HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.18. 15:45 Autótesztelő

Az első olvasói használtteszt

Pcmg-nek köszönhetem az első olvasói küldeményt, ezért külön köszönet jár neki: Köci, Pcmg! Emellett még sok Boldog Születésnapot is kivánunk!

Alanyunk az alábbi  Renault 19 1,4i:

Nemrégiben egy balesetben leamortizáltam apám által rám hagyományozott Renault Rapidot. Mivel a pénz már ugyis felére volt téve a felújítására, igy nem sokkal kellett kipótolni, hogy elkezdjek keresgélni egy másik gép után. Végülis egyik ismerősünk ajánlására mentem el abba a használtautókereskedésbe, ahol megláttam ezt a zöld rettenetet:) Végülis hosszas alkudozás és vizsgálódás után hozzám került. Eredetileg dizelt akartam, de mivel ennek a csomagtartójában ott figyel a 60 literes gáztartály, így végülis ennél maradtam.
Még nem sok időt töltöttünk együtt, de egyre jobban kezdjük megszokni egymást. Persze költeni kellett már rá, elvégre használtan lett véve, de szerencsére az előző tulajdonosa nem hajtotta darabokra. Mind a karosszéria, mind a beltér szép állapotban van. (Jut eszembe, ha valaki a saját régi kocsijára ismerne a leírás alapján, akkor legyen olyan jó, és küldje el a rádió keycode-ját, mert sehol sem találom!)
A teljesítmény nem okozott tulzott meglepetést, elvégre az előző autómban is hasonló motor volt.
1390 ccm, 80 LE viszi előre a 965 kilós kasztnit. Hozzátenném, hogy nem is olyan rosszul. Benzinnel majdhogynem dizeles nyomatékot produkál, de gázzal már kicsit jobban kell pörgetni. Egyedül remekül lehet vele alázni a kategóriatársakat, de 4 személlyel vagy nagyobb csomaggal már lomhább.
100ig mindössze diszkrét mormogás hallatszik az utastérbe. Efölött azonban már kezd hangosodni a motor. Végsebességről nem tudok nyilatkozni, eddig 150-et mentem vele, de utána már nagyon bántja az ember fülét az addig csendes motorból kihallatszó zaj.
Fogyasztása kiváló, benzinből 6 literrel el lehet vele járni városban, gázból viszont 8.5-et megeszik, mégha nem nyúzzuk akkor is. Vegyes fogyasztásra 7-7.7 gázból (benzinnel nem megyek hoszabb távra). Tisztán városon kívüli fogyasztást nem mértem még. Autópályán 130nál már 7liter körül kell neki, országúton meg nem lehet tartósan 90-et menni.
Még egy pár szót a kényelemről. Eddig mindig zavart, ha alacsonyan ülök egy autóban. Ebben viszont pont ideális. Leginkább egy fotelhez tudnám hasonlítani az ülés kényelmét. A rugózása is jobban hasonlít egy luxuskategóriás autóhoz. Ahol Fiattal közlekedni felér egy vesekő elleni kezeléssel, ott ebbe enyhe remegésnél többet nem érezni.
Mindent összevetve jó vétel volt és a mai benzinárak mellett nem sokan mondhatják el magukról, hogy 1450 forintból mennek 100 kmt.

Hibalista

Légszűrő (1200 HUF)
 

Ide hordtam szervizbe

Renault márkakereskedés (az összes, ahol eddig jártam)
Bunkó hozzáállás (lehet nem tetszett nekik, hogy a 11 éves autómat akartam javíttatni, nem pedig ujat venni ?), drága munkadíj, át nem gondolt szervizelés.
Értékelése: 1


Egyik ismerősöm autószerelő műhelye.
Jóval a márkakereskedések ára alatt dolgozik, és mindig lelkiismeretesen megcsinálja amit kell.
Értékelése: 10

 

 

Bár irtad, hogy nem jó a tapasztalat a márkaszervizzel, mégis azt javaslom, hogy a keycode-dal kapcsolatban menj be, mert tudják pótolni.

És most következzen a szokásos szavazóshow:

A fent leirtak alapján, vennél-e R19-et, ha ebben az árkategóriában golndolkodnál?

7 komment

Címkék: használtteszt


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr58670037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.18. 15:48:39

Még hozzáfűzném, hogy a keycode probléma azóta megoldódott egy másik autórádió beszerzésével.

Plusz egykis reklám:
Akinek kérdése van ezzel a típussal kapcsolatban, az keresse fel a renault19klub.atw.hu oldalt. A tagok segítenek bárkinek, aki hozzánk fordul :D

DEGEC 2008.09.19. 10:11:16

rönót-e venni??????

hülye kérdés

csiky944 2008.09.19. 14:27:45

aranyfijjam DEGEC-i tetszel lenni

vegyél 60lovas 3-as Golfot meg Astrát,erről ennyit

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.23. 14:36:04

Vegyél belőle sokat, de én 100km levezetése után pihenten szállok ki a kosiból, ami nem mindig mondható el a fent említett két márkáról :D

Liberté_73 2008.09.24. 14:35:16

Ha már R19, akkor inkább az előző szériája.

csiky944 2008.09.26. 15:38:28

PCMG nem neked szólt ;)

amúgy nem kell elmondani milyen is,többet vezettem sztem 19-est mint te :)
én szerettem nagyon,jobb autó mint az utód.....
süti beállítások módosítása