HTML

Autótesztelő

A blogot azért hoztam létre, mert véleményem szerint szükség van egy olyan felületre, ahol megbeszélhetjük az autóvásárlással kapcsolatos kérdéseket, véleményeket. Szeretném, ha egy olyan rovat is beindulna, ahol olvasók saját autójukról irnának teszteket (népitélet szerűen), és kibeszélhetnénk azt. Várok minden autóvásárlással kapcsolatos kérdést, saját-autó teszteket, és reményeim szerint a kommentelők véleménye alapján megkönnyithetjük autóstársunk választását. Várom a leveleiteket a hasznaltteszt@gmail.com cimre!

Friss topikok

2008.09.17. 11:21 Autótesztelő

Újat, vagy használtat?

Ez egy örök vita lesz az autósok körében, ezért természetesen én sem szeretném megváltani a világot, csak összeszedek pár dolgot mindkét érv mellett, ellen.

Új autót szerintem a következő csoportok vásárolnak:

-lusták

-csóringerek

-kő gazdagok

-félősek

 

Magamat a lusta és a félős kategóriába sorolom. Egyrészt félős vagyok, már égettem meg magam olyan magyarországi, törésmentes kisautóval, ami miatt kialakult a használt autóktól való irtózásom. Másrészt lusta is vagyok, nem sok kedvem van a használtautó.hu-n kinézett kocsikat végigjárkálni, lesni, hogy átver-e a nepper, satöbbi. Ennek én meg is fizetem az árát az új autó értékvesztése miatt, de ha olyan 4-5 évig megtartom a kocsit, kiheverhető dolog ez.

 

Használt autót a következők vesznek:

-csóringerek

-tipusbuzik

-vállalkozókedvűek

-pénzügyileg jól számolók :)

 

Érdemes használt autót veni akkor, ha találunk magyarországi, elsőtulajos, vezetett szervizkönyves, sérülésmentes, keveset futott kocsit. Erre gondolom nem nagyon kell felhivni a figyelmet, hogy mennyi esélyünk van. A fent emlitett autók általában elmennek a rokoni-, baráti körön belül, mint ahogyan például a szüleim eddigi autói egyike sem látt meg a használtautó.hu fedélzetét, mindig akadtak rájuk jelentkezők. Ha a fent leirtakhoz hasonló autót találnál mégis, akkor feltétlenül érdemes azt megvenni. Egyébként lehet, hogy én támasztok túlzott igényeket a használt kocsikkal szemben, de ez van.

 

Ti hogy vagytok vele? Kihagytam valamit valamelyik oldalról szerintetek?

7 komment

Címkék: vásárlás új használt


A bejegyzés trackback címe:

https://hasznaltteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr89667480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.17. 22:47:11

Azért hiányolom a három ember kommentjét, aki elküldött a picsába ;)

29 Palms 2008.09.17. 22:55:42

A lusta kőgazdag vállalkozókedvű típusbuzik hova álljanak? :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.09.18. 20:42:35

Nagyon nem értek egyet a megközelítéssel. Miért? Számos autóbuzi egy új autó árához hozzáadja az értékvesztést, mintha azt mégegyszer kifizetné, pedig nem így van. Hanem éppenhogy a vételár helyére lép az értékvesztés.

Ha új autót veszel, akkor nyilván számolni kell pl. a kötelező szervízzel, mint költséggel. Kérdés, hogy amúgy hordanád-e az autót szervízbe, tervezed-e a megfelelő karbantartást?

Ha ugyanúgy tartod a javasolt szervízperiodust, ugyanúgy márkaszervizeket keresed, megéri neked, ha nem az olcsó, hanem a jó megoldást keresi a szervizes, akkor nyilván nem sokat nyersz a kötelező szervíz elmaradásával.

A garancia, assistance szolgáltatás, stb. sokat jelenthet, az új autónál kevesebb a kockázat, és bizony nem sokszor kell szervízben átnézetni, stb. nem kell hozzá szakember.

A gond az, hogy bármennyire is ért valaki az autóhoz, az éppen aktuális trükkökhöz többnyire az ért aki rendszeresen vásárol, elad, tesztel. Ekkor pedig rendszeresek az egyéb járulékos költségek is.

Sőt, nem kell hozzá annyi idő sem, és annyi benzin sem. Nyílván egy sokmilliós tétel mellett eltörpül az utánajárás költsége, hogy a megfelelőnek tűnő ajánlatokmiatt többszáz kilométert megteszünk, ez alatt fogy a benzin, akadnak járulékos költségek (útdíj, nem otthon eszünk, stb), és ez idő alatt úgy "dolgozunk" hogy nem kapunk érte munkabért.

Össze lehet mérni a fogyasztást (hiszen a gyár azóta is fejleszt ebbe az irányba), és az elérhető kényelmet is (egyik nagyobb, másikba mi vállogattuk össze az extrákat, és ami régen nagy dolog volt, az ma már lehet köznapi), biztonságot, stb.

Persze azt is lehet mondani, hogy egy új autónál nem engedi az asszony a keret túllépését, az autók megnézésével összekötött családi kirándulások költségeit viszont nem is számolja. Amikor a haver "szaki" meghívását, a neki vett bort, stb. úgyszintén, nem érezni ezeket a költségeket olyan súlyosan akkor sem, amikor éppen kifizetjük.

29 Palms 2008.09.19. 00:59:19

"Számos autóbuzi egy új autó árához hozzáadja az értékvesztést, mintha azt mégegyszer kifizetné, pedig nem így van."

Valóban. És senki nem csenget be esténként hogy elvigye a kasszából az aznapi értékcsökkenést. Ellenben az üzemanyagért, a biztosításért, és a szervízekért cserébe ritkán fogadják el azt az érvet hogy dehát ez már egy öreg autó, sokat veszített az értékéből.

29 Palms 2008.09.19. 01:01:31

"Persze azt is lehet mondani, hogy egy új autónál nem engedi az asszony a keret túllépését..."

Férfiember legnagyobb kincse a szabadság... :)

aGinger · http://aginger.blogspot.com/ 2008.09.23. 11:33:50

használt autó kategóriához hozzácsapnám a mázlistákat is, épp a felsoroltak miatt :D Lehet én vagyok igénytelen amúgy, de egy autó menjen, legyen kényelmes az ülése, szóljon benne valami és kapjak hozzá olcsón alkatrészt (valamint ne legyen Suzuki - bocs :-)) - nekem a kötelező szervízek és hasonló macerák bevállalhatatlanná tennének egy új autót
süti beállítások módosítása