HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.10.02. 07:14 Autótesztelő

Azok a csúnya sztereotípiák - van-e alapjuk?

Jó reggelt! Elhatároztam, hogy készitek egy sorozatot, ahol különböző autós kasztokról irok, ahogyan én látom őket. Vannak-e jó tulajdonságaik, mik a rosszak, satöbbi. Ma a céges autósokról ejtek néhány keresetlen szót.

 

Céges furgonos sofőrök, területi képviselők:

Ők azok az emberek az utakon, akiknek rengeteg kilométert kell megtenniük naponta, és sietnek (érthetően), hogy minél előbb hazaérhessenek. Őket nem érdeklik a sebességhatárok olyan nagyon, ahol biztosan tudják, hogy nem mérnek, ott ami a csövön kifér. A záróvonal sem akadály, ha helyet látnak egy előzéshez, nem mérlegelnek, tolják neki. Seggbebújósak, agresszívak, a kocsiban hangosan k*rvaanyázós fajták. Szerintem a legtöbbje már unja a vezetést, csak az lebeg a szemük előtt, hogy minél előbb hazaérjenek. Azért haragszom rájuk, mert azokkal az autósokkal is köcsög módjára viselkednek, akik betartják a szabályokat, nem akarnának a megengedettnél gyorsabban menni.

A jó tulajdonságuk, hogy a szívességet általában megköszönik, ráadásul baromi rugalmasan mennek, nagyon ritka, hogy bármelyikük is feltartana utam során, valamint megbízhatóak a levezetett kilométereknek köszönhetően.

Autótípusok: Berlingo, Boxer, kombi középkategóriás verda

A "banki közép- és felsővezető" típus:

Na, ez a tipus is eléggé a bögyömben van, mert minden rossz tulajdonság megvan bennük, ami a furgonosokban, csak ráadásul még merőben pofátlanok is, elképzelhetetlen, hogy bármit megköszönjenek, úgy próbálnak előrejutni, hogy egyátalán nem érdekli őket, hogy élsz, vagy halsz-e. Valószínűleg a pozíciójukból adódóan hiszik azt, hogy mindent megtehetnek. Kanyarodósávból beteszika kocsijuk orrát a tied elé a piros lámpánál, esélyed sincs nem beengedni őket. El sem tudják képzelni, hogy te is sietnél valahova, mert nekik mindig csak a saját dolgaik lebegnek a szemeik előtt. Kifejezetten szeretnek másokat még azok előzése közben 1,5km távolságról levillogni, balra indexelni, dudálni. Kötözködni nem nagyon érdemes velük, mert arra mindig szakitanak időt komoly napirendjükből, hogy besatuzzanak előtted, vagy bármi. Fizikai konfliktustól nem nagyon kell tartani, mert vagy 50 kilós egyszál-belűek, vagy elhizott pókhasú puhányok. Őszinte megdöbbenésemre egyre több emancipunci csajt is látok közöttük...

Jó tulajdonságuk talán az, hogy nem szüttyögnek, nem tartják fel a forgalmat.

Autótípusok: Jetta, Passat, Mondeo

 

Folyt köv...

14 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr78691948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ipari_fostalicska 2008.10.02. 07:44:05

Céges sofőrök kapcsán megszólítva érzem magam :-)
Kissé sarkosnak érzem ezt a fajta általánosítást. Az évi 60-80000 nekem is megvan, és volt időszak, amikor rám is illett a fenti jellemzés. Mentségemre szolgáljon, hogy kétnaponta megtenni a Szeged-Debrecen-Szegedet, miközben a közbeeső napokon Győr, Veszprém, Miskolc, vagy éppen Pest a cél, igen időrabló tevékenység. És az ember hol tudna időt spórolni, ha nem az utazáson. Ennek megfelelően városon kívül 130-150 volt az utazó, aminek eredményeként minden pillanatban a trafit lestem és tiszta ideg voltam, ha beszorultam valaki mögé. Aztán egyik nap nem kellett annyira sietnem és ráálltam a kényelmes 100-ra. Attól függetlenül, hogy borzasztó lassúan éreztem a tempót, kb. 10 perccel értem oda később a 220 km-es úton. Na akkor el is döntöttem, hogy nekem ez a 100 teljesen megfelel. Eleinte furcsa is volt, hogy mintha kiürültek volna az utak, pedig csak emberi tempóval haladtam és nem értem utol annyi autót. Sok kollégám ugyanígy vezet, nem vagyunk állatok. Persze én is ismerem a folyton rohanó Láng-alkatrészeseket, meg a kávésokat, tőlük maximálisan elhatárolódom.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.02. 07:56:26

ipari, kösz az ötletet egyébként! :)

Ez a sorozat, már eldöntöttem, csúnya általánositásról fog szólni, kivételek természetesen mindig vannak.

Nekem a legtöbb bajom, nem tudom miért, a Philip Morrisos piros Transitokkal van, de a Coca-Colások is külön faj...

ipari_fostalicska 2008.10.02. 08:16:43

Kólás 1.7 CDTi Corsa-val már nekem is sűrűn volt dolgom. Nem tudom, miért szúrta a szemüket a Pözsó. Másrészről én (ahogy a tesztben is leírtam) ugyanúgy megbecsültem a céges autót, mint a sajátot, mert úgysem cserélték volna le és nem akartam egy lommal járni.

ekkerjoz 2008.10.02. 08:38:57

Hát Api, kicsit összemostad a kasztokat baszki, pontosan így születik a sztereotípia.
A furgonosoknak kb. ezer fajtája van, a helyi péktől kezdve a csomagszállítókig. Namost a helyi pék ritkán vezet napvilágnál, akkor is csak egy 15 km-es körzetben, a csomagszállító meg éjjel-nappal megy, naponta sokszáz mérföldet.
Köztük persze ott van a vízvezetékszerelő vállalkozótól a postán keresztül a cigisfurgonig mindenki.
Az autókban is elég nagy a szórás, a Corsa-Vantól kezdve a Mercedes Sprinterig, egy közös vonás van, hogy mindet "B" jogsival vezetik.

Namármost a pénzügyes, versenyszférás közép- és felsővezetők, meg az állami politikai elit egy része sofőrrel dönget, mert az idejük fontosabb annál, hogy saját maguk vezessenek. Nem is igen kockáztatják meg, hogy egy esetleges koccanásnál meghurcolják a nevüket, az értelmesebbje nem vezet munka közben autót.
Persze vannak kivételek, de akiket leírtál a második szakaszban, azok olyan senkik, akik nagyon fontosnak érzik magukat, valamiért. Viszont biztosan nem az eszük miatt szeretik őket.

Szerintem.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.02. 08:49:38

Egyértelmű, hogy a posztban kikről irtam. Reggel nyolckor munkakezdés, le kell tudni X boltot, el kell adni 4 raklap kólát, vagy cigit, vagy bármit, és GO.

Én is szoktam vezetni teher Partnert, mert amikor valamit cipelenm kell, elkérem a haveromtól. Ettől még nem tartozom ebbe a kasztba, mint az éjszakai pék sem. De ugye valamitől kialakult ez a sztereotipia, nem csak bennem, hanem sokan másokban is. Kivétel mindig van, ezt is tudja mindenki, de az általános jellemzők, amiket leirtam, vastagon állnak rájuk.

ipari_fostalicska 2008.10.02. 08:58:15

ja meg szavazás sem volt :-)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.02. 09:08:40

Na de miről legyen szavazás? Megcsinálom szivesen. :D

ipari_fostalicska 2008.10.02. 09:25:53

Igazából nem tudom.
1.) Nagyon bunkók
2.) Eléggé bunkók
3.) Közepesen bunkók
4.) Kissé bunkók
5.) Nem bunkók
6.) Én is bunkó vagyok.

Vagy valami ilyesmi :-)

ipari_fostalicska 2008.10.02. 09:43:23

Igen jól sikerült. Már csak azért is, mert élből a "céges vagyok és bunkó is" az, amit bejelölnék, de szerintem nem vagyok bunkó. A sokat közlekedő céges sofőr a nagy számok törvénye alapján talán gyorsabban felismeri az adott közlekedési helyzetet és gyorsabban tud reagálni. A gyorsabb (és itt nem gyorshajtásról beszélek) haladása érdekében hajlandó a külső sávot használni, és nem az útkereszteződés elejéről akar balra fordulni, hogy mögötte nem tudjanak jobbról elmenni. És feltételezem, hogy sokan ezért utálnak minket. Ezzel nem azt mondom, hogy csak a cégesek vezetnek jól, még mielőtt valaki jól kiosztana, hogy ő saját autót hajt és ugyanezeket tudja. Láttam már iszonyat béna embert Sprinterrel, vagy Ducatoval. Ráadásul a céges annyira nem félti az autót, ezért bátrabban tolja be az elejét egy kereszteződésbe, mivel máshogy esélye sincs kijönni.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.02. 09:57:54

Sokan azért a haladós vezetést és túlzott rugalmasságot is bunkóságnak vélik, ezzel amúgy még én sem értek egyet.
Viszont az index használati gyakorisága, meg a rossz sávból továbbhaladás már nálam is súrolja a dolgokat.

ekkerjoz 2008.10.02. 10:00:25

A modern furgonokból sokkal messzebb látni előre, mint egy lapos személyautóból, mert a furgonos sofőr segge van olyan szinten, mint az átlagautós szeme, egy ráadásul ugyanolyan jól gyorsulnak, mint akármelyik népszerű kisautó, így aztán a kisautósok folyton frusztráltak a furgonok miatt. Arról nem is beszélve, hogy néhány furgonsofőr unalmában ijesztgeti a micrákat, corsákat, méterre a hátuk mögött üldözi őket, mint agár a nyulat.

Ha már a foglalkozásokat pedzegettük, érdemes volna egy pár gondolatot megküldeni a hajnal ötkor Pestre induló építőipari furgonokról, a tizenkétszemélyes barkas mintájára átalakított transporterekről, vagy a vegyeshasználatú hatszemély plusz kéttonnásplató dolgokról. Ha egyszer kimentek hajnalban bármelyik Pestre vezető főútra, hattól negyednyolcig csak ilyenek zúznak. Aztán este visszafalé dettó.
Én is jártam fordtransittal melózni, volt olyan év, hogy mindennap, nem volt pihenő, na ez a fasság. És életveszély.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.10.02. 10:05:42

ekkerjoz:

én minden reggel olyan fél 6 fele megyek fel az M7-re, és dettó, amit elmondtál. Én nemcsak az a gond, hogy szar a műszaki állapota azoknak az autóknak, hanem hogy kóvályognak az úton, kiszámithatatlanok, plusz minden másodpercben attól kell félni, hogy valami elédhullik a platóról.

"Arról nem is beszélve, hogy néhány furgonsofőr unalmában ijesztgeti a micrákat, corsákat, méterre a hátuk mögött üldözi őket, mint agár a nyulat."
Ja, hát no comment erre. Fel sem fogják, hogy egy rutintalan sofőrt mennyire megijesztenek ezzel.

ipari_fostalicska 2008.10.02. 10:13:10

Az ismert mondás: aki nálunk lassabb az béna, aki gyorsabb, az bunkó. Amit ekkerjoz ír a kisautósok és furgonok viszonyáról, szintén megállja a helyét. Volt alkalmam egyszer-kétszer 2800 cm3-es HDi Jumperrel menni, ami valóban ugyanolyan gyorsulási paraméterekkel rendelkezik, mint egy átlagos személyautó. Valamiért ezt nehéz volt mindig elfogadni. A duplakabinos-platósokról nekem is megvan a véleményem, ami a felkapaszkodott kőműves-brigádokat hozza-viszi. Általában ezek az első kocsmánál hirtelen fékezéssel és irányjelzés nélkül már állnak is meg.
süti beállítások módosítása