Az én első autóm semmiképpen sem felel meg így utólag a most elképzelt autónak. Egy csodaszép, bilikék Cinquecento volt, de annyira imádtam mégis, hogy hihetetlen. Megbízható volt 9 éves létére, nem fogyasztott sokat, ha kellett, vitte tartósan a 130-at. Semmi más nem számított akkor. Lássunk is egy fényképet a konkrét autóról:
Ez volt a számomra érzelemmel teli intró, most jöjjön az, hogy miért írom ezt a posztot.
Az utóbbi időben elég sok olyan baleset történt, ahol fiatalok, nagy teljesítményű, gyors autókkal odavágták magukat, és jól meg is haltak páran. Engem elborzaszt a tudat, hogy egyszer, ha odajutok, elveszthetem a mondjuk 17 éves fiamat azért (is), mert nem a megfelelő autót választottuk ki neki jogsiszerzés után. Egyébként persze, nem kell egy ilyen fiatal srácnak egyből autó, de sok fiatal megkapja, tehát maradjunk ebben.
Mi is számomra a jó választás?
Biztonság:
Az elsődleges szempont az az lenne, hogy a sofőr tapasztalatlanságából adódó elég esélyes, kisebb-nagyobb koccokat lehetőleg nagyobb sérülés nélkül ússza meg. Meglátásom szerint az autók passzív biztonságával érdemben a 90-es évek közepén, de inkább végén kezdtek el foglalkozni sikerrel. Az hogy egy autó biztonságos, nálam azt jelenti, hogy nem lehet tagja a szupermini kategóriának, két légzsákot, ABS-t tartalmaz. Mivel nem akarunk túl nagyot bukni, igyekszünk minél olcsóbban a minél megffelelőbb autót megtalálni. a korai('98-'99) légzsákos kisautóknál ritkán volt jelen az ABS, az is inkább csak a japóknál. Ez a könnyű kasztni miatt kilőve. Marad tehát a nagyobb, alsó-közép kategória.
Menetdinamika:
A balesetben, amiben a múltkor fiatalok haltak meg, egy nagyon biztonságos, ámde nagyon erős autó játszotta a szerepet (Szentendre). Én azt gondolom, hogy az autóhoz, amit választunk, elég az adott kategória olyan motorja, ahol már nem vánszorog, de nem ad kifejezetten versenyautó-érzetet. Ez akkor legyen 1,6B. Ez az a motor, amiben talán van némi tartalék, de nem sarkall menőzésre. (Tudom, arra sarkall az 1,4, 60 lóerős Astra is hülyegyerekek keze alatt, de remélem a gyerekemnek majd talán több esze lesz).
Kategória, motorizáltság, felszereltség meg is van, nekem van is egy pár tippem a konkrét márka-típusra vonatkozóan:
1, http://www.hasznaltauto.hu/2139849_skoda_octavia_1999
2, http://www.hasznaltauto.hu/2080665_mitsubishi_carisma_2000
3, http://www.hasznaltauto.hu/2337609_renault_laguna_2000
Aki megmondja, hogy hol készült a kép az első kocsimról, az nyert egy pár hangszórót, valamint egyéb irását kiteszem a blogba külön posztként. Ne hagyjátok ki, mert sose lesztek hiresek ti se... :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 08:23:10
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 08:29:23
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 08:31:34
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 08:35:10
az autóknál is azt kéne megjátszani mint a motoroknál van. a fokozatosságot. pl frissjogsis ember 3 évig csak 100 ló alatti kocsit vezethet, utána bármit. igaz 100 ló alattival is fel lehet kenődni a falra.
ipari_fostalicska 2008.09.24. 08:35:45
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 08:39:13
Torpedó, ott a pont, bár én egy kicsit konkrétabb helyre gondoltam volna :D
ipari_fostalicska 2008.09.24. 08:55:35
nagyzee 2008.09.24. 09:02:59
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:11:06
Szóval, én ebből indulok ki. De kinek hogy alakultak a friss jogsis évei.. :)
ipari_fostalicska 2008.09.24. 09:15:45
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:31:21
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 09:35:21
Én sem karamboloztam soha önhibámból, viszon már ketten is nekem jöttek. Egyik 500kárt okozott, a másik megtotálkárt. Szóval, nem egyszerű az utakon.
dapol 2008.09.24. 09:44:49
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:48:11
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 09:56:19
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 10:03:01
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 10:13:27
ekkerjoz 2008.09.24. 10:26:44
Légzsákkal.
DS 2008.09.24. 10:51:40
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=84211
Toyota Corolla 1,8 DX - 1986
legjobb, csak az idő vasfoga megette meg időközben bővült a család... :)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:17:02
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 11:19:17
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:19:40
én a VMK parkolóba megyek, ha ingyen akarok. vagy a plázába. de 4-ig meló van, mindíg megoldom hogy 17 után érek be, és akkor mindenhol ingyen van
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:25:12
majd kitalálok valami jó posztot egyszer. írok egy tesztet a kocsinkról, vagy nemtudom. nincs nagy írói vénám, lehet hogy mégsem jó ötlet :D
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 11:27:30
Viszont, holnap reggel az első igazi olvasó által küldött tartósteszttel nyitjuk a napot.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:32:46
de így 5000km után is van már fogalmam róla. vagy ha nagyon tartós teszt kell akkor apu '76-os 1200-es zsigája :D
cziczmiczpindur 2008.09.24. 11:36:14
Sityu 2008.09.24. 11:37:00
Ezt javaslom friss jogsisnak ha ez sikerult, utana kezdettnek valami kisseb autot, egy nem tul leharcolt corsat mondjuk, -persze szigoruan legkondi nelkul, ne legyel pennye masok karara nem szep dolog- hogy kevesebb helyet foglalj es vegyel el a normalisan kozlekedni vagyoktol mind parkolasnak, mind haladasnal.
Lemúr Miki · http://lemurmiki.wordpress.com/ 2008.09.24. 11:38:22
Első autónak ideális: száguldozás nuku, ellenben lehetett ütni-vágni; nem volt nyakleves, ha meghúztam a parkolóban.
lackó 2008.09.24. 11:39:34
Kis autó, kis köbcenti, ne legyen új, ne legyen bivaly, A-ból B-be jusson el, tanuljon meg vezetni.
Grafithuszár 2008.09.24. 11:39:38
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 11:42:02
addíg hajtja az enyémet. ami mivel nem az övé, szintén ésszel fog hajtani.
ha felnő, és ésszel képes felfogni hogy hogyan kell vezetni, és pelyva sok pénzem lesz akkor kap valami vagán verdát.
beleske 2008.09.24. 11:42:27
A VAS
bervas · http://mt10.blog.hu 2008.09.24. 11:46:19
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 11:48:51
Amúgy én sem vagyok veszprémi, de egy korábbi kommentedből arra tippeltem, hogy te sűrűn jársz arra... :)
lackó 2008.09.24. 11:50:49
Felső-közepes autót most vennék, családapaként. Jelen gazdasági helyzetben akkor már családosként: Xantia, Marea, Civic Aerodeck, Galant...szerintem.
óvatos szuzukis 2008.09.24. 11:52:07
2003 decemberben szereztem jogsit, 25 évesen. 2004 tavaszán a nagyszüleim döntöttek úgy, hogy autót vesznek nekem, mert autó és gyakorlat nélkül a jogsi nem sokat ér. Adtak 1 milliót, én még hozzátettem 250 ezret a saját keresetemből, és vettem egy 1999-es Suzuki Swift Sedan-t 1.3 GLX (ABS, 2 légzsák, elektromos stb..) tehát egy jól felszerelt darabot, akkor volt benne 45.000 km.
Miért volt jó így mindez?
Mert:
- ennek Suzukinak köztudottan nem a legjobb a féke, a kasztnija, és így a töréstesztje sem - így ennek tudatában nem száguldoztam.
- egy ilyen sedannal nem igazán lehet felvágni, így az sem fordult meg a fejemben, hogy vagánykodásból a csajok előtt ostobaságot kövessek el
- meg az 1.3 motor, bár jól megy és jól pörög, azért nem egy versenyautó, még városban sem, hát még a pályán..
Persze lehet, hogy mindezek mellett az is számított, hogy nem 17-18 éves dúvad kamasz voltam, és bár már elég régóta vágytam arra a szabadságra, amit egy saját autó biztosít, talán már tudtam, hogy vigyáznom kell rá, mert ha összetöröm nem lesz belőle másik. Meg belőlem se.
Most 30 vagyok. Az autó azóta is megvan, egyszer törtem meg egy kicsit az oldalát, gyakorlatilag álló helyzetben, figyelmetlenségből, és nem száguldozásból.
Tudom sokan nem Suzuki pártiak, de olcsó, nagyon megbítható, elvisz mindenhova, és spec az enyém a klímát leszámítva minden akkor kapható extrával rendelzik. Ajánlom.
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 11:53:44
Paó 2008.09.24. 11:58:19
rajta vagyok már rendesen a saját első megvásárlásán, 350E. forint lehet körülbelül a csúcs, amit kitudnék adni rá.
Körkérdés lenne: kinek mi a véleménye a következő típusokról:
96'os Punto vagy Bravia
Suzuki Szedán
vagy tipp, egy ismert jappó autómárkára ?
Danke,danke a válaszokat.
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:01:47
Marea, Civic Aerodeck ezek szerintem nem felsőközepes autók. A Galant igen, Xantia talán..
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:03:52
ekkerjoz 2008.09.24. 12:04:24
Viszont rommá lehet törni, nincsenek energianyelő zónái, ha törik, akkor ízzé-porrá megyen, sajnos. Mint a Szamara, Dacia, II. Golf, régi Seat, régi Skoda (VW konszerne előtti kivitelek).
Volt erről egy angol film, de sajnos nem találom, éppen ezt a kérdést járták körül, és a Fiat Punto, Citroen Xsara, Opel Astra jött ki győztesen a 2000 font alatti árú kocsik közül, ebben a sorrendben. Gyakorlatilag a NCAP törésteszthez hasonlót csináltak minddel.
Ha valaki megtalálja, tegye már föl, valamelyik autóklub, meg biztosító forgatta, olyan 5-6 éve.
smalljudge 2008.09.24. 12:04:57
W124 200d vagy 200b. Nem erőgép, de haladni elég, balesethez elég nagy, olcsó fenntartani és lehet még találni elfogadható állapotú példányt.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 12:05:10
olaszt nem vennék, első szériás puntót pláne nem (nekem nem tetszik). braviat vezettem már, fura volt, nem állt kézre a váltó, viszont tetszetős. suzuki én nem vennék, nem tetszik, meg elvből (munkatársamnak van azt mondja gazdaságos, strapabíró).
accent: szép, olcsó (suzuki árban), gazdaságos, NAGY, jó állpotút kell venni, mert az alkatrészek drágábbak a suzukinál. sokkal.
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:10:04
Törni nem tudom, hogy törik.
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:11:40
pl itt van egy: www.hasznaltauto.hu/2128770_toyota_starlet_1994
vagy egy másik: www.hasznaltauto.hu/2336001_toyota_corolla_1993
vagy egy harmadik: www.hasznaltauto.hu/1092308_mitsubishi_colt_1996
Sok időt nem szántam rá a keresésre, rákukkantottam, de én a helyedben ilyesmiben gondolkodnék...
ekkerjoz 2008.09.24. 12:13:46
Az első puntót rendesen összerakták, de ezt csak azok tudják, akiknek volt ilyen.
Végülis, első jogsinál nem biztos, hogy szempont, milyen a stílusa az autónak, legyen megbízható, és biztonságos. Szerintem.
gabor78 2008.09.24. 12:14:49
Elso autonak pedig amiket felsoroltal, szerintem mind rossz. Ahogy mar mas is irta, elso auto tipikusan a swift. Konnyu vezetni, konnyu parkolni, konnyu fenntartani, es a gyerekben rogzul hogy magaba bizzon, ne a vasba meg a legzsakokba.
Egyebirant nekem friss jogsival Skoda120 jutott, nem csalogatott szaguldasra :)
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 12:17:49
A Swift kifejezetten jó vétel, de nem lennék nyugodt, ha azzal járna a gyerekem.
liluuu 2008.09.24. 12:24:07
A friss jogsimhoz a család egy 15 éves lancert hagyott rám, 1.6-os, 90 lóerő. Szerintem pont elég - igazából még ezeket az adottságait sem merem egyelőre kihasználni:D A lényeg, hogy méretileg meg mindenhogy közepes, nekem nagyon tetszik.
Alkatrész-beszerzést meg remélhetőleg nem kell mostanában megoldani...
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 12:24:58
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.09.24. 12:27:46
ha valaki szeret bütykölni, akkor 2107-es lada is jó vétel lehet első autónak. olcsó, házilag szervizelve nagyon olcsó. fogysztást be lehet lőni 8 alá. (egyszer kell rendbetenni, aztán full igénytelen - 96-os az utolsó széria ami magyarosrszágon forgalomban van.)
ixub 2008.09.24. 12:28:45
Karón Varjú 2008.09.24. 12:44:48
- nagy volt
- lassú volt
- nagyon kellett benne figyelni
- egy idő után nem volt alapjárata
- egy ideig nem volt fékje rendesen (pumpálni kellett)
A legutolsót persze mai fejemmel már felelőtlenségnek tartom, viszont ránevelt, hogy hogyan kell úgy vezetni, hogy ne nagyon legyen szükség hirtelen fékezésre.
Az azóta eltelt 11 évben összesen egyszer kellett valóban vészfékeznem, akkor egy őz ugrott ki elém éjszaka. Pedig legalább annyit vezetek, mint a magyar átlag.
Kicsiolasz 2008.09.24. 12:52:06
Paó 2008.09.24. 12:52:11
Köszi a tippeket, )
a két Toyota típusra, korra, anyagra nézve megfelelőnek tűnik, de a konkrét képek paráztatnak.) viszont a Micu korrektnek tűnik, utánna olvasok mennyire rakhatták össze anno. Bár nemértem hogy a micu 96'os és mért C-vel kezdődik a rendszáma a nála régebbi másik kettő pedig E és I-vel. v
Megint kérdeznék, jogos-e a parám hogy kereskedőtől cinkesebb autót venni mint magánszemélytől úgy általában.?
CernaGeza 2008.09.24. 12:52:33
Ráadásul ha azon megtanul vezetni, utána már mindent tud majd.
Volt egy iskolatársam, aki a pappa nagy Saabját vezette kezdetektől fogva, majd lett neki egy dízel Uno-ja, szervó és minden nélkül.
Nagyon nem értette a dolgot amikor használni kezdte.. Merthogy ugye, azzal kellett volna kezdeni az egészet
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.24. 13:00:44
A magánszemélytől való vétel és a kereskedőtől való vétel között az a különbség, hogy a kereskedő (ha ő megvette valakitől) kell egy év szavatosságot adjon a használt autóra is a PTK 308.§ (4) alapján. Ha megvan a szervizkönyve, vezetve van rendesen, a legutolsó bejegyzés egy évnél nem régebbi, és szakemberrel tudsz menni, akkor mindkét helyen ki lehet fogni nagyon jót is, és nagyon szart is...
Szabika 2008.09.24. 13:02:36
storyline :) 2008.09.24. 13:03:22
A Swift kifejezetten jó vétel, de nem lennék nyugodt, ha azzal járna a gyerekem. "
Szerintem picit túl van reagálva a swift porrátörési hajlandósága. Nekem első autóm swift volt, megpróbáltam értelmesen vezetni, tehát nem okozni sajáthibás balesetet. Innentől már azért elég jó az esély a túlélésre, legalábbis az, hogy valaki autóbalesetben végezze be, az esélye marginális.
Ha most kellene régebbi, és jó autó, amibe elég ha jobb oldalon befér egy csaj, akkor 3ajtós golf IV, audi a3 fele nézegetnék, lehetőleg Németo.ból magánimportban behozva.
aFx 2008.09.24. 13:14:00
és elég nagy ahhoz, hogy a gyereket komolyan vegyék. illetve figyeljenek rá. és elég jól van hangolva a kipufogó, hogy vész esetén a motorhanggal is lehessen közölni, hogy vigyázz, mert jövök.
mondjuk én friss jogsival a Carismát csak ritkán vezettem -anyám nagyon féltette:)-, gyakorlatilag egy 89es Galanton tanultam vezetni.. 1.8 8V 90ló, kb ugyanannyi NM... de cserébe nagyobb volt, szervo se volt benne (szűk helyre parkolni imádtam... ja nem), alacsony volt az építése, szóval a padka is felejtős volt, cserébe ráfeküdt az útra, 18 évesen két ujjal lehetett kapcsolni a váltóját, hatalmas és kényelmes volt valamint eszméletlenül feküdt az útra, annak ellenére, hogy a rugóia rövid út ellenére is szépen tüntették az úthibákat. ja meg elég egzotikusnak, nagynak és gonosznak nézett ki, hogy amikor elrohadt 15 évesen a középső kipufogódob, akkor mindenki nagyon előzékeny legyen, hiába csak az alapjáratot akartam tartani (képzelhetitek hogyan ment pár lóval kevesebbel... igen, sehogy:D).
egyébként a Carisma utódja egy V40es volvo lett, ami egy időben testvérmodellje is volt (amíg a Lancer nem vette át a szerepét a 90es évek beli Galantok orrával)
egyébként kérdezd meg, ő mit szeretne...
ZZ · http://hitel-ebs.blogspot.com 2008.09.24. 13:15:24
Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.24. 13:17:02
igen, ugyan ezek voltak a mi tapasztalataink is a Carismával. Én azon talutam meg vezetni, amikor apám mellettem ült.
A váltója tényleg elég ratyi egyébként.
Jam 2008.09.24. 13:17:31
Cs 2008.09.24. 13:19:50
1-2 év ebben és után megtanulja az ebadta kölke értékelni jobb autót :)
Autofil 2008.09.24. 13:20:05
Vidd el vezetési tréningre is. Többször.
Látni fogod, hogy hogy vezet, kibújni nem tud.
Ha már teljesen megbízol benne, vehetsz neki akár 400+ lóerőt is.
acws 2008.09.24. 13:31:55
Megbízható, elég biztonságos, a motorban van némi tartalék ha mondjuk be kell fejezni egy előzést. Alkatrész és szervizárak elég alacsonyak. Elég jó a futóműve, hogy tolerálja egy kezdő vezető hibáit.
Thorwald 2008.09.24. 13:34:18
Honda accord 1.6os motorral.
Mondjuk konnyu teherrel ez is ugrik sztem.
redriot 2008.09.24. 13:45:47
Hyundai Pony, Corolla, Nissan Sunny uccsó generációja, ilyesmik. Civicet, bukólámpás 323-ast ne erőltessük: ezek már sportos gépek, és nagyobb a valószínűsége, hogy ki van taposva a belük.
borla 2008.09.24. 13:47:48
Szerintem a biztonsági öv játszotta a főszerepet...
Neveld meg a fiad. Nekem apám mindig odaadta az Wartburgot - pedig akkoriban a kocsi még nagy szó volt -, és soha nem törtem össze.
De konkrét ajánlatom is van: 1 M körüli árfekvésben biztonságos és elfogadható fogyasztású diesel terepjárókat (pl. Pajero) lehet kapni.
De tényleg szüksége van saját autóra?
Bambano 2008.09.24. 13:47:55
Octaviát biztosan nem vennék első autónak, lagunát dettó, ahhoz ez a két autó túl nagy.
Fóka még jó ötlet, honda nem, mert azok széttaposósak, ne szokja meg a gyerek, hogy 5000-en kell pörgetni a motort, azt szokja meg, hogy nyomatékból és lendületből autózunk. Az accord egyébként is nagy, civicet kellene, ha már honda.
Fabiat soha, abból annyi hulladék példányt láttam... Se központi zár, se kormányszervó, se rendes motor, semmi. isten óvja a fabiásokat.
redriot 2008.09.24. 13:48:09
Bambano 2008.09.24. 13:48:27
gyia 2008.09.24. 14:02:59
-kicsi 3.8m (könnyebb vezetni)
-no ABS, szervo: vezetni kell, nem bízni
-régi: nagyon nem kell rá vigyázni
-teljesen forgalomképes
-olcsó
dakrgin 2008.09.24. 14:03:05
Vodor 2008.09.24. 14:09:55
OFF
nem tudom olvasod-e még a fórumot, de szimplán hangulatvásárlás esetére én ezt ajánlanám:
Mazda 323F
www.hasznaltauto.hu/2235939_mazda_323_1993
Gyönyörű!
Azt nem tudom, hogy az egyéb paramétereknek (biztonság, első kocsi stb.) hogy felelne meg, de én ilyesmit vennék 350rugóért.
zs 2008.09.24. 14:18:14
Lunitari 2008.09.24. 14:19:30
pvclacika 2008.09.24. 14:24:10
lius 2008.09.24. 14:25:26
Liberté_73 2008.09.24. 14:25:43
(98LE, ABS, légzsákok és még "spécizni" is lehet szépre)
szobatars 2008.09.24. 14:26:42
:-)
degec 2008.09.24. 14:27:00
Nyertem-e?
greg don\\\'tdrinkwine 2008.09.24. 14:29:19
Trabi33 2008.09.24. 14:30:17
2T Trabantot minden kezdő vezető segge alá. Higyjétek el, egy 2T trabiban az ember 100-szor meggondolja minden manőverét, haladni lehet vele, parkolni lehet vele, olcsóért javítható, alap műszaki tudást ad mindenkinek.
Nekem bejött! :)
Liberté_73 2008.09.24. 14:32:48
sejk 2008.09.24. 14:37:41
aFx 2008.09.24. 14:52:27
egyébként valami nagyobbon nem gondolkodtál? mazda5, galant, ilyenek... nagyok, annyira nem erősek, méreteikből adódóan biztonságosak, egzotikumok (tehát egy átlagember nem fogja őket felismerni, szal nem presztízsmodellek). alapvetően városi keverésre talán kevésbé jók, de ha pár kmnél többet kell menni, akkor talán jobb választások.
swift, accord, 323, a86 és hasonló kistömegű ámde rendesen motorizált méregzsák kerülendő:)
twk004 2008.09.24. 14:55:22
Tipp: 2000-es Skoda Felicia 1.3 GLX. Dupla lufival, bár mondjuk ABS és klíma nincs benne. Ellenben haladós a 68 pacijával, és fillérekből fenntartható, mert sok 120-as kompatibilis alkatrésze van. Ha nem az elektronika döglik meg, mert az horror ... A biztonsága jobb a Swiftnél, és a kisebb autókénál (Matiz, Tico, stb.), méreteivel könnyű parkolni. Szerintem ideális első autó.
aFx 2008.09.24. 14:56:59
ipari_fostalicska 2008.09.24. 15:21:22
degec 2008.09.24. 15:42:57
tanuljon, majd dolgozzon, meg erte.
es majd tudja ertekelni. max segitenek neki valami csajozos kaparost venni:-)
cziczmiczpindur 2008.09.24. 16:25:31
valaki 2008.09.24. 21:52:22
Egyébként kezdő vezetőnek átlagos 1,4-es autó simán elég, de még 1,2-es is.
Az 1200-as kereklámpás Zsigából is ki lehetett hozni 180-at, mentem ilyennel (mitfárerülésben, Miskolcon; a vezetőülésben meg a szerelő, akié a verda volt, és egyben rallyzott, de ekkor csak tesztelte, mit hoztunk össze aznap, mi ketten, igaz, én még csak tanuló voltam). Na jó, mondjuk ott a passzív védelmi rendszer nem volt épp túl erős, viszont a hátsókerékhajtás minden előnyét tudta. Szerettem (bár nekem sosem volt, de én voltam az, aki nem ivott, úgyhogy sokat vezettem másokét :-)
B.GY. 2008.09.24. 22:55:02
wamz 2008.09.25. 08:02:55
Mindemellett frissjogsis gyereknek sztem nem normális, ha saját autója van, frissjogsis gyerek egy darabig vezessen kísérővel. Amúgy én a 97-02 között gyártott Corollára szavaznék, de legyen benne ABS meg legalább 1 lufi (akkoriban ez még extra volt). Páran említettétek a Carinát, az is kurva jó, csak kicsit nagy egy kezdőnek, az nekem kéne :) Helyesebben inkább Avensis I kéne, de ez most itt OFF.
AnalfaBela 2008.10.07. 16:11:36