HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.10.08. 06:00 Autótesztelő

Egy márkaszervizes sztori

Ismét saját dolgaimból kiindulva ötlött fel bennem a poszt megirása, mert kicsit furán érint a dolog.

Van egy autó, egy közel egy éves Fabia, 1,4 16V motorral, még kettő év teljeskörű garanciával. Három probléma van vele, amiket jó lenne orvosolni, mert elég zavaróak.

1, Ha hideg van kinn (10 fok alatt), hideg motorral az autó egyszerűen nem veszi a fordulatot, rángat, ingadozik az alapjárat, nem megy rendesen egy pár percig, amig a motor észhez nem tér egy kicsit. Ez nem csak idegesitő, hanem még veszélyes is lehet egyes szituációkba, gondolom ezt nem kell ragozni.

2, Időnként a jobb első elektronyos ablak úgy dönt, hogy nem működik, kész, vége. Se a bal oldali-, se a jobb oldali vezérlőről, se kép se hang. Ez inkább idegesitő, mint veszélyes mondjuk

3, Sokat zabált (azóta ez megszűnt magától), sokszor 8-9 litert.

Gondoltam is egyet, hogy garancia, egyebek, majd jól megszerelik. Aha. Elég szarul gondoltam. Egyeztettem időpontot, bevittem a kocsit, mondták is, hogy ne menjek sehova, mert meg is nézik, bár a szerviz területére nem léphetek be, és ablak sincs, ahol befele nézelődhetnék. WTF(1)? Sebaj.

20 perc múlva előjön emberünk, és közli: kiolvasták a hibatárolót, de semmi baja a kocsinak, plusz tünetmentes. Mondom, hogy persze, hogy az, baszkikám, 30 kilométert jöttem otthonról, ennyi idő alatt bemelegszik a motor. Másik téma, ablakemelő. Mutogatja nekem, hogy milyen szépen megy le-föl az ablak. Mondom, én is tudom hogy működik, de hetente egyszer megadja magát a következő újrainditásig. Hát, akkor passz.

Nézzük a fogyit. Mennyit is eszik? Mondom 8-9-et is beszittyózza, amit egy kicsit sokallok. Menjünk egy kört, de vezessek én. Mentünk is egy 5 kilométeres kanyart, mire kijelenti emberünk, hogy egész jól vezetek, azt hitte, balfasz vagyok, azért eszik sokat. WTF(2)?Meghogy neki Octaviája van ugyan olyan motorral, az kevesebbet nyal be, mit a felesége ugyan ilyen Fabiája, merthogy az úgy normális, hogy a Fabia többet eszk. Mondom azért, mert könnyebb? Bazzeg, tiszta hülyének nézik az embert.

Van valakinek ötlete, hogy hogy a tökbe csináltassam meg a kocsit, ha a márkaszervizben képtelenek még a hiba okának feltárására is?

Azért hordom hozzájuk kötelezőre az autót, hogy az esetleges meghibásodásokat garanciában 3 évig inyenesen megjavitsák.

 

Ha van valakinek márkaszervizes története, az legyen szives irja meg nekem, hadd készitsünk egy kis csokrot belőlük.

19 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr39701465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.10.08. 08:08:50

Hát.
Ez megint jó téma, mert mindenkinek vannak rémítő sztorijai márkaszervizekből, autósoknak, de szervizes szakiknak is.
Szerintem alapvetően hibás a szervizekkel szembeni sztereotípia, nem azért vannak, hogy szopassák a márkahű ügyfeleket, ezt egyik autógyár sem tűrné, igen hamar becsukhatna a műhely.
A gond az, hogy sok autós nem tudja elmondani sem, mi a gondja a gépnek, a rosszabbik fajta meg egyszerűen kormol, voltak erre példák az autózz! blogon bőven.
Én azt mondom, hogy ha korrekt akarsz lenni ebben a dologban, csinálj egy olyan blogot, ahol konkrét névvel, címmel lehet közzétenni a genya, átbaszós, lehúzós műhelyt, de persze a cégnek is adjál lehetőséget, hogy tisztázza magát. Ha tudja. Aki meg elmarasztaló bejegyzést küld, legalább a rendszámát adja meg, vagy alvázszámot legalább, hogy lehessen ellenőrízni, nem csak sima lejáratásról van szó.
Persze, csak ha ráérsz ilyesmivel foglalkozni.
Néznék elegen.
Az ötlet ingyen vót.

hadnagy 2008.10.08. 08:34:52

Szerintem kissé szerencsétlen az általánosítás a márkaszervizekkel kapcsolatban. Én az előző Swift-emet márkaszervizbe hordtam és soha nem vertek át, pedig trükkös csávó voltam (vagy legalábbis azt hittem). Megjelöltem a levegőszűrőt és némi koszolódás árán az olajszűrőt is. Korrektül dolgoztak és gyorsan, relatíve elfogadható áron. Már jó előre elmondták, hogy a következő szerviznél mire számítsak, stb... Aztán a Peug-ot hordtam Debrecenben a Xevico-hoz, az Peugeot márkaszerviz, de borzalmasan bénák és rettenetesen drágák. Van ilyen is, olyan is. Amit ekkerjoz ír, az megfelelő lenne mindenkinek, persze tuti megjelenne a lejáratás

Balazs · http://index.hu 2008.10.08. 09:24:03

Hello

What is the difference between the light bier, and having sex in a canoe?

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.08. 09:44:46

Mondotok valamit, de egyátalán nem vagyok tisztában a jogi hátterével ennek, hogy beleköthető-e?

Egyébként ezen a blogon is meg lehetne jelentetni minden olyan szervizes sztorit, amit beküldötök, maximum csinálnék neki egy külön rovatot. Na?

ekkerjoz 2008.10.08. 09:47:16

Weblogon minden megjeleníthető, amit a blogmotor gazdája nem tilt.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.08. 09:47:20

Szevasz Balazs.

A témához szólj inkább hozzá, mert ez igy WTF? :D

ekkerjoz 2008.10.08. 09:49:13

Szeretem a "mi a különbség" kezdetű poénokat.

Balazs · http://index.hu 2008.10.08. 10:11:39

Nothing,

Both of them are just fucking close to the water.

Balazs · http://index.hu 2008.10.08. 10:16:00

Tizedes, pont akartam irni, hogy kellene egy olyan tema, amiben vagy mind a ket fel WTF, vagy mind a ketto pozitiv szemelyisegjegyekkel felvertezett.
Mindenki tudja, hogy a szakszervizbol senki sem megy el a garanciavesztes miatt, ezert 3 evig szopatnak, utana meg megprobalnak ravenni, hogy maradj tovabbra is ott.
Igazabol ez a WTF...
Autoszerelobol lattam olyat aki atbasz, meg olyat aki kicsit basz at.
Aki szervizbe jar, probalja megkeresni azokat, akik csak kicsit kurjak at.

Na csa.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.10.08. 11:11:53

Tesztelő: amennyiben az illető a tényeket írja le, nem lehet felelősségre vonni érte őket. Nyilván fog pampogni a cég, akiről dehonesztáló kritika került fel, de nem tehetnek semmit, ha az illető a tényeket írta le.

hadnagy 2008.10.08. 11:35:58

P-né: biztosan igazad van, de ez a gyakorlatban így fog kinézni:

-autós: tény, hogy engem átvertek.
-szerviz: tény, hogy nem vertük át.

Szerintem ennyi...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.10.08. 12:13:33

Tapasztalatom szerint nem ilyen egyszerűen működik. Bepróbálkoznak ugyan a szervizek (boltok, stb.), de sokszor az autósnak van is valami a kezében, ami miatt nem indíttatnak eljárást ellene. Nézd meg pl. a Homárt.

hadnagy 2008.10.08. 12:29:45

a "gyakorlatban így nézne ki", azt úgy értettem, hogy itt a neten hogyan zajlana. Egyébként ha elég agilis az átkúrt autós, sokszor tudja érvényesíteni az akaratát.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.10.08. 14:06:12

hadnagy 2008.10.08. 12:29:45
a "gyakorlatban így nézne ki", azt úgy értettem, hogy itt a neten hogyan zajlana.

Szerinted.

ekkerjoz 2008.10.08. 14:32:15

Akinek lövése nincsen a szerelők munkájához, perszehogy mindig azt hiszi, becsapták. Ráadásul azt soha, de soha nem tudják egyesek elfogadni, miért kell a garanciális szervízért fizetni. Én se nagyon. Egy igazán jól működő világban persze nem is kéne, de nálunk ugye...
Belga rokonaim két-háromévente cserélik az autót, minden szervízre elviszik persze, Walternek nem tudom elmagyarázni, hogy miért fizetek az olajcseréért, szűrőkért, meg az ékszíjakért, pláne a fékbetét miatt komoly summákat. Neki természetes, hogy kifizette a kocsit (csakis Renault lehet, semmi más) és a szakkereskedő melletti szakszervíz ingyen végzi a garanciális szemléket, hogy legközelebb is tőlük vegyen autót.
Inkább lenyelik azt a summát, de nem engedik el a vevőt. Nálunk meg az is szempont egy újautó vásárlásakor, hogy hány év a garancia, és közben mennyi zsetont kell otthagyni még a műhelyben.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.08. 15:45:08

Na ezért érdekes dolog a c'eed 7 év garanciája, mert ha akarod is azt a garit, akkor hét évig hordhatod a kocsit kötelezőre, átlag futással számolva kb 140-160 ezer futásteljesitményig. Elég húzós.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.10.08. 17:06:30

Nemrég olvastam valahol (sajnos nem emlékszem hol, pedig volt valami paragrafus is), hogy lehet a garancia(jótállás/szavatosság) feltétele a szakszervízben történő javíttatás/kötelező szervíz. Asszem, csak annyi kell, hogy egy autószerelő (vállalkozó/cég) bepecsételje a szervízfüzetbe, hogy megvolt az olajcsere. El _kell_ fogadniuk garanciális ügyintézésnél.

goes 2008.10.08. 21:04:31

Sajnos, ha rendben akarod tudni az autót, akkor egy kicsit költened kell majd rá. Sajnos a márkaszervizekben (tisztelet a kivételnek) tanulók dolgoznak, akik egy fékbetét és olajcserén kívül nem igazán tudnak egyebet megcsinálni a kocsin. Ilyen jó "kis! fizetések mellett ezt nem is csodálom.

Csak egy tipp, nem az én bizniszem: www.skoda-service.hu

Ha ő nem tudja megcsinálni, akkor senki.

Egyébként a motor erőtlensége valamelyik hőérzékelő hibája valószínüleg, csak nem hagy a hibatárolóban hibajelet, mert még határértéken belül dolgozik. A másik hiba valszeg kontakt hiba lesz. A 8-9 liter városi fogyasztásban teljesen reális, ne felejtsd el, hogy nem 1.2-est vagy dízelt vettél. A te autód erőssége az országút, ahol viszont 5-6 literrel el tudsz járni. Nem tudom hány kilométer van benne, de kb. 10 e km után kezd egy bejáratós autó fogyasztása a normál szintre beállni. A fentieket tapasztalatból mondom, nekem is ilyen van, csak régebbi.
süti beállítások módosítása