HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.10.07. 06:00 Autótesztelő

Egy meghökkentő, de sajnos szokványos eset

Jó reggelt!

Bocsánat a tegnapi kimaradásért, a hétvégén elhalmozott a házam körüli teendők sokasága, ezért elmaradt a posztirás.

Történt velünk egy érdekes sztori a minap. Egy kollegámmal álldogáltunk a cég előtt az utcán cigizgetve. Szokásos nézelődés, autók, jó kis honey-stirölés, csak mint rendesen. Egyszer csak megjelenik egy Volvo S40, még az első szériából. Próbál betolatni egy helyre, ahol egyébként tilos megállni. Egyszer csak kopp, nekimegy a magas padkának a hátsó lökösével. Spiné kiszáll, nézegeti, kis horzsolás lehet a kocsin az impact után. Rájön, hogy nem lesz jó ott, ezért átkanyarodik pont elénk, ahol egymás után szépen sorban lehet parkolni a padkával párhuzamosan. Akad is hely (ami egy csoda amúgy), de akkora, hogy kb. egy Unimoggal beférnék.

Nő tolat, koncentrál, izzad, tekeri a kormányt. (Közben végignézhetjük, hogy a kocsin egy ép elem sincs, valószinűleg nem az első napja a hölgynek a Volvóval). Szóval tolat, tolat, és csatt. Neki a mögötte lévő Astrának.

Ez eddig egy átlagos dolog, megtörténhet bárkivel, hogy benéz valamit. A felháboritó az volt, hogy kiszállt a kocsiból, és anélkül, hogy megnézte volna, milyen kárt csinált(mi nem láttunk sérülést), simán elsétált.

Kérdéseim:

-Miért van az, hogy emberek ilyen szinten csesznek a másik vagyonára?

-Miért kell valakinek ekkora autó, ha nem tud vezetni?

-Mit kellene tenni ahhoz, hogy kiszűrjük a forgalomból az ilyen szerencsétleneket?

-Ha ,ár ott vannak közöttünk, hogy lehet ellenük védekezni?

 

41 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr9699598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.10.07. 07:42:21

- Ma mindenki szarik a mások értékeire, nem csak az autójára, mindenre. Látják a politikusokon, celebritásokon, mennyire sekély tartalommal lehet vagyonokat keresni, vagy egyszerűen ellopni, következmények nélkül, mindenki ezt szeretné utánozni. Ahogy az adócsalás nemzeti sport, és az a hülye, aki mindent befizet, úgy az utcán is az a marha, aki minden szabályt betart. Ez van.
- Az autó ma inkább státusszimbólum, mint régen, nem én találtam ki, mindenki egy számmal nagyobb autót tart, mint amekkora ész-szerű lenne. Akkor is, ha nem tudja kezelni. Láttam már Rav4-et, sőt Landcruisert is elakadni, balfasz, de vastag sofőr miatt.
- A rendőrök sem tudják őket kiszűrni, nemhogy mi, legfeljebb beskatulyázhatjuk hajszín, autótípus, vagy magatartás szerint, sztereotípiák mögé bújva, és néha kellemesen csalódunk, ha valaki normális marad.
- Védekezni végképp nem lehet a zúzó parkírozók ellen, betétlapot nem hagynak, ha nincs a parkolóban kamera, vagy esetleg tanú, sose derül ki, melyik autó húzta meg a miénket. Elemi csapás az ilyen, pedig a jogi helyzet egyértelmű, a dologi kár okozója is köteles jótállni, ha nem hagyja hátra a károkozó a nyilatkozatát, cserbenhagyónak minősül.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.10.07. 11:45:23

Ti, akik ott voltatok és láttátok az esetet, nem szóltatok a csajnak, hogy ez így nem lesz jó, és ha kijön a tulaj, megnézi, hogy mi történt a gépével, tanúskodtok majd?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.07. 13:18:37

bejgli:

megnéztük, nem lett baja a gépnek. Engem az húzott fel, de nagyon, hogy a spiné még arra sem vette a fáradtságot, hogy megnézze, mit csinált.

degec 2008.10.07. 14:13:45

kep video?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.07. 14:15:44

degec:

ritkán járok cigizni kézikamerával, meg fotóapparátussal, bavallom :)

szabótomi 2008.10.07. 14:17:42

nekem egyszer a meghúzott autómon vlt egy rendzsám felírva egy papírra...aztán megnéztem a parkoló autómat é s láttam egy horzsolást rajta. ekkor esett le a tantusz, hogy ezek szerint vki felírta a kárt okozó rendszámot..elértem az illetőt, a rendőrség behívatta és nekem meg kifizette a kárt...így kell ezt csinálni.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.07. 14:19:50

tomi:

korrekt. nem hagytuk volna ellépni a nőt, ha kár esik a másik autóban, az tuti.

Egyébként az egészben az volt a legfurább, hogy nem hittem el, amit látok. Kicsit lefagytam, bevallom. Annyira béna volt, hogy mesébe illett.

biciklis 2008.10.07. 14:26:43

Volt alkalmam németországban, csehországban, ausztriában és az egyesült államokban is parkolni. Nem épp mindig, de nagyon gyakran megtörtént, hogy jövő-menő emberek megálltak, és integetve segítettek nekem beparkolni. Sőt, olyant is léttam, hogy egy arra sétáló férfi megkérdezte egy parkolni próbálkozó nőtől, hogy segíthet-e, majd gyorsan leparkolta az autóját. Remélem értitek, mire célzok! :-)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.07. 14:28:42

biciklis:

rámozdult a fószer a nőre? ;-)

Valaki a sok közül 2008.10.07. 14:29:27

Én is jártam úgy, vagy 20 éve, hogy autómon (trabi) egy horzsolás, rajta egy papír adatokkal.

Elmentem egy telefon után a megadptt címre, egy fiatal házaspár, látszott rajtuk és a lakásukon, hogy egyáltalán nem gazdagok. Megeggyeztünk egy szerény összegben, én sem voltam gazdag, ki sem cseréltem az elemet.

Rá vagy két hétre hófehér forddal egy középkorú nő oldalról nekem tolatott, leverte az indexbúrámat és simán ment volna tovább.

Beszóltam neki, erre nyafogós hangon azt mondja, beszéljem meg a férjével. Kiosztottam rendesen, hogy micsoda szar alak, megcsinálja a kárt és a vétlen férjével rendeztetné le. Adtam neki ami belefér és mondtam neki, hogy akkor most megvárjuk a rendőrséget. Egyből tárgyalóképes volt, simán adott egy ezrest. A búra kb. 60 Ft. volt:)

betépett felhasználó 2008.10.07. 14:34:43

nyugi, az astra is az o autoja volt.
otthon majd szol maganak.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.10.07. 14:38:27

Nekem egyszer egy cédula volt a Trabim szélvédőjén, hogy valaki nekitolatott, és összetörte az egyik hátsólámpám, de bántotta az eset és vett egyet, és a mellettem lévő virágboltban hagyta. Meghatott a gesztus, mert lehet, hogy észre sem vettem volna.

henna 2008.10.07. 14:45:05

Pontosan átérzem a szerző érzéseit, ti. hogy lefagyott a "látványtól", és nem tudott szólni a károkozónak. Szinte szóról szóra ugyanez esett meg velem tegnap, csak én kocsiból láttam, hogy egy üres helyre bemanőverezni szándékozó sofőr simán nekiment az előtte parkoló Suzikinak. Jó nagyot dobott rajta, mert a parkoló kocsi akkorát "ugrott", hogy majdnem az előtte parkoló autót is eltrafálta. Egy jó, kb. A/4-es lap nagyságának megfelelő helyen, a lökhárítón fényezés le, festék le... Mikor látta a sofőr, hogy nem fér be a helyre, simán odébbállt. Azt hittem, leszakad a pofám... mindez a szemem előtt (én az úton haladtam, és mindezt a kocsiból láttam). És én marha azt hittem, majd pár méterrel arrébb megáll és megnézi mit művelt. Ehhez képest a gázba taposott és lelépett.

És az ember még csodálkozik, hogy a parakoló autóján mindenféle foltok, festéknyomok és horpadások vannak, amikről nem is tudott?!

drift 2008.10.07. 14:47:10

én meg ültema ház előtt a kocsiban útszélén, vártam az asszonyságot reggel ... jön a nagyondagadt picsa nagyonúj golffal, az a fajta, akinek dörzsöli alul a hasát a kormány, és csak ilyen farokverő mozdulatokkal tud kormányozni, mert nem fér el rendesen saját magától ... amúgy megnézném mit csinál egy ilyen goddzila vészhelyzetben, ha eléesik egy oviscsoport ... szóval szerencsétlenkedik már vagy tíz perce, hat helyből hármat kipipált, hogy oda nem sikerülhet neki beállni ... namindegy, keresgélek valami nagyonteknó cédét, amivel leégetem az asszony haját melóba menet, hopp, megis van. Belepillantok a tükörbe picsa tolat ezerrel felém... mondom ez nemigazbaszki, következő pillanatban PIFF ... magamfajta idióta aki a portól is óvja a világviszonylatban egyedülállóan sérülésmentes honda típusú sportos jellegű vödrét, ilyenkor nem ideges. Kiszálltam, vérnyomásom hatszáz, nem fogtam vissza magam ... 'faszér kell vezetni, ha egyszer ilyen mongolidióta az ember, mivan? megcsináltatni meg lehet persze, de a büdös életben nem lesz sérülésmentes többet baze, idióta, örüljél, hogy nem szedlek ki a kormány mögül.' Szóval sajnos rendesen idegbeteg lettem. Ami megdöbbentő volt, az a picsa reakciója, aki azon kívül, hogy duzzogva el akart hajtani, még meg is állapította, hogy mit kell ebből ügyet csinálni, naponta száz ilyen előfordul, és egyáltalán. És indult volna el tovább. Nem hittem el basszus.

kergelepke 2008.10.07. 14:52:57

Nyugi az eset nem orszagfuggo. Nyaron Franciaorszagban lattam ugyanezt. A foszer olyan hatarozottan tolatott ki a parkolobol, mintha a nevadai sivatagban lenne egyedul. Lassitas nelkul nyomott telibe egy oreg opelt, majd mint aki jol vegezte dolgat, elhajtott. Rendszamot felirtam es leadtam a hotelben (ott dolgozott a tulaj) mert jo fej vagyok (vagy luzer), megadtam a telefonszamomat mint tanuet, ha esetleg nem tudnak majd megegyezni.

Bandeee 2008.10.07. 14:59:33

Drift, ez nagyon intelligens hozzáállás lehetett részedről. Én meg azt kérdezem mijafasznak megy az forgalomba az autójával aki így kivetkőzik magából, ha valaki nekimegy? A közlekedés közösségi sport, és sajnos benne van, hogy neked mennek. Ha sajnálod az autódat ilyesminek kitenni, akkor hagyd a garázsban, vagy használd a birtokodon ahova mást nem engedsz be.
Ez a nőt persze egyáltalán nem menti, hogy el akart hajtani, de ez a fő gond vele, nem az, hogy neked ment.

amfiteatrum 2008.10.07. 15:02:29

ZIL-lel vagy kamaz-zal kell közlekedni, oszt hadd jöjjenek!

Staropramen 2008.10.07. 15:08:47

Éééééééés már itt is van a kötelező jellegű álszent beugatás. Talán a te feleséged volt B ?

tandrás 2008.10.07. 15:09:07

Sajnos ebben a sunnyogásban erősen benne van a biztosítóknál bevezetett sunyi rendszer is, vagyis hogy minden neked fölróható kárért rontják a bónuszod. Borítékolható volt, hogy egy ilyen "Na és", meg következmények nélküli országban aki teheti, majd elsunnyogja, így a biztosítóknak komoly megtakarítást elérve.

Bela 2008.10.07. 15:11:54

Az emberek pofatlansagarol "csak" annyit, hogy anyam a hazuk elott az utcan csinalt egy kis viragos kertet, mert szep. Egyik nap latja, hogy az egyik egy no buszken szedi a viragot a hazuk elott. Szol a nonek, hogy ezt talan nem kene, ha szuksege ra van akkor kerjen. Erre a masik megvonta a vallat, majd "Latja ilyenek az emberek" mondassal elsetalt a szuret eredmenyevel a kezeben.

Majd amikor a TV-ben es a politikaban nem ezt latjak az emberek, mint kovetendo peldat, akkor talan lesz valami valtozas...

twilight.struggle 2008.10.07. 15:14:04

csakhogy franciaországban ez tényleg mindennapi

párizsban szokás úgy parkolni, hogy ha nem fér be az illető két autó közé, akkor egy kicsit megtolja az egyiket előre, a másikat hátra

még egy dolog, amiatt utálom a franciákat :)

amúgy franciaországban minden sofőr potenciális kormányrabukó szőkenő (gyk.: kurvára kaotikus a közlekedés), vannak olyan négysávosok, ahol nincs felfestve a sáv... nem lekopott, hanem soha nem létezett festés!

Önjáró Talajgyalu 2008.10.07. 15:15:15

En mikor kocsit vettem, megneztuk csutortokon az autot, es tetszett, szoval megbeszeltuk a tulajjal, hogy megyunk vasarnap penzezni meg papirozni. Nosza. Mire mentunk erte vasarnap (az auto egy centimetert sem mozdult a helyerol), meg volt huzva a jobb hatso ajtaja. Lathatoan valaki probalt kiallni melole, de nem sikerult baki nelkul... Mivel nem volt sulyos a serules, meg amugyis, olcso, oreg kocsirol van szo, ezert a tortentektol fuggetlenul megvettuk, es azota is ugy jarok vele.

Majd jovo nyaron vizsga elott youngtimer letre keszulve ki lesz nyalva szepen, es akkor eltuntetjuk azt is. :)

Flowverge 2008.10.07. 15:22:54

Bandeee azért kíváncsi volnék épp abban a szituban Neked milyen reakcióid lettek volna...
: Légyszi a másik oldalt is nyomd meg, hogy szimmetrikus legyen...naneee

ferrke 2008.10.07. 15:24:02

Párizs, belváros.
Nem lehet csak ugy parkolni hogy kissé eltolod az elől-hátul állo autot.
2 auto között a 20cm-nál kissebbek voltak a távolságok.
Amugy a lökös felfog minden kissebb koccanást1-2 km/h, erre találtak ki.

elfelejtette 2008.10.07. 15:27:24

Ugye a kedves szemtanú nem felejtette el az Astrán az elérhetőségét megadni, és közösen feljelentést tenni az S40 tulaja ellen?

fortytwo 2008.10.07. 15:28:44

Hetvegen voltam Parizsban es egy erdekes dolgot neztem vegig a kavezo ablakabol...a rendorok nem a hagyomanyos emelos kocsival vittek el a tilosban parkolot, hanem elso kerek emelos vontatoval, ami ket okbol is erdekes, egyreszt kesz csoda hogy talaltak olyan tilosban parkolot aki ele befertek a vontatoval, de foleg az hogy siman kinyitottak a kocsit kiengedni a kezifeket meg uresbe tenni...azt pont nem lattam hogy hogy csinaljak, csak azt hogy mar siman bent matatnak az autoban, de otletem sincs hogyan csinalhattak, meg erdekes lehet a jogi kozege is

agi 2008.10.07. 15:31:29

Nekem is volt már olyan, hogy a karácsonyi tolongásban csak egy hóbuckán keresztül tudtam kiállni a parkolóhelyről ami nekidobta a kocsit egy szembe (szabálytalanul) parkoló mikrobusz oldalának. Tettem egy névjegyet az ablaktörlő alá amikor jelentkezett akkor rendeztük a kárt. Ez van. Ha hülye az ember akkor viselje a kövekezményeit.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.10.07. 15:36:19

A céges parkolóban történt meg az első balesetem, nekem jött egy kolléganő.
A dologban a durva, hogy láttam az esetet, ő is, és elhajtott ennek ellenére. A telefonszámát kiderítettem, és felhívtam, hogy mi történt. A válasza az volt, hogy "Na és, nekedmentem, és akkor most akassszam fel magam?"
Nem vagyok ideges fajta, de mondjuk ölni tudtam volna, szerencsére csak a telefon volt a kezemben azt meg sajnáltam földhöz csapdosni. Abban maradtunk, hogy másnap ha jön dolgozni megbeszéljük. Persze nem nagyon akarta elismerni a dolgot, vitázott, azzal sikerült jobb belátásra bírni, hogy a rendőrséget emlegettem - meg két kollégát, akik szintén látták mi történt.
A kolléganő második napja volt nálunk, bemutatkozott szépen :(
De itt volt "happy end", már ha a dolóog lezárását azaz a megegyezést és kárrendezést ennek nevezhetjük. Műanyag elem festése sérült csak, szerencsémre, ami fényezéssel javítható.

Nem sokkal az esemény után ugyanezen kolléganő utcán parkoló autóját megnyomták. Fel volt háborodva, hogyan történhet ilyen, és hogy hogy elhajtott aki okozta...
Mire én: hát, én ismerem ezt az érzést :((

He He 2008.10.07. 15:40:08

Szóval a Germánoknál az van, hogyha ilyenkor az illető elmegy a helyszínről (akkor is ha papírt vagy bármit hagy ott!!!) akkor azonnal cserbenhagyásos károkozásnak veszi a közeg az esetet és a biztosítón kívül még a rendőrségi büntetéssel is kell számolni!
Ugyanis akármilyen cetli vagy egyéb elveszhet, eltűnhet vagy bárki mondhatja, hogy hagyott cetlit csak "eltűnt".
Szóval ott vagy rendőrt kell hívni vagy megvárni a tulajdonost/sofőrt!

eurocat 2008.10.07. 15:43:56

-Mit kellene tenni ahhoz, hogy kiszűrjük a forgalomból az ilyen szerencsétleneket?

Mi egysegsugaru vezetok semmit sem tudunk tenni. Ez ugyanis uzlet.
Nem mondtam ujat?!

Lassuk a szamokat:
Egy alap "B" kategorias jogsi ugy 120-140eFt elso nekifutasra. Ezt szorozzuk be azzal a mintegy 100000 vezetni tanuloval evente es a kapott osszeget osszuk szet a gepjarmuvezetoi oktatas teruleten serenykedok kozott.

Nem keves, ugye? No, ezek utan kerdem en, hogy kinek az erdeke izigverig soforoket kikepezni?! A kivetelek - mint annyi mas helyen - itt is a szabalyt erositik.

Perkald le a zset, aztan sajat felelossegedre irany a traffic. A dolog ujratermeli onmagat. Igy, ilyen magyar modon...

nanemá 2008.10.07. 15:47:50

Ez a kolléganő meghúzta a kocsimat sztori ismerős. Velem is megtörtént, de nem láttam és többen is álltak mellettem aznap. Szóval nem tudtam bizonyítani az illető meg elsunnyogta a dolgot, nem szólt. No comment. A tacskós parkolóba meghúzás és elsunnyogás meg teljesen mindennapos, sajnos.

dinoszaurusz 2008.10.07. 15:54:19

dehogynem lehet ezeknek elejét venni
első körben nőnek jogsit nem kéne adni

BiG_ 2008.10.07. 15:56:26

Én is zúztam le már indexbúrát, mert fáradtan benéztem a távolságot. Adataimat felírtam, odatettem az ablaktörlő alá és rendeztem a kárt.
Ennyi. Mindenkinek így kéne.

Üdv!

Bandeee 2008.10.07. 16:07:04

Flowverge,
az biztos hogy nem üvoltözök senkivel olyanokat, hogy 'faszér' , 'mongolidióta' meg hasonlókat. Pláne nem egy nővel. Ez útszéli proli tempó, még akkor sem menti semmi , ha a nő béna volt és neki tolatott. (ez ráadásul értelmezésem szerint még azelőtt hangzott el, hogy a nő el akart volna hajtani) Ráadásul az sem kizárt, hogy pont emiatt akart elhajtani? Lehet, hogy azt hitte, hogy agy pszihopatával hozta össze a jósorsa.

Totya 2008.10.07. 16:08:25

És ha meghúzta lökhárítód akkor mi van? Nektek a kocsi már nem eszköz hanem ékszer. Mit csinálnátok Kairóban vagy Rómában vagy máshol? Ti magyarok bele vagytok buzulva a fényezésbe? Utána mentek felvenni a 100 ezret egy karcolásra amit csak te látsz. Azért ennyi a casco meg a bizti. Szoktatok Önkritikát csinálni? Ez egy autóés nem ékszer! A Te feleséged soha nem tolatott neki senkinek? Akkor most tiltsuk el? Tolerancia! Ismeritek? De nem csak neked jár hanem neked is meg kell adni!

storyline :) 2008.10.07. 16:08:30

trainmodeller · trainmodeller.freeblog.hu 2008.10.07. 15:36:19

Én a helyedben kirúgattam volna.

gabenpetit 2008.10.07. 16:13:04

A no olasz volt. Vagy sokat elt ott.

Velem esett meg a kovetkezo story: Milanoban beparkoltam egy pizzeria ele. Uttal parhuzamosan. Elottem egy Saab 9000. Mindenki rendesen elfer. Saab elol elmegy egy auto, de mar all is be masik helyette, jol raall a Saabra. A nejem a kocsiban ul, latjuk jon a Saab-os a gyerekevel, beulnek is mar tolat is. Neki az automnak. Elore megy,mert nem fert ki meg igy sem, ujra neki megy az en kocsimnak. Na ekkor durrant be az agyam, ra is csaptam a kocsijara akkorat, hogy erre mar kiszallt. Nem az erdekelte, hogy nekiment a kocsinmak, hanem hogy minek csapkodom a kocsijat. Hatalmas gesztikulalassal tudtomra adta, hogy nem tud maskepp kimenni. Egy pillantast vetett a kosim orrara, ami amugy egy Astra volt, es mar ment is tovabb. Gondolom latta a magyar rendszamot...:)

frances 2008.10.07. 16:15:13

Mi van totya?
Te ki a fene vagy ha nem magyar?
Valami köcsög székely vagy felvidéki korcs magyar?Ne sápítozzál itt, takarodj vissza ahonnan jöttél.
Nem gondolod ha itt valaki azért vesz autót hogy más lebarmolja???

Fiorentina 2008.10.07. 17:17:36

Totya! És ha egyszer meglátnád a parkoló autódat a bevásárlásból visszatérve, hogy meg van törve, nem lennél ideges? Na ne mááár :)! Idióta emberek vannak. Ez a baj, hogy nem vigyáznak a másik értékeire és tulajdonára.

festmenyes · http://www.aranyhidgaleria.hu 2014.06.19. 08:56:33

azért ha láttátok milyen béna, nem segítettetek volna neki mozi helyett.. amugy nem biztos h nemt9örőd9öm a nő, ha 2 kocc kell egy parkoláshoz akkor ő már nagyon rutinosan érzi hallja h t9örténte valami, nem kell megnéznie hehe
süti beállítások módosítása