szívjósága után a bírótól se várjon jobbat.

És, ez neki drága lesz, mert ha a biztosító csak a baleset miatti kárt téríti meg az ügy elhúzódása miatti kárért pereskedni kell, akkor könnyen lehet, hogy ő lesz az alperes, ami neki drága lesz.

És, tulajdonképpen a Mediáció lehetősége is fenn áll, így pedig megúszhatná akár komoly következmények nélkül.

Ilyenkor kell nyomást gyakorolni, lehetőleg jogi képviselőd útján.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 18:12:51

Tuvalu,

bocs, hogy csak most, autóztam hazafelé. Pontosan, szóról szóra úgy történt, ahogy ipari leírta.. :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.09.26. 18:16:22

ipari fostalicska: Nem hiszem, hogy ügyvéd javasolta volna, mert az ügyvéd egy dolgot tud: HA úgyis rábizonyítják, volt helyszínelés, stb. akkor nem ússza meg vele a felelősségrevonást.

Mediáció (közvetítői eljárás) alkalmazásával az ügyet érdemi büntetés nélkül megúszhatta volna :)

ipari_fostalicska 2008.09.26. 18:26:03

Elf: biztosan igazad van, de az ügyvédek azt is tudják, hogy a legfontosabb időt nyerni. Ha esetleg Te is az vagy, akkor ezt nálam sokkal jobban tudod.

A szallito 2008.09.26. 18:55:14

Tesztelo, biztos-ami biztos, rakerdezek: innen konzultaltal mar valakivel? www.das.hu

Kicsit homalyos a tortenet a vizsgalati szakasztol kezdve, igy feltetelezem, hogy a birosagi szakasz miatt a banknak meg nem fizetett se a vetkes fel kotelezoje, se a sajat casco az auto utan. Ez esetben mindenkepp jol jonne jogi kepviselet, es a vetkes megallapitasan felul a baleset ota kifizetett torlesztoreszletek, a hitel-lezarasi dij (ha van), plusz az elhuzodo eljaras miatti tovabbi karterites megallapitasat is kerni a birosagtol. Magat a perkoltseget nyilvan a vesztes fizeti.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.26. 20:21:49

szallito:

van ügyvédem, hálisten, aki korrektul intézi a dolgokat - ismerős.

A közvetítői eljárás fel lett ajánva a gyereknek, de nem élt vele. Innentől aztán az utolsó törött cédétokomért is kártérítést érünk. Kérdés, hoy mikor lesz ebből bármi is...

ekkerjoz 2008.09.29. 17:37:51

A híres, felkapott sztárügyvéd fia végre elvégzi a jogi egyetemet, és beáll az apja irodájába jelöltnek. Egyik nap nagy örömmel szalad az apjához:
-Képzeld Apa, megérte taníttatnod, ma találtam egy réges-régi ügyet, amit már tizenöt éve viszel, és két óra alatt magamtól megoldottam.
-Értem. És mit gondolsz, miből fizettem a tanulmányaidat tizenöt évig?
Ez persze csak vicc, az ügyvédek mind profik és korrektek.
süti beállítások módosítása