HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.29. 13:00 Autótesztelő

Peugeot 307 - olvasóit tartósteszt

Az alábbi tesztet is kedves állandó olvasóm, Palkovicsné bejglije küldte. Olvassátok nagy kedvvel, és ne feledjétek, mindenki bátran küldhet a kocsijáról hasonlót.

 

Peugeot 307 110 LE

 

Golfból ültem át zsír új 307-esbe. A kényelem összehasonlíthatatlan, nagy batár autó (a Golfhoz képest), hatalmas ablakokkal, kényelmes ülésekkel, ráadásul az a változat CD-váltón kívül mindennel fel volt szerelve, el. ablak, tükör, fényre sötétedő belső visszapillantó, fényszórómosó, ülésfűtés, esőérzékelős ablaktörlő stb. Miután átrakodtam a cuccokat a Golfból, valami kis hely még maradt is benne (azért nem annyi, hogy oda túlzottan sok mindent lehetett volna pakolni).

Az első negatívum a sztrádán ért, a legkisebb szél is tolta az elejét, sokkal nehezebb volt nagy sebességnél egyenesben tartani. Ráadásul a segge is jobban leült a cuccok alatt, mint a Golfé (olyan is volt, hogy a tök üres 307-essel odaálltam egy 4 ajtós Corolla mellé, annak a hátuljában benne volt két zsák csirketáp meg egy 23 kg-os gázpalack, és nem ült úgy a segge, mint a 307-esnek).Mivel a cégnél elég sok 307-es volt szolgálati autóként, és mindegyiknél előjöttek ugyanazok a hibák, úgy gondolom, nem csak mi hajtottuk szét őket, mert jó pár kollégám az óvatosnál is óvatosabb sofőr volt.

Alapprobléma az izzók érintkezése. A bal első izzó rendszeresen nem érintkezik, mostanában is sok félszemű 307-est látok az utakon. Ezt súlyosbítja később a féklámpák foglalatának a kilazulása: mentem a kolléga mögött, fékezett, kigyulladt a harmadik féklámpa, majd mikor a fékezés hatására visszacsúsztak rendesen a foglalatukba a féklámpák, akkor azok is kigyulladtak.

Az én gépem az első 15.000 km alatt jóízúen elfogyasztott 2 liter motorolajat, eleinte azt hittem, hogy csak a visszajelző hibásodott meg, de a benzinkútnál megnézve gyorsan utántöltöttem.

A sebváltók kicsivel 100.000 km után rendszeresen beszartak, volt akinek sebességben maradt az autója, volt akinek üresben, és olyan is volt, akinek a sztrádán esett szét a váltója. A futóművek 40.000 km után kezdték megadni magukat. Az indexkarok rendszeresen megadták magukat, jobb esetben nem fittyedtek le, hanem csak nem maradtak bekapcsolt állapotban, de volt, akinek le is fittyedt, folyamatosan balra indexelve.

Ésszel vezetve is megkajálta a 8 litert 100-on, pedig nem áruszállításra használtam, igaz, elég sokat mentem a sztrádán, de mindig 130 körül. Ezen kívül a menetdinamikája az erősebb motornak köszönhetően jobb, mint a Golfé, a kényelme is nagyságrendekkel jobb, de ha választani kellene, egyiket sem választanám.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr70687051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása